Behöver hjälp med hoppen!

E

Elin98

Heeej!
Min kompis rider en häst som vi har börjat hoppa lite grann,men problemet är att hon "typ" sätter sig på bakbenen o sen hoppar;) Har nån vart med om nått liknande? Eller har lite tips på att få henne hoppa vanligt:D:D?

Tack på förhand:bow::D

Sv: Behöver hjälp med hoppen!

Hur gammal är hästen? Hur mycket är den riden/utbildad? Hur mycket har den hoppat tidigare? Hur mycket har ni hoppat tidigare? Hur högt hoppar ni?

Jag tycker det verkar som om hästen inte riktigt fattade hur den ska göra.
Hade jag varit som ni hade jag börjat med att trava över cavaletti.
Sen löshoppning när cavalettin går bra.
Lycka till!

Hon är 8 år, inte jätte utbildad i dressyren oså, men vi har kommit en bit med henne:p Hon är riden mkt.Hon har ej hoppat mkt tidigare!Men nåra skutt har vi ju tatt:)Vi har hoppat en del. ryttaren är 15:) vi hoppar runt 40-50 höjd då det inte är så högt pga av att hon är 155 i mankhöjd:p

Senast ändrad av en moderator:

Outbildad häst kräver utbildad ryttare. För att få rätt språngkurva behöver man rätt övningar och rätt avstånd. Rätt hantering från ryttaren och absolut ingen hand. Ridning med sätet, och mod, för det gäller att rida på och låta hästen lösa uppgiften.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 953
Senast: Sel
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar