Bedömningarna

Sv: Bedömningarna

mycket intressant att veta tycker jag , jag har alltig undrat vad allt det där betyder;) .

Men vad är skillnaden mellan Bed två faser A:0/A och Bed A:0/A???:confused:

Jag har läst hela tråden men förstår inte riktigt...

Om det står "2 faser bed A0+A0" så fattar jag att man räknar fel och tid och att fas 2 startar diret efter fas 1. Men om det står "2 faser bed A0/A+A0/A", vad är det då för skillnad? Vad betyder / i det här fallet?

flum skrev:
Men vad är skillnaden mellan Bed två faser A:0/A och Bed A:0/A???:confused:

Skillnaden är just att du rider 2 st faser i "Bed två faser A:0/A " alltså det som innan kallades grundomgång och omhoppning. Vid bedömning "A:0/A" är det enbart en fas dvs en tidshoppning där det inte finns någon omhoppning alt anndra fas!

tudelu skrev:
Jag har läst hela tråden men förstår inte riktigt...

Om det står "2 faser bed A0+A0" så fattar jag att man räknar fel och tid och att fas 2 startar diret efter fas 1. Men om det står "2 faser bed A0/A+A0/A", vad är det då för skillnad? Vad betyder / i det här fallet?

Det som står efter "/" är bedömningen för unghästarna som allltid är bed A (endast grundomgång där felen avgör placering)

Okej, så om det är en unghästklass med i tävlingen så står det alltså "/A" efter den "vanliga bedömningen och om det inte är en unghästklass med, så står det bara t.ex "A0+A0" istället för "A0/A+A0/A".

Har jag förstått rätt?

tudelu skrev:
Okej, så om det är en unghästklass med i tävlingen så står det alltså "/A" efter den "vanliga bedömningen och om det inte är en unghästklass med, så står det bara t.ex "A0+A0" istället för "A0/A+A0/A".

Har jag förstått rätt?

Precis :)
10 tecken

Tacktack :)

Men.. vad betyder avd A och B? det kanske du redan skrivit...:o

och även om inte frågan hör hit..... varför och hur får man bedömning i % dressyr?

tudelu skrev:
Tacktack :)

Men.. vad betyder avd A och B? det kanske du redan skrivit...:o

och även om inte frågan hör hit..... varför och hur får man bedömning i % dressyr?
Generellt är det så här:

And A är för hästar from de år de är 7 år
Avd B är för 4-, 5-, och 6åriga hästar!

Sen kan en 6 åring kvala att gå avd A också, men aldrig en 4 eller 5 åring

*kl*
är det så i A:1a att hindrerna höjs 10cm till omhoppningen också?

I A1:a så få hindren höjas med max 10 cm i omhoppningen, men bara om de som ska hoppa om var felfria i grundomgången. Det är dock inget krav på att det ska höjas, så det är upp till arrangören (eller snarare banbyggaren)
Det vanligaste är att några inte höjs alls, några med 5 cm och ev. 1-2 st med 10 cm.

*knappstöld*

Vill någon klargöra för mig vad en C/A är för bedömning?
Jag har hittat en tävling jag kanske ska vara med på som har den bedömningen i en klass....
men jag har inte TR tillgängligt =/

avdrag med 4poäng ! Man ska ju få så mycket poäng som möjligt !! :rofl:

*kl*

Jääättesnurrig tråd! Kan ingen gå igenom den, eller TR eller något liknande och skriva upp alla bedömningar i ETT inlägg som är lättförståeligt i stället? Detta gjorde mig ju bara ännu mer förvirrad!

va menas med "bed A:0"

jag blir helt förrvirrad i denna tråden :P haha

Liknande trådar

Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: cewe
·
Hoppning Någon enstaka gång har jag sett bedömning A+A i LD/90 cm, som alltid annars är CR/bed A. Jag vet vad bedömningen innebär - men varför...
Svar
14
· Visningar
8 726
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 446
Senast: Ewelina02
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 669
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur