Bebis och katt ihop

Sv: Bebis och katt ihop

Katter har dessutom riktigt bra hörsel, jag är bombsäker på att mina katter vetat att jag är gravid lika mkt som mig genom att ha hört Rasmus i magen (och känt hur han sparkar och rör sig när de legat på/bredvid magen) de vet liksom att han är min.

Idag kommer alla 3 katterna skenande till mig och jamar på ett speciellt sätt för att få min uppmärksamhet om Rasmus vaknat i vagnen/sängen och jag inte är där. Han kan ligga ett bra tag och fundera innan han säger till att han är vaken.

Lika så när han var liten och var ledsen, och jag kanske satt i soffan och tröstade honom så kom katterna och hoppa upp på ryggstödet så han skulle kolla på dem och bli glad igen. Vår ena katt börjar alltid buffa och slika honom under fötterna om han är ledsen.

Läst en del äftlighets lära som om man studerar förutsättningarna ger det svaret.Dom djur och pollenalergiska människorna lämnade näringen och långt bak i tiden torde svårt alergiska barn ofta ha dött .I dag sker ingen genetisk selektion (även svårt alergiska får barn ) en population måste selekteras för att utveklas för att utveklas åt ett visst håll .

Senast ändrad:

Människor med allergier bosätter sig liksom inte på landet på massa djur..

Varför inte?

Vi valde att flytta ut på landet är jag blev gravid. Dels för att det skulle bli lättare med hästarna inpå knuten och dels för att minska risken för allergier på vårt barn.

Min sambo lider av pälsdjursallergi, pollenallergi, dammallergi och även av astma. detta är något som förts vidare i hans släkt. Så för att vår dotter förhoppningsvis ska slippa det, "utsätter" vi henne för det i naturlig dos istället för att bo i stan.

Nu är vår dotter bara 3 månader så vi får vänta några år på resultatet.

Jo katterna vet nog mer än man tror. De har dock inte vart i spjälsäng eller barnvagn sen ja la dit folien, :) Så får se om de kan funka med enbart en bebis i sängen, för de vet ju inte att folien inte är där. Eller. :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
589
Senast: CFrisk
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 853
Senast: Milosari
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
952
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17