Beach 2017

Jag jobbar tokiga tider idag då jag ska ha telefonkonferens med Australien ikväll (kl 23, snark!), så jag är lite ledig nu mitt på dagen och ska snart pipa iväg till gymmet. Det ska bli skönt att vara där när inte resten av stan också är det! Planen är ett rygg & tricepspass och jag har gjort en jättefin plan med 8 övningar som jag ser fram emot. Nu kör vi! :bump:

Jag jobbar tokiga tider idag då jag ska ha telefonkonferens med Australien ikväll (kl 23, snark!), så jag är lite ledig nu mitt på dagen och ska snart pipa iväg till gymmet. Det ska bli skönt att vara där när inte resten av stan också är det! Planen är ett rygg & tricepspass och jag har gjort en jättefin plan med 8 övningar som jag ser fram emot. Nu kör vi! :bump:

Så skönt när det inte är så mycket folk på gymmet! Jag blir alltid oerhört obekväm om jag tvingas gymma sen eftermiddag/kväll när "alla andra" är där, så det försöker jag undvika så mycket det bara går :p Då är det mindre obekvämt att gå upp tidigare på morgonen för att slippa folket :D

Jag åkte inte till kontoret idag pga tandläkartid på förmiddagen, hade tänkt ta en promenad på eftermiddagen men blev så sugen på att springa istället. Så det blev runt 50-55 minuter någonting, sprang i skogen och det var superhärligt :love: Fick stundvis in ett riktigt skönt flow, sen var det dock väldigt ojämn kvalitet på underlaget, allt från superfina mjuka stigar till halvsmält isgata. Men det är ju bara att anpassa farten och gå där det behövs.

Ikväll ska jag rida fina hästen! :bump:

Härligt det låter! :)

Jag hade tänkt träna mitt på dan, men en vän vill eventuellt träna ikväll.
Men, inte säkert det blir av så då får jag hålla till godo med innebandy :p

Får du börja lite senare imorn också då? När du slutar så sent ikväll tänker jag. :)

Får ni i er nog mycket protein på en dag? Har läst en massa och man ska ligga på ca 2 g x sin vikt i kg enligt det jag fått fram. Vilket betyder ca 140 g för min del. När jag började kolla mer noga med hjälp av Lifesum hur mycket jag får i mig en vanlig dag så är det inte alls så många gram protein som jag trodde. Alltså får jag i mig mindre än rekommenderat när man vill bygga muskler och samtidigt bli av med lite underhudsfett.

Så skönt när det inte är så mycket folk på gymmet! Jag blir alltid oerhört obekväm om jag tvingas gymma sen eftermiddag/kväll när "alla andra" är där, så det försöker jag undvika så mycket det bara går :p Då är det mindre obekvämt att gå upp tidigare på morgonen för att slippa folket :D
Ja alltså jag kan ju ha ropat hej lite för tidigt där tyvärr... Det var fortfarande rätt mycket folk, trots att det var en sådan ovanlig tid på dagen! :wtf: Jag får nog satsa på vardagsförmiddagar, när kontorsråttorna gått till jobbet och studenterna inte vaknat än, eller helgmorgnar om jag vill ha ett relativt folktomt pass tror jag visst. Men det stör mig inte så mycket att det är mycket folk faktiskt, man vänjer sig vid det också!

Härligt det låter! :)

Jag hade tänkt träna mitt på dan, men en vän vill eventuellt träna ikväll.
Men, inte säkert det blir av så då får jag hålla till godo med innebandy :p

Får du börja lite senare imorn också då? När du slutar så sent ikväll tänker jag. :)
Jajemen! Jag kan komma in lite när jag vill faktiskt, men tänkte satsa på 9.30 så kan jag sova 00.30-08.30. Det känns mest hållbart eftersom det här bara är en engångsgrej liksom! :)

Alltså jag har någon bild av att alla poliser spelar innebandy. Stämmer det? Och i så fall varför? Det verkar ju toppen, men det förvånar mig lite att det inte är vanligare sporter som typ fotboll eller basket istället!

Får ni i er nog mycket protein på en dag? Har läst en massa och man ska ligga på ca 2 g x sin vikt i kg enligt det jag fått fram. Vilket betyder ca 140 g för min del. När jag började kolla mer noga med hjälp av Lifesum hur mycket jag får i mig en vanlig dag så är det inte alls så många gram protein som jag trodde. Alltså får jag i mig mindre än rekommenderat när man vill bygga muskler och samtidigt bli av med lite underhudsfett.
Jag räknar faktiskt inte mina intag längre då jag inte tycker att jag tränar på en nivå som kräver det. Nog för att det säkert inte skulle skada att göra det, men det är helt enkelt inte värt besväret utan jag kör mer på känsla och tycker att det är gott så. Jag fokuserar liksom naturligt på proteinrika matvaror i vilket fall som helst, då jag upplever att protein är det jag står mig längst på, så jag känner inget behov av att räkna exakt hur mycket det blir. Skulle jag räkna skulle jag nog satsa på 1-1.5 gram per kg, 2 känns lite i överkant (även om jag vet att det finns en massa källor som rekommenderar det).

Styrkelabbet hade ett avsnitt där de slog hål på fitnessmyter, och där tas bland annat proteinintagsfrågan upp - tillsammans med det här om kvinnor och styrketräning som diskuterades här alldeles nyligen. Rekommenderas! http://www.styrkelabbet.se/avsnitt-49/

Det blev ett jättebra pass idag, även om jag hade lite mer sällskap än jag hade önskat. Jag körde 500 m rodd som uppvärmning och sedan skivstångsrodd, smala armhävningar, latsdrag med brett grepp, stående latsdrag, kabelrodd, face pulls, tricep dips och slutligen assisterade pull ups. Jag fick lite problem med greppet framåt slutet, men annars var det svettigt och härligt!

Ja alltså jag kan ju ha ropat hej lite för tidigt där tyvärr... Det var fortfarande rätt mycket folk, trots att det var en sådan ovanlig tid på dagen! :wtf: Jag får nog satsa på vardagsförmiddagar, när kontorsråttorna gått till jobbet och studenterna inte vaknat än, eller helgmorgnar om jag vill ha ett relativt folktomt pass tror jag visst. Men det stör mig inte så mycket att det är mycket folk faktiskt, man vänjer sig vid det också!

Jajemen! Jag kan komma in lite när jag vill faktiskt, men tänkte satsa på 9.30 så kan jag sova 00.30-08.30. Det känns mest hållbart eftersom det här bara är en engångsgrej liksom! :)

Alltså jag har någon bild av att alla poliser spelar innebandy. Stämmer det? Och i så fall varför? Det verkar ju toppen, men det förvånar mig lite att det inte är vanligare sporter som typ fotboll eller basket istället!

Ah, låter som en smart tid att börja! :)

Japp, alla (nä inte riktigt, men nästan) poliser spelar innebandy. Oftast så finns det en liten, liten gymnastiksal som lämpar sig hyfsat för just det på stationerna runt om i Sverige :p
Livsfarligt dock. Är det någonstans en polis skadar sig är det på innebandyplanen...

Missräkning! Jag slutade jobbet halv fem idag, tänkte att jag skulle kunna smita någon minut tidigare och faktiskt sitta i bilen halv. Halv sex sen skulle lilla tjejen komma ut och så skulle vi rida en sväng. Eftersom det fortfarande blir mörkt fort tänkte jag att jag skulle hinna äta i lugn och ro, sen ta in hästarna och göra dem klara innan hon kom. Fastnade så klart på jobbet bara för det, åt och gjorde i ordning hästarna på tio minuter. :o

Men ja, 45 minuter ridning blev det. Hade hon inte kommit hade jag inte ridit idag, så det blev ju perfekt. :up:

Oj, det var verkligen inte meningen att se ner på någon. Jag har själv en 8 kg kettlebell hemma som jag använder ibland (dock inte hjärtformad ;)). Jag hoppas att alla förstår att det var ett skämt relaterat till myten att man blir supermuskulös direkt av att styrketräna tungt och istället ska lyfta lätta vikter (tänk 1-2 kg-hantlar) supermånga gånger istället för att få "långa slanka muskler". Vilket liksom inte har så mycket verklighetsanknytning.

Jag tog verkligen inte illa upp, det trillade bort en ;) eller en :p kanske. Jag är bara väldigt glad att det finns en kettlebell, det fanns inte innan jul, eftersom jag tycker just svingar och andra kettlebellövningar är så skönt för hela kroppen. :love:

8 kg ska svingas med stolthet. :up: Problemet är om man vill svinga mer och det inte finns pga ens kön. En vän till mig tränar på ett gym som har en tjejavdelning och de tyngsta viktplattorna som finns där är tio kilo (och stängerna tror jag är 15 kg istället för 20 kg som är standard).

Ja så är det säkert! Jag har ingen erfarenhet av gym. Känns bara väldigt fjantigt med en tjejavdelning :p

Blandar lite citat här, för det är mycket riktigt så att den lilla kettlebellen och jag hänger på tjejavdelningen på gymmet. Här är kvinnors avdelning och och herrarna avdelning två helt separata lokaler i samma byggnad. Dock bor jag inte Sverige, ska tilläggas. På kvinnodelen av gymmet har vi inte några lösa stänger, utan en smithmaskin, en uppsättning hantlar (upp till 20 kg tror jag) och några viktplattor, samt en hel del maskiner. Hur det ser ut på herravdelningen vet jag inte, eftersom jag inte har tillgång till den.

Sett till samhällskontexten i stort tycker jag att det är bra att det finns ett gym för kvinnor, dit de kan och får gå, där de kan och får röra på sig, där de kan och får be i lugn och ro osv... För egen del tycker jag dock att det är lite tråkigt, eftersom myten om att kvinnor endast ska träna för att bli smala är stark. Det tränas mycket cardio, mycket maskinövningar med lättaste motståndet och så lite core. Jag lyfter definitivt inte tungt på något vis, men jag tycker det är roligt att utmana mig och har mellan varven lite svårt att hitta inspiration och motivation, i synnerhet när jag då och då får frågan: "men varför tränar, du behöver ju inte gå ner i vikt?" På det stora hela tycker jag dock att vinsten av att träning är tillgängligt för en större grupp väger upp mina personliga motivationsbrister och avsaknad av visst material. :up:

Inte sprungit en meter på 2 veckor nu.. :( och det är riktigt jobbigt att låta bli.. och att stå bredvid på fotbollsträningarna.. träningsmatcher..

Jag cyklade 2mil i söndags.. och åkte till skogen med fina pålle! :love: imorse blev det ett grymt armar/axlar + lite mage pass på gymmet med pb i haklyft! (upprätt rodd kallas det väl också..?)
Nöjd!

Inte sprungit en meter på 2 veckor nu.. :( och det är riktigt jobbigt att låta bli.. och att stå bredvid på fotbollsträningarna.. träningsmatcher..

Jag cyklade 2mil i söndags.. och åkte till skogen med fina pålle! :love: imorse blev det ett grymt armar/axlar + lite mage pass på gymmet med pb i haklyft! (upprätt rodd kallas det väl också..?)
Nöjd!

Har tänkt på dig. Hur går det? Blir du bättre i benen? Skönt att kunna cykla i alla fall :)

• Gilla
Reactions: WS6
Satan vilken träningsvärk jag har i bröst, axlar, rygg och baksida lår idag :D

Valde att sova 40 min extra i morse istället för morgonpromenad. Min sjukskrivna man har vår febriga 2 åring hemma idag så dom tar en promenad med hunden sen och kollar på kossorna för att få lite frisk luft :) Jag har tänkt rida på lunchen och köra ett hiit pass på bandet ikväll :)

Jag orkar inte riktigt bry mig :p Jag äter protein till varje måltid, proteinbars eller shakes ibland på språng, det räcker ganska långt tror jag.

Vet inte om jag har ont i halsen eller mest är fruktansvärt trött och inbillar mig för att jag är rädd för att bli sjuk. Hoppas det mest är sömnbrist (vaknade alldeles för tidigt idag), och försvinner av sig självt.

Nöjd!

Hur lång konvalescens tror du att du har kvar? Skönt att cykelsäsongen står för dörren i alla fall, du tror inte att du kan få dispens att cykla på fotbollen? Du skulle kunna få till riktigt schyssta glidtacklingar med cykeln. :D

• Gilla
Reactions: WS6
Jag orkar inte riktigt bry mig :p Jag äter protein till varje måltid, proteinbars eller shakes ibland på språng, det räcker ganska långt tror jag.

+ @Tassetass
Nu när jag har fått bra rutin på träningen så har jag börjat lära mig om hur man bör äta, därför jag frågar :D Har aldrig använt proteinpulver och proteinbars har jag väl provat någon gång i brist på annat. Äter varierat tycker jag själv och försöker tänka smart så det räcker säkert egentligen. Men ska försöka hitta lite bra proteinrika mellanmål :) Ska prova att ta någon proteindrink någon gång ibland.

Haha så typiskt! :p Jo man vänjer sig säkert, jag är bara lite folkskygg emellanåt :angel:

Låter som ett rejält pass du fick till :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar