Beach 2017

Okej, jag har eventuellt lagt en beställning från Fitnessguru. För jag behöver faktiskt två nya shakers, pannkaksmix och kalorifria nudlar :angel:
Jag som försöker spara pengar.

Det har varken blivit flugor eller monster i mitt liv på senaste p.g.a långhelg i London som för övrigt var fruktansvärt trevlig. Men nu är jag tillbaka igen och redo att ta tag i en ny träningsvecka! Planen är som följer:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila
Tisdag: 6 km transportpromenad, överkroppspass på gymmet.
Onsdag: 6 km transportpromenad, PT-pass (Ladies lifting)
Torsdag: 6 km transportpromenad, annars vila
Fredag: 6 km transportpromenad, kettlebell-pass på gymmet.
Lördag: Vila.
Söndag: Spinning.

Eventuellt byter jag fredagspasset mot ett pass på lördagen istället, men annars borde det inte vara något problem att hålla mig till detta :)

Apropå det så är detta typ mitt favoritcitat :D :angel:

the-myth-that-women-shouldnt-lift-heavy-is-only-perpetuated-by-women-who-fear-work-and-men-who-fear-women-inspirational-quote.jpg

Kan ligga något i det, kombinerat med idén om den svaga kvinna och den starka mannen och den kvinnligt slanka kvinnan och den manligt muskliga mannen.

Jävlar vad kass i buken jag blir av naturdietdryckerna. Blir värre och värre. Blir så gasig och mina fisar luktar hundbajs! :wtf: Kul att jag ska sitta på konferens nu i över en timme.. Varför blir jag dålig @Mineur? Jag är känslig för laktos, men den ena jag dricker är laktosfri..

Jävlar vad kass i buken jag blir av naturdietdryckerna. Blir värre och värre. Blir så gasig och mina fisar luktar hundbajs! :wtf: Kul att jag ska sitta på konferens nu i över en timme.. Varför blir jag dålig @Mineur? Jag är känslig för laktos, men den ena jag dricker är laktosfri..
Hmm är det deras färdiga shakes du dricker, eller de där man blandar med vatten? Oavsett vilket så känns det sannolikt att magen reagerar på att den inte får tillräckligt mycket fibrer att jobba med (jag vet att de innehåller en del inulin, men det går ändå inte att jämföra med fast föda). Eller så kanske du är känslig mot sötningsmedel eller andra tillsatser som t.ex. maltodextrin? Det är i alla fall jag! Annars kan för mycket av vissa mineraler (t.ex. kalium och zink) orsaka magproblem, fast då ska man upp i ganska rejäla mängder...

Fast alltså jag är ju så långt ifrån en expert man kan komma, så det här är bara lite spontana tankar!

Hmm är det deras färdiga shakes du dricker, eller de där man blandar med vatten? Oavsett vilket så känns det sannolikt att magen reagerar på att den inte får tillräckligt mycket fibrer att jobba med (jag vet att de innehåller en del inulin, men det går ändå inte att jämföra med fast föda). Eller så kanske du är känslig mot sötningsmedel eller andra tillsatser som t.ex. maltodextrin? Det är i alla fall jag! Annars kan för mycket av vissa mineraler (t.ex. kalium och zink) orsaka magproblem, fast då ska man upp i ganska rejäla mängder...

Fast alltså jag är ju så långt ifrån en expert man kan komma, så det här är bara lite spontana tankar!
Du är mer expert än jag iaf! ;) Jag äter ju mat också.. så fibren känns mindre troligt. Men sötningsmedlet eller annat kan det absolut vara! Det är de färdigblandade jag dricker. Jag har lite känslig mage i allmänhet, så kan vara att det är något "onaturligt" som jag reagerar på.

Vad mycket enklare dagen känns när den börjar med solsken och ljus. :D Jag och ponny har promenerat 25 minuter tillsammans på morgonen innan hon fick frukost och jag åkte till jobbet. Sitter på jobbet nu och har rast, lite så där halvt omotiverad till att jobba två timmar till, men är bara en och en halv där jag ska lyckas sysselsätta mig, för sen har jag kassan sista halvtimmen. Lite knasig vecka den här veckan eftersom vi går in i säsong och kommer jobba även söndagar (givetvis fick jag den stora äran att jobba hela den kommande helgen, men jag tjänar ju egentligen på det både ekonomiskt och tidsmässigt så borde väl inte klaga).

Vad mycket enklare dagen känns när den börjar med solsken och ljus. :D Jag och ponny har promenerat 25 minuter tillsammans på morgonen innan hon fick frukost och jag åkte till jobbet. Sitter på jobbet nu och har rast, lite så där halvt omotiverad till att jobba två timmar till, men är bara en och en halv där jag ska lyckas sysselsätta mig, för sen har jag kassan sista halvtimmen. Lite knasig vecka den här veckan eftersom vi går in i säsong och kommer jobba även söndagar (givetvis fick jag den stora äran att jobba hela den kommande helgen, men jag tjänar ju egentligen på det både ekonomiskt och tidsmässigt så borde väl inte klaga).

Här regnar det och blåser iskallt :meh:
Men vi klarade oss undan det när vi tog lunchpromenaden iallafall.

Sjukt träningssugen! Vill både lyfta och springa! Men jag får hejda mig för det är dags för vilodag idag och jag var förkyld för bara en vecka sen :p Får stå ut tills i morgon då det är styrka på schemat :D

8 kg är nog max, du vet man vill ju inte svinga sin kettlebell och sen vakna upp dagen efter och SE UT SOM EN BODYBUILDER :cautious:

Nu tycker jag ni har lite tråkig attityd. Jag svingar minsann min 8 kilos kettlebell med stolthet! (och för att det inte finns något annat på mitt gym och jag :love: kettlebell.)

Nu tycker jag ni har lite tråkig attityd. Jag svingar minsann min 8 kilos kettlebell med stolthet! (och för att det inte finns något annat på mitt gym och jag :love: kettlebell.)

8 kg ska svingas med stolthet. :up: Problemet är om man vill svinga mer och det inte finns pga ens kön. En vän till mig tränar på ett gym som har en tjejavdelning och de tyngsta viktplattorna som finns där är tio kilo (och stängerna tror jag är 15 kg istället för 20 kg som är standard).

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar