Beagle/Nobs bebis..

Sv: Beagle/Nobs bebis..

Det är ju ändå lite så att dom blir det dom gör dom till.

:crazy: Kan inte alls med det tänket. Kanske för att det inte stämmer på nedärvda egenskaper och vad man kan göra med dem.. Dvs ingenting!!

Blandar man 2 jaktraser, så blir avkomman en jakthund.

Om den sedan blir en bra jakthund när man blandar en drivande med en trädskällare är en annan femma.. :angel:

Men de nedärvda generna och arbetsegenskaperna kan du inte påverka liksom :cool:

Har jag sagt att jag ska förbjuda den att jaga?
Jag har ju skrivit att jag själv är jägare, och jag kommer att fara ut i skogen. Sen får man väl se vad dens intresse är..
Jag hoppas helt enkelt på en fin hund, som sällskap, om den sen intresserar sig av jakt.. ja då ta ja bössan å far ut i skogen å jagar helt enkelt.. det är inte mer med det... :)

Bra! Skönt att höra att du ändå är jägare, mer än vad många andra är som köper korsningar med jakthundar.

Var beredd på att du kanske får lära rådjuren/hararna i området att klättra i träd bara... ;):D

Har du någon bild på hunden? Hade varit kul att se hur en sådan ser ut :D Men att tro att den hunden inte kommer att jaga... en jakthund + en jakthund = En jakthund. Så blir det även fast man vill något annat. Har stött på en hel del norrbottenspetsar som tyvärr bara varit sällskap och i dom sitter jakten även fast dom aldrig hade jagat tidigare, jakt är en jakthunds instinkter.

Måste bara berätta exemplet på en 50% Finsk spets/25%Bearded Collie/25%? (tjuvparning) som hade varit sällskapshund hela sitt liv. Innan vi köpte våran Nobs hade pappa ingen hund att jaga med utan frågade om han fick prova jaga med Mia(Hunden).

Han tog ut den till skogen och släppte den, det tog ett tag för hunden att fatta att den fick gå ifrån han men den började sen att söka. Efter några jaktturer fattade hunden vad den skulle göra, även fast den hade lite konstig teknik ibland ;).

Vet att jag hämtade den en morgon vid 6 tiden, när den fick se att pappa var jaktklädd drog den omkull mig (6-7år) och blev helt överlycklig. Den hunden blev helt till sig så fort den såg till pappa (satt även på våran bro och skällde om den kom lös). Så att säga att en jakthund blir vad man gör den till är inte sant, den är gladast när den får göra det den är född till =Jaga.

Men lycka till med valpis :banana:

Jag ska fota lite i morrn när jag smiter i väg å kikar.. :P så ska jag kasta upp :)

jag har en beagle, vet inte så mycket om spetsen, men beaglar är helt underbara hundar, lycka till med hunden! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 063
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 654
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
781
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka