Behöver era råd :)

Skreppur

Trådstartare
Vet inte om jag postat rätt men hoppas så.

Jag ska kanske bli fölägare nästa år, stoet går hos min syster så jag får vara med ända från födseln, samt att fölet ska stå kvar hos henne sedan.

Vad ska man tänka på? Vet att det är en omöjlig fråga, men kanske bra böcker eller sajter man kan läsa eller hyra? (:

Sv: Behöver era råd :)

Luska runt på de olika inläggen här. Gå till biblioteket. Fråga bekanta som har haft hästar innan. Ring veterinärer om saker som dyker upp under tidens gång. Men framför allt . Använd ditt sunda förnuft. ;)
Som tex: Inte avvänja fölet för tidigt.
Släpp ut fölingen redan första dagen, gärna med grimma på.( Varför dem ska ut är för att höftlederna ska smörjas upp ordentligt.)

tja det var lite :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 960
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 838
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 237
Senast: Enya
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar