Bedömningarna

Sv: Bedömningarna

Vad betyder (A:0+A:0)/A när det står ett A efter A:0?

Snälla... jag har nu suttit här och läst och läst och jag förstår inte alls vad 1m två faser A:0/A:0/A innebär.. kan ni snälla berätta det för mej =)
Är det då man går ut och går in sen igen och har omhoppning och det höjs med 10cm? äh jag känner mej lite pucko...
*kliar sig i huvudet*

A:0/A:0 gäller för avd A. Det kallas även "två faser" och är gamla A1;d.
Du rider fas 1, är du felfri fortsätter du direkt på fas 2. Minst antal fel och snabbast i fas 2 vinner. (Skulle ingen vara helt felfri i fas 1 är det felfriast och snabbast där som vinner)

/A står för bedömningen i avd B.

När alla felfria rider omhoppning med högre hinder efteråt kallas bedömningen A1:a.

aha nu hajjar jag! Så jag rider felfritt och får då direkt starta omhoppningen Yes.. hehe

Tusen tack!!!

Vad menas med 1.00 hoppning bed två faser A:0+A:0/A (100+40/ 90+0) ??

Det är först grundomgång sen "omhoppning" direkt, eller hur?
Men vad menas med (100+40/90+0) :confused: :confused:

Läs mitt inlägg jag skrev till Colombia_Girl, två inlägg före ditt. #86 i denna tråden alltså :)

(100+40/90+0) är anmälnings- resp startavgift.
100 i anmälan + 40 i start i avd A
90 i anmälan + 0 i start i avd B

anmälningsavgiften betalar man innan anmälningstiden har gått ut, i samband med anmälan.
startavgift betalar man på tävlingsplatsen före start.

(100+40/90+0) är anmälnings- resp startavgift.
100 i anmälan + 40 i start i avd A
90 i anmälan + 0 i start i avd B

anmälningsavgiften betalar man innan anmälningstiden har gått ut, i samband med anmälan.
startavgift betalar man på tävlingsplatsen före start.

OKej! tack, jag fattar nu :D:bow:

jaha och vad har det med hoppbedömningar att göra? :confused:

tar man bara bilder i "rätt" (läs: fel) ögonblick kan man få vilket ekipage som helst att se ut som hej kom och hjälp mig :smirk:

*Knapplån*

Ngn som kan förklara vad bed två faser A betyder? Blir inte klok på det när jag läser här. Är det Clearround rätt igen eller vad e det för nåt?

Såhär går det till:

Du rider fas 1, är du felfri fortsätter du direkt på fas 2. Minst antal fel och snabbast i fas 2 vinner. (Skulle ingen vara helt felfri i fas 1 är det felfriast och snabbast där som vinner)

edit: såg att du skrivit två faser A, antar att du menar två faser A:0

Ne, där står faktiskt bed två faser A.
De andra klasserna står det bed två faser A:0

Därför blev jag förvirrad.. för så vitt jag vet så är A Clear Round..

Den bedömningen finns faktiskt i TR, kollade precis! (tänkte om det var en felskrivning)

Bed A innebär ju att endast felpoäng är avgörande. Alltså felfriast vinner som jag förstår det.

Konstigt ändå. Det brukar vara hur många felfria som helst i 90 cm.. e det lönt att ha sån bedömning då ^^

Tja, det blir ju som en clearround, alla felfria blir likaplacerade - bra tycker jag, då får man ju bort den värsta busridningen från tävlingsbanorna.

Liknande trådar

Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: cewe
·
Hoppning Någon enstaka gång har jag sett bedömning A+A i LD/90 cm, som alltid annars är CR/bed A. Jag vet vad bedömningen innebär - men varför...
Svar
14
· Visningar
8 726
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 446
Senast: Ewelina02
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 669
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama