Bedömningarna

Sv: Bedömningarna

A:1d finns inte längre.
Det som är mest likt är 'hoppning i två faser med ny startsignal till fas 2'

Du hoppar fas 1. Om du är felfri stannar du kvar inne på banan, får ny startsignal och hoppar fas 2.
Observera att fas 1 är INTE en grundomgång och fas 2 är INTE en omhoppning, även om det är förvillande likt.

Skillnaden mellan hoppning i två faser med ny startsignal och gamla A:1d är att om det inte är någon felfri i fas 1 så blir det ingen fas 2. I A:1 d var det så att om ingen var felfri i grundomgången så blev det en omhoppning enligt A:1a

I A:1a rider du grundomgången och lämnar banan. När alla ridit sin grundomgång så blir det omhoppning mellan de som har minst antal fel (det är alltså inte helt säkert att man måste vara felfri för att gå vidare till omhoppning)

Senast ändrad av en moderator:

Vet inte om svaret redan finns här i tråden..men jag hittade det inte iaf så jag frågar ändå :angel: .
Vad menas med: två faser A:0/A:0/A ? och A:1a/A?

Allt står i ursprungsinlägget!

Två faser A:0 - då är det bedömning A:0(se ovan) i både grundomgång och omhoppning
osv, dessa kan kombiners "fram och tillbaka" men man utgår från A ( enbart felen räknas ingen tid) och A:0 (fel OCH tid räknas)

lite under det står vad A1:a är också!

Okej, ja, det var ju det där A:et på slutet som spökade till det för mig.

Det står också..

/A gäller alltid unghästarna, står bakom bedömningen i alla klasser där de finns en unghästklass!

Jag ska till södertörn i helgen, men jag har aldrig sett bedömningen tidigare ( A:0/C )......
Innebär det att det är som en A:0a fast med tidstillägg istället för fel?
Eller är det en fas 2 med bedömningen C

Klass 6 LB+5 2 faser 0sek A0-A0/A (öppen)

vad betyder det dära +5?? :crazy:

Det är en LB fast med 5cm högra hinder än en normal LB, hinderhöjden ligger alltså mellan LB och LA men klassen räknas som en LB!

en gissning: hoppnig i två faser med bed A i fas 1, bed C i fas 2 och bed A i unghäst/ponnyavdelningen.
Fråga arrangören för säkerhets skull

Som jag har uppfattat det så betyder det att hindrens maxhöjd är 105 cm(LB+5 cm) el 95 cm(LC+5 cm)

En gammal beteckning som inte längre finns kvar. I dagens TR motsvaras den av "Hoppning i två faser, bedömning A:0/A:0 med 30 sekunder mellan faserna. I A:1d kunde hindren i omhoppningen vara upp till 10 cm högre än den angivna höjden för grundomgången, men numera i "två faser", som för övrigt fanns tidigare också, är det ingen omhoppning utan en ny fas av ritten och därmed får det inte vara högre.

Tack! Jag har inte fattat någonting innan
vilka bedömnar som är vilka:crazy:
Men nu ska jag läsa igenom allt :) Tack!:D

Klass 4 LB A0 A0/A

menas detta att det först är en grundomgång i A0 sedan ut igen och omhoppning i A0?

(för avd A)

hopparparino skrev:
Klass 4 LB A0 A0/A

menas detta att det först är en grundomgång i A0 sedan ut igen och omhoppning i A0?

(för avd A)

Precis som jag skrev i din tråd, bedömning A0 i båda faserna. "omhoppningen" Fas 2 alltså, rider man direkt efter grundomgången utan uppehåll om man är felfri.

Liknande trådar

Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: cewe
·
Hoppning Någon enstaka gång har jag sett bedömning A+A i LD/90 cm, som alltid annars är CR/bed A. Jag vet vad bedömningen innebär - men varför...
Svar
14
· Visningar
8 726
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 446
Senast: Ewelina02
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 669
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10