Begagnad bröstsele

J

jan

Jag har fått erbjudande om att köpa en 3-4 år gammal bröstsele/finsele i bra skick. Fabrikat Hansbo.
Tacksam för synpunkter från er som har erfarenheter av denna sele.
Är ni nöjda? Ev svagheter?
Något speciellt jag bör titta efter när jag köpen en begagnad sele?
Vad tycker ni är ett rimligt pris för en sådan här sele?
De har begärt 4000 kr. Vettigt eller för dyrt?

Sv: Begagnad bröstsele

Det är ett bra pris, billigare är nog svårt att hitta! Kolla skicket givetvis, så att den är helt, men det borde inte vara några problem när den inte är äldre än så. Det kan t.o.m vara en fördel för dig att den är begagnad eftersom lädret redan är oljat och mjukare än på en ny sele. Den selen är även nylonförstärkt, = hållbar. Kolla vilka skakelkopplingar den har, sitter det originalkopplingar på, så är det giggöglor och då passar det bäst med skaklar utan ögla (det går även med ögla, men det blir lite bökigare). Det finns även Tilbury Tugs att köpa till löst till denna sele om man vill ha öppningsbara kopplingar. Den har en snygg baksele också!:love: Det är nog bara att slå till om du tror den passar.
(Nu antog jag att det är "finselen" och inte maratonselen som menas).

Sv: Begagnad bröstsele

jag vill ha!!! köper du inte så mejla mig bums, om den har snabbkopplingar. något annat är inte så kul

Nypris är 6000:- och det är bra hantverk på den.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·
Hemmet Ännu en köpa hus tråd, jaaa vad kul tänker alla. Har tittat på ett hus som ser helt okej ut. Börjar bli dags renovera typ allt men om...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
17 855
Senast: Pudlan
·
Övr. Barn Tacksam för hjälp. Vad betalar ni/tar ni för begagnade kläder? Eller gör man inte ens det nuförtiden? :o Har ett berg med kläder som...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: hoppsann
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 499
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar