Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo men frågan är hur ja får den sitta kvar. Bor i lägenhet och får inte göre riktigt vad som helst. Annars var det ett smart tips.
För oss räcker det med att lägga ett myggfönster så går inte katterna in. Det är ju ändå bara typ 40-50 cm höga och jätte enkla att hoppa över eller bara putta omkull.
Läste i senaste vi föräldrar att om man har katt och hund så minskar risken för astma som kommer efter barnets 4 års dag
Vart får man tag i sånna katter??? Vill också ha!!!
Våra hoppar gladeligen in överallt där det inte är ett MINST 1,5 meter högt hinder... Ena katten verkar ha gjort det till en sport att alltid vara där han inte ska vara
Jag förstår inte hur ni överhuvudtaget vågar ha katter när ni är gravida och har spädbarn, med tanke på risken för toxoplasmos.
Jag förstår inte hur ni överhuvudtaget vågar ha katter när ni är gravida och har spädbarn, med tanke på risken för toxoplasmos.
2. Man måste äta kattbajs för att bli smittad.
Nja, man behöver väl mig veterligt inte preparera en kattbajsrätt för att bli smittad... Man kan bli smittad genom att ex.vis rengöra kattlådan och där komma i kontakt med avföringen eller om du håller katten i famnen och fingrarna kommer i kontakt med anus eller om katten har bajs på pälsen och sedan av någon anledning stoppar fingrarna i munnen (bita av en nagel el dyl.). Så det är bra att hålla på hygienen, när jag var gravid fick min sambo helt sköta kattlådan.
Det var den infon fick på bvc i alla fall. Eller rättare sagt; våran barnmorska tycker inte att man skulle ha husdjur inomhus överhuvudtaget när man har spädbarn (vi har fyra hundar också). Men efter lite efterforskningar fick vi veta att det är bra att ha husdjur hemma, MEN undvika överexponering som att t ex ha husdjur i sängen på nätterna. Det gäller även vuxna, man kan utvecka allergi och astma sent i livet..
Tänkte just skriva detsamma. Att barn som bor på landet är mindre allergiska beror nog mera på den genetiska faktorn- dom har inte allergier i sina gener. Människor med allergier bosätter sig liksom inte på landet på massa djur..
Räknar du statistiskt på ett större matrerial som man måste ,är jag övertygad att genetiska faktorn är lägre bland djurbönder än i övriga populationen .Dock är det inte den enda anledningen.Har för övrigt alldrig tolererat hundar katter i sängen .
Nja, man behöver väl mig veterligt inte preparera en kattbajsrätt för att bli smittad... Man kan bli smittad genom att ex.vis rengöra kattlådan och där komma i kontakt med avföringen eller om du håller katten i famnen och fingrarna kommer i kontakt med anus eller om katten har bajs på pälsen och sedan av någon anledning stoppar fingrarna i munnen (bita av en nagel el dyl.). Så det är bra att hålla på hygienen, när jag var gravid fick min sambo helt sköta kattlådan.