Bedömningarna

Sv: Bedömningarna

haha, vilken förvirrande tråd :rofl: alla frågar ju typ samma saker, istället för att läsa igenom tråden.. Jag fick iallafall mitt svar utan att behöva skriva, :bow:

Tänk om fler kunde gjort så, läst först och skrivit frågor sen :)

Du har skrivit förkortningen i två versioner men jag gissar att den första är rätt. Då fortsätter jag gissandet med att tro att det handlar om Mountain Horse Pony Cup :)

Hur är en bed. Två faser A:0+ A:0/A för nåt?

Jag är totalt novis på "nya" bedömningsformuleringarna - har varit i dressyrvärlden i många år men nu ska barnen ut och hoppa och vi funderar på att anmäla till citerad bedömning!!
Vi har INTE unghäst så jag tolkar det så här: "1a fas (blir typ grundomgång) med X antal hinder och om man är nolla inom maxtiden fortsätter man med flygande start igenom 2a fas X antal hinder (fas 2 blir placeringsgivande vid fler än en felfri i fas 1) IBLAND har man uppehåll 30 sek och ny startsignal till fas två men då ska det tydligt anges (ex fråga i sekretariatet brukar vara ett säkert kort).

HAR JAG TOLKAT RÄTT kära buke experter??!!;)

Senast ändrad:

Jag är totalt novis på "nya" bedömningsformuleringarna - har varit i dressyrvärlden i många år men nu ska barnen ut och hoppa och vi funderar på att anmäla till citerad bedömning!!
Vi har INTE unghäst så jag tolkar det så här: "1a fas (blir typ grundomgång) med X antal hinder och om man är nolla inom maxtiden fortsätter man med flygande start igenom 2a fas X antal hinder (fas 2 blir placeringsgivande vid fler än en felfri i fas 1) IBLAND har man uppehåll 30 sek och ny startsignal till fas två men då ska det tydligt anges (ex fråga i sekretariatet brukar vara ett säkert kort).

HAR JAG TOLKAT RÄTT kära buke experter??!!;)

Det ser alldeles korrekt ut :laugh:
Lycka till på tävlingen!

TACK!! - det ska bli jättespännande faktiskt säga vad man vill men hoppning blir aldrig lika segdraget för åskådare som dressyr - sen får man väl låsa in sig på toa när det är flickornas tur (av nervositet alltså):D

Mmm plus att det är lättare att få med icke hästfolk att titta på sina nära och kära eftersom de ser/förstår att det blir fel av att stanna eller riva + kortast tid. Men de ser/förstår inte vad som är utlagsgivande på två prydliga dressyrritter utan större missar...

Om det står AO/AO/A är det då A:0 i två faser och avdelning B med bedömning A? :P

*kl*

Vad heter den bedömningen idag som för hette A:1d, alltså att man fick ny startsignal innan omhoppningen?

Liknande trådar

Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: cewe
·
Hoppning Någon enstaka gång har jag sett bedömning A+A i LD/90 cm, som alltid annars är CR/bed A. Jag vet vad bedömningen innebär - men varför...
Svar
14
· Visningar
8 726
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 446
Senast: Ewelina02
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 669
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama