behandling sträckning?

Linnea_

Trådstartare
Vad säger ni generellt om hur en sträckning ska behandlas? Massage eller inte? Hur mycket rörelse? Har naturligtvis tagit hjälp av kunniga men hon har med största sannolikhet halkat ner bredvid den upptrampade stigen och sträckt sig högre upp på bakbenet/kanske ändå uppe i korset. Går men med tydlig (inte extrem )hälta, lyfter hovarna o.s.v
Någon säger massage och rörelse, men har läst motsatsen så hur gör ni vid liknande sträckning?

Sv: behandling sträckning?

Kan säga att hon börjar bli bättre och därför var det knappast en muskelbristning och så vitt jag förstått så är det rörelse och massage som gäller :)

Liknande trådar

R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 022
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Rio är trasig igen :(. Och nu känner jag mig lite rådvill... I fredags skulle vi spåra och innan det gick vi en promenad. Jag värmde upp...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 025
Senast: Sleepy
·
Hästvård Jag tror jag blir knäpp!! Sedan 2012 har jag o min häst aldrig kommit igång ordentligt! Det hände då något med hans ena bakben det såg...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 903
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 725
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka