Behöver hitta på saker...

K

Krulidut

...man kan göra med ponny som man bara bråkar med i ridhus :p (så det behöver ni inte komentera det är inte trådämnet)

Fram med roliga saker man kan göra för att träna hästen ute UTAN att hamna på en åker och harva runt.

/anna

Sv: Behöver hitta på saker...

jag brukar göra sidvers rörelser utmed grusvägar typ..

öppna,sluta,skänkelvikning, förvändsluta osv.

JO sånt brukar jag göra ja det glömde jag. Gamska bra sätt att få de lösgjorda ute med :)

Brukar rida serpentiner med.

Vad finns det för övningar man kan göra för att få hästen att tänka? Mer än att rida rakt ut i skogen på långa tyglar ;)

träna från marken, longering, tömkörning, ut å promenera, cykla med hästen bredvid, jogga med hästen? konditionsträna på fält? ingen dressyr utan galoppjobb.
bygg upp en mini terrängbana på nån lämplig stig och hoppa? :)

psst, jag bor på ÖÖÖÖÖÖLAN :D

Elishia: Longera går bort pga. aldeles för stark häst i psyket. Jag har försökt, fd ryttare har försökt, NH människa har försökt. Hon förstår, hon kan men hon VÄGRAR ta det kommandot (och jag vill inte blir mer ledsen på mig själv :D )

Cykla gör jag, joggar där är samma sak hon accepterar dt inte riktigt.

JOGGA omfg jag skulle dö, hmm värt att testa..

Ska bygga upp en hoppebana tror jag :D Är roligt och det tycker vi båda.

Galoppjobb då äre långa sträckor i jämnt tempo eller?

kör intervaller, typ galopp 1 minut, friskt tempo, sen vila/skritta 1 minyut osv,! de är bra!:D

rid på långritt men dina kompisar :bump:
det e jättekul och så kan man rida lite på ngn äng och sen rida vidare..
på grusvägar/stor stigar kan man som sagt lösgöra med sänkelvikningar och sånt.. :D

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 677
Senast: tott
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 273
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
15
· Visningar
1 637
Senast: Imperiet
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?