Bedömningarna

Sv: Bedömningarna

Tror jag har rätt klart för mig iaf hur man rider de vanligaste bedömningarna, men i en A:1a får de höja till omhoppningen och i så fall hur mkt?

Jag har bara ridit två faser A:0/A:0 eller bed A, och där höjs ju inget.
Sen på KM vet jag inte riktigt vad vi hade, eller om det ens var någon riktig bedömning :p , men där var det två omhoppningar där de höjde till den andra men inte den första...

Om det står
A:0 2 faser så är det fas 2 direkt efter fas 1 om man är felfri .
(alltså samma som A:0/A:0 2faser)

men om det bara står A:0 Alltså inte 2faser
är det bara 1 fas & snabbast med minst fel vinner ?

Om det står
A:0 2 faser så är det fas 2 direkt efter fas 1 om man är felfri .
(alltså samma som A:0/A:0 2faser)

men om det bara står A:0 Alltså inte 2faser
är det bara 1 fas & snabbast med minst fel vinner ?

Helt rätt uppfattat på båda :)

WOOW :) Jag är ju grym, de har bara tagit några månader för mig att förstå ! :angel:

Om det står bed. A:0 har jag fattat att det är snabbast tid & minst fel vinner, men om det står

bed. A:0/A:0 är det desamma som bed. 2 faser A:0/A:0 då eller, typ att man varit lat & inte skrivit ut 2 faser ? ;)

Om det står bed. A:0 har jag fattat att det är snabbast tid & minst fel vinner, men om det står

bed. A:0/A:0 är det desamma som bed. 2 faser A:0/A:0 då eller, typ att man varit lat & inte skrivit ut 2 faser ? ;)

Det är bara två olika sätt att skriva på, A:0/A:0 och 2 faser A:0 är exakt det samma!

Jeg bor i Norge, men har fundert på å reise til Svenska NF mästerskapen med min ponny (og ryttare), og forsøker forstå den svenske bedømningen, så vi ikke anmelder i feil klasse eller gjør noe feil når vi deltar.
Jeg har nå gjennom denne tråden forstått hva "Två faser A:0/A:0" er, tror jeg. Det vil si at man rir banen, og om man er feilfri, så skal man ri omhoppingsbane? Eller rir man samme bane to ganger? Får man nytt signal om man er feilfri etter første runde eller får man signal om man ikke var feilfri og dermed skal stanna etter første runde? Forstod noen min fråga? :confused:
Takker for svar!

Det betyder att det finns en bana uppsatt på kanske nr 1-8, sedan en Mål/Start skärm och sedan forstsätter hinderna på kanske 9-13, detta är omhoppningen och den är på tid. Det är en annan bana än den första, men samma hinder används. Du fortsätter på omhoppningen direkt om du är felfri, du får ingen ny startsignal. Du får alltså själv hålla koll på om du är felfri eller inte, är du osäker är det alltid bäst att fortsätta så säger de till dig om du fått något fel :angel:

Hoppas det klarnade lite..

Ameo har bett mig att göra en sammanfattning över de olika bedömningarna, så jag börjar med de vanligaste nu!

A - är desamma som Clear Round, dvs man är likaplacerad på antal fel, ingen tid räknas, men maxtid finns.
A:0 - snabbast tid och minst antal fel vinner.

Två faser A - bedömning A (Se ovan) i både grundomgång och omhoppning

Två faser A:0 - då är det bedömning A:0(se ovan) i både grundomgång och omhoppning
osv, dessa kan kombiners "fram och tillbaka" men man utgår från A ( enbart felen räknas ingen tid) och A:0 (fel OCH tid räknas)

Vid bedömning A:0/A:0 (två faser) på lokal tävling kan de läggs in en "paus" på 30 sek mellan faserna dvs man får ny startsignal, men detta står då på banskissen alt sägs av domaren inna klassen.

A1:a - Är en klass med omhoppninge EFTER att alla i grundomgången ridit. man placeras efter fel och tid i både grundomgång och omhoppning.

Sedan finns det även bedömningar C (tidshoppningar) jag kan skriva en sammanfattning av de också senare om någon är intresserad!

står de så här i propositionen: L-1.00 bed. två faser A:0/A betyder det alltså:
Avd A hästarna ( hästar över 6 år) hoppar en grundomgång där både fel och tid räknas, är man felfri där fortsätter man direkt till en omhoppning där också fel och tid avgör.
/A är unghästarnas bedömning och de har ALLTID bedömning "A"
ar inte.. vADÅ FASER `? :(

jag fatt

*Knapplån*

Ngn som kan förklara vad bed två faser A betyder? Blir inte klok på det när jag läser här. Är det Clearround rätt igen eller vad e det för nåt?

VAD MENAR ALLA MED FASER OCH A:0 A:1 o llt ?:S

NOGÅN SOM KAN SKIKKA PM OM VAD DET I RØTT BETYDER ? snælla:confused:

Klass 3 L:D bed A:0+A:0/A (35+35/25+25)

Klass 2 L:C bed A:0+A:0/A (40+40/25+25)

Klass 1 L:B bed A:0+A:0/A (45+45/25+25)

om det står =

Klass 3 Hoppning LD bed två faser A:0/A:0/A
Klass 2 Hoppning LC bed två faser A:0/A:0/A
Klass 1 Hoppning LB bed två faser A:0/A:0/A

vad menar dom med det???
:confused: :crazy:

om det står =

Klass 3 Hoppning LD bed två faser A:0/A:0/A
Klass 2 Hoppning LC bed två faser A:0/A:0/A
Klass 1 Hoppning LB bed två faser A:0/A:0/A

vad menar dom med det???
:confused: :crazy:

Även ditt svar finns i tråden, läs igenom den!
Vilken höjd LD, LC samt LB är står i den andra nålade tråden som heter "höjder"

Om någon tittar här nu så svara gärna på:

i proppen stod det A:0/A:0 2 faser

& i startlistan står det A:0 två omgångar ...

:crazy: vad menar dom med 2 omgångar ? en vanlig A:0 2faser eller vad?

Om det står A:0+A:0/A vad är det för bedömning då?:confused:

A:0/A:0 är att man rider en bana (fas 1) & är man felfri på den så fortsätter man direkt på en ny bana (fas 2) så fas 1s mål-linje är fas 2s startlinje.

att det står A:0/A:0/A är att bedömningen i avdB (unghästar)

Fick svar om att man kunde tävla ponny fast man är över 18 i avd.B. Vad innebär det?

Liknande trådar

Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: cewe
·
Hoppning Någon enstaka gång har jag sett bedömning A+A i LD/90 cm, som alltid annars är CR/bed A. Jag vet vad bedömningen innebär - men varför...
Svar
14
· Visningar
8 726
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 446
Senast: Ewelina02
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 669
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama