Bebis som bara sover...

CosmicQueen

Trådstartare
Antar att jag är lyckligt lottad och ska vara glad så länge det varar...men man ska ju alltid oroa sig. ;)

Min bebis på 10 dgr bara sover, och då menar jag BARA. Han vaknar för att äta typ var 3:e timme, förrutom på natten, då sover han ca 6 timmar nonstop. Inte ens när han vaknar för att äta skriker han, han kan ligga en bra stund och bara titta, tar det alldeles för lång tid så börjar han veva med armarna och gnälla lite. Sedan somnar om han medans han äter. :D Ett par ggr/dygn håller han sig vaken och ligger sedan & tittar i ½-1 timme innan han somnar om igen. Mao är han kanske bara vaken max 2 timmar/dygn. Är det normalt. :confused: Känns som om han sover väldigt mkt...
Enda gångerna han skrikit sedan han föddes är när man ska byta blöjja, det är inte populärt. :p

Nästan tur att man har storebror att ta hand om, annars hade det nog känts tråkigt om detta hade varit första barnet och han inte gör annat än sover. :D

Sv: Bebis som bara sover...

Sebbe var likadan. Började vara mer och mer vaken allt eftersom månaderna gick, men har alltid sovit minst 14 timmar per dygn fram tills ca 20 mån ålder. Nu sover han istället knappt alls, och beter sig som om han går på tjack emellanåt ;) Han tar igen allt med råge vill jag lova!

Helt normalt! Han är ju bara 10 dagar gammal:)

Tycker att det låter precis som Erik! Nu är han ju betydligt mer.. bestämd av sig, men när han var nyfödd gjorde han inte många knop på ett dygn. Sov i princip hela nätter redan från början. Och jag var jätteorolig och tyckte att det var för länge.. men han mådde bara gott! :)

Min Harry gjorde inget annat än att sova den första månaden. Nu vid 2½ mån är han vaken nästan hela dagarna! (sover sammanlagt ca 1½ timme under dagen. ) Så njut medan nu kan!!!

Då måste jag gratulera. Vår kille sov inte ens som nyfödd. Då var han vaken från 9-23 och kunde vara vaken 6 h i sträck utan att sova och utan att jag kunde lägga ned honom utan att han bara gallskrek. Nu när han är snart 8 månader sover han 9-10 timmar på natten och sen 1-2 h totalt under dagen. Han sover ett eller två pass. Idag har han sovit 50 minuter på förmiddagen och ca 15 minuter nu nyligt. Mer blir det inte innan han lägger sig kring 21 ikväll. Jag skulle önska mig en bebis som bara sov!

Jag har också en vakenbebis som du Brandgul! Hen sov max två timmar per dag efter första dagarnas chock av att vara född. Jag ammade och bar runt runt runt hela dagarna och svor över barnboken som sa att nyfödda sover ca 20 timmar per dygn. Min nyföding hade åtminstone inte läst på det kapitlet.

Låter som vår lilla Frans-Basel, han sover som en klubbad säl nästan jämt.

Fast nu har han börjat vara vaken typ 1h i taget några gånger varje dygn så man får passa på o pussa han då.

Om barnet äter som det ska så skulle jag inte oroa mej, min son sov väldigt mkt, men eftersom man från bb envisades med att jag skulle amma fas min son inte orkade få ur mjölken så blev det så att han fick för lite mat, gick ner i vikt & sov majoriteten av dagarna.När vi träffade en vettig människa från bvc som direkt beordrade ersättning så blev han piggare & gick upp i vikt såklart.

Njut!! Min son var likadan den första 3 månaderna upplevde jag det som han sov mest :0) Men sen... ;0)

Mitt andra barn var sån, han låg i en korg på ett skåp och sov första halvåret kändes det som. Jag trodde aldrig han skulle kunna lära sig sitta, stå och gå men det gjorde han allt. Han har alltid varit lugn och sävlig (han är 12 år nu) och världens goaste unge!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 894
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 518
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 056
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar