Behandlingsjournalerna

L

lsz

Nu är jag lite nyfiken på hur det går med behandlingsjournalerna som vi ska kunna visa upp vid behov.

Har någon av er fått visa upp journalen och vem har i så fall begärt det ?

Antar att allt som är karens på ska skrivas i, eller...?
Måste erkänna att jag faktiskt inte skrivit in våra avmaskningar:o ....än....men jag är rädd om licensen så jag gör det nu. Bättre sent än aldrig :angel:

Sv: Behandlingsjournalerna

Jag för in mitt i träningsjournalen, men än så länge är det ju ett tag till start. :angel:

Fast å andra sidan skulle man väl i teorin kunna få visa den i samband med att travsällskapet kom på hembesök och inspekterade stallet?

Vad är det för journaler ni pratar om? är det nåt nytt? eller det som finns hästpasset? :confused:

Kolla på travsport.se och under blanketter där kan du själv skriva ut och fylla i dem.
Vet inte hur nytt det är? Själv upptäkte jag det i sommras, men ska ärligt talat erkänna att man inte alltid minns att fylla i dem.

ghost skrev:
Fast å andra sidan skulle man väl i teorin kunna få visa den i samband med att travsällskapet kom på hembesök och inspekterade stallet?

Ja, det var just det jag tänkte på.
Eftersom kravet på att föra behandlingsjournal är ganska färskt (började väl gälla i somras ?) funderar jag på om inspektörerna vill se den vid rutinkontrollerna.

Det var längesedan jag fick besök så snart dyker de väl upp och vill titta i våra "gömmor"....säkrast att damma av boken och ha den ordentligt ifylld då :cool:

Travsällskapet ville se mina när de var ute för att titta på stall, jag har allt inskrivet i datorn men därmot har jag det i olika mappar så de var inte så angelägna om att behöva se varenda avmaskning... Tror de är bra mycket noggrannare vad gäller förvaring av medicin och så, men det är kanske bara "min" travbana...

Vi har aldrig haft besök av någon inspektör. :crazy:

Och då drog mamma tillbaka sin licens sin hon haft sen 1978 när jag tog min 1991 (även om hon också gick kursen för att uppdatera sig).

Jag vet inte om det är positivt eller negativt men försöker hålla ordning på grejerna ändå. :idea:

Jag förde bara till en kolumn för behandling i den träningsjournal som gäller min löpnade träning (snabbjobben förs på annat ställe). Har allt i datorn, jag också.

Haha, nä, det har min kompis på Solvalla aldrig haft heller... Vår banas personal har väl inget annat att göra än att åka runt och titta på stall och snacka skit med amatörerna, de brukar kolla läget varannat år har jag hört:angel:
Jag bryr mig inte, mitt stall kanske inte är helt med alla mått och alla lagar, men hästarna sköts och det är vad de tittar på... Och snackar liet skit över en kopp kaffe då också:idea:

nu fick jag nå å göra iaf...hade ingen anning om desssa journaler..tur att man har allt uppskrivet på annat ställe :)

Salandge skrev:
:o hrm.. tack för påminnelsen.. Måste ta tag i det där.

Ja nu är det slut på "vintervilan"....dags att skriva journaler innan inspektörerna vaknar ur idet :p

lsz skrev:
Ja nu är det slut på "vintervilan"....dags att skriva journaler innan inspektörerna vaknar ur idet :p

Men alltså... jag undrar också, hur ofta kommer det ur inspektörer och kollar i stallarna? :confused:
Jag har varit med om det en gång för ett par år sedan då två personer från travsällskapet kom och kollade runt i 5 minuter... Jag har mina hästar uppstallade i ett större stall nära banan så dom tycker kanske att dom har koll?!

Tror travsällskapen enligt reglementet (vet dock inte vart man hittar det, har hört det om det typ var på amatörkursen eller något) ska besöka stallarna en gång om året... Men jag undrar var det efterlevs någonstans...:confused: Som sagt, på vår lilla bana tror jag de som jobbar med sådana grejer har allmänt tråkigt och åker ut mycket för att få prata lite, dricka kaffe och ha trevligt:D Vi har inte så mycket liv på banan så något ska de väl sysselsätta sig med...

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 829
Senast: morgaine
·
Kropp & Själ Jag har insett att min vårdcentral har fått sin chans nu och jag behöver byta. Min nuvarande vårdcentral gick jag till för att det var...
Svar
9
· Visningar
550
Senast: hundtant
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 459
Senast: monster1
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka