Rio är trasig igen
. Och nu känner jag mig lite rådvill... I fredags skulle vi spåra och innan det gick vi en promenad. Jag värmde upp enligt konstens alla regler med koppelpromenad i några minuter, sedan fick de gå lösa. Efter en bit började hundarna leka lite men underlaget var bra och det var inga hårda tacklingar precis. Sedan gick Rio och bajjade och jag går i förväg. När han kommer mot mig så hör jag ett högt pip och Rio går på tre ben
. Kollar igenom, inget i tassen, inget verkar brutet. Ingen smärta i ryggen, hittar inget särskilt i benet. Fick Rimadyl direkt när vi kom hem, men senare på kvällen vill han inte stödja på benet alls. Dagen efter stödjer han på benet i skritt men inte trav och idag söndag är det inte bättre än igår. Ätit Rimadyl hela tiden. Jag tycker det går för långsamt för att vara en vanlig sträckning?
Historien är att han har sträckt sig flera gånger i det andra bakbenet (höger). Blivit behandlad med massage och laser för detta. Röntgad i hela ryggen två gånger, varav en under full narkos. UA i skelettet, man upptäckte en förstorad prostata som han är behandlad för två gånger, senast med hormoner. Höger bakknä röntgat UA. Har HD grad A. Har haft en korsbandsskada vänster bak (där han är halt nu), men den skadan ska vara utläkt sedan några år.
Har i våras varit uppe hos Annika Falkenberg och hon trodde att han var sned och spänd pga spänningar i musklerna runt det opererade knäet. Två behandlingar senare fick vi ok till att sätta igång försiktigt. Har varit igång under 2,5 månader. Planerat återbesök i augusti, då ska han vara i full gång.
Men nu vet jag inte vad jag ska göra
. Kontakta vet i morgon? Vilken då? Har varit hos Prima Liv, veterinären där har rykte om sig att vara bra på rörelseapparaten. Men det finns kanske någon bättre i Skåne? Steg 2? Just nu är jag ordentligt deprimerad och rädd för att hunden inte kommer hålla ens för lättare träning