bed. Höjning 10cm

S

speedygirl

Hejsan!

Håller nu på att skriva en liten propp till våran stall tävling i hoppning. Men tyvärr så kommer jag inte på vad bedömingen heter då man har varit felfri i grund omgången och sedan ska man höja upp 10cm.

Snälla hjälp mig nu! Måste bli färdig med den idag!!!!!

:confused:

Det finns ingen sådan bedömning där man SKA höja 10 cm till omhoppningen.
I alla omhoppningar får man höja MAX 10 cm OM de som ska hoppa om var felfria i grundomgången (eller i föregående omhoppning om det är en bedömning med flera omhoppningar). Första hindret i omhoppningen får sänkas om det inte är samma som första hindret i grundomgången. Man brukar inte höja alla hinder 10 cm, några höjer man inte alls, några 5 cm och något enstaka 10 cm.
Den vanligaste bedömningen med omhoppning är A:1a så det är antagligen den du vill ha: alla hoppar grundomgången därefter blir det omhoppning mellan de med minst fel om det är mer än en. Normalt är det 0 fel på de som ska hoppa om, men det kan även hända att det är 4-felarna som ska hoppa om och då får hindren inte höjas.

Men varför ska dom då springa och höja 10 cm. Det har de gjort de senaste 5 åren som jag varit med. Så det finns alltså ingen sådan bedöming.

Kanske måste meddela att det inte ska vara så då. Utan samma höjd de hade i grundomgången ska alltså vara i omhoppningen alltså.

Så här är det:
OM de som ska hoppa om var FELFRIA i grundomgången så FÅR hindren höjas, dock högst 10 cm, men det finns inget tvång.
Om de som ska hoppa om INTE var felfria i grunden så får hindren INTE höjas.

Det är upp till banbyggaren/banchefen att avgöra om och hur mycket varje hinder ska höjas och det gör han/hon efter att ha sett hur det gick i grundomgången. De hinder som många hade problem med i grundomgången kanske man väljer att inte höja alls, medan något lätt hinder som inte var maxat i grundomgången höjs 10 cm.
Var det väldigt många felfria i grunden kanske man höjer alla hinder, men om det var få felfria så kanske man inte höjer något.

Det finns alltså ingen bedömning där man MÅSTE höja till omhoppningen, men i alla omhoppningar mellan felfria ekipage så FÅR man höja.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 052
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 482
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV