Beach 2017

Puh, helg! Äntligen. Jobbdagen har varit seg, men desto mer stressigt efteråt för att hinna fixa allt i stallet innan hockeyn. Men jag hann, tack vare snäll kollega som tog min stängning så jag skulle hinna.

Träningsvärken var inte så illa imorse, blev betydligt värre under dagen. Men tänkte nästan prova att köra två varv nästa gång.

Hej svejs lingonfejs. Jag är på väg hem efter två mycket intensiva dagar. Min kropp tyckte inte alls att det var en bra idé att stå rakt upp och ned utomhus i flera timmar, har haft rätt ont i ryggen till och från. Känns inget nu däremot. Har absolut ingenting planerat imorgon vilket känns fantastiskt skönt, ska verkligen sova ut och ta igen mig. Det är ganska utmattande mentalt för mig att vara så pass social och fokuserad samtidigt utan återhämtning däremellan.

Skrittat ponny i hagen i drygt en halvtimme. Var så vattensjukt i marken att det inte gick att göra något vettigt och jag ångrar lite att jag inte red ut istället.

Herreguuuuud vad jag är trött. Lyckades inte sova längre än till 07:30. Kände mig ändå helt ok i morse, tog en lugn promenad i skogen och spanade på hackspettar (:D) och sen gjorde jag våfflor till brunch :d Men sen la jag mig på soffan och bara uuuääääähhhhh så trööööttt :crazy: Benen är helt slut och jag har legat i soffan under en filt och frusit trots 24 grader i rummet. Så det blir fortsatt mycket lugnt idag.

Sitter just nu och planerar nästa veckas resa, Göteborg den här gången. Någon som har bra koll på kollektivtrafiken där? :angel:

En timmas promenad i skogen med pålle. :love: Supermysigt. Kallt och dimmigt men ändå vårväder. Det är så ljust! Och fåglarna sjunger.

Det är jättehärligt! Ändå hänger regnet i luften här, men det är ett helt annat ljus än för bara någon vecka sen. Älskar det. :love: Igår kunde jag fixa stallet efter jobbet medan det fortfarande fanns en gnutta dagsljus kvar, det har jag inte kunnat mer än de dagarna jag har kort dag (och slutat antingen vid 13 eller 14) sen första veckan jag jobbade i halva oktober.

Jag har också tagit välförtjänt sovmorgon och ligger fortfarande kvar i sängen med datorn :o Det var oerhört välbehövligt dock, efter att inte ha sovit riktigt bra på typ 1,5 vecka. Snart ska jag dock göra mig i ordning och traska iväg för lunch med mina baskettjejer, och efter det har jag bokat in ett Pure Fat Burn-pass (typ HIIT-pass) på gymmet. Känner mig peppad, men ser även mycket fram emot att komma hem från gymmet, duscha och sjunka ner i soffan med ost & vin-bricka tillsammans med sambon sedan :)

Det blev korvgrillning på sjön hos mamma och pappa idag istället :) Riktigt mysigt med glada hundar och barn:love: Nu har jag gjort klart stallet och släppt iväg maken och hästen på en ridtur. Jag ska snart börja göra mig klar för bio och krogen med min fina vän :) Bra dag idag! Vi hade sovmorgon och hann snickra lite också :up:

Jag och syster tog en promenad upp till hästarna för att lunchfodra. Gick på vägen hela biten idag, istället för att gena över ängarna som jag brukar, så det blev nog en fem kilometer allt som allt.

Vinst med 4-0, jag gjorde första målet :D OCH intakt näsa denna gången.. :rofl: Har dock lite svårt att andas då jag inte kan snyta mig ordentligt då det fortfarande gör ont i näsan när man rör den.. så lite extra jobbigt att springa emellanåt..
Och någon har rivit mig ganska "rejält" på låret så skrapsårs liknande märke + lite svullen och ett småsvullet knä efter en glidtackling.. Fotboll :love:

Nu sova nån timme sen iväg till jobb.. gymmet imorn bitti.. :)

Trevlig helg alla!
Woop woop!

Pre mens-trött i kroppen, svullen och allmänt opepp och hade helst legat kvar under täcket i soffan hela dagen men masade mig ändå upp och följde med min sambo när han skulle gå ut och gå. Blev 50 minuter rask takt i både skogen och civilisationen :up:

Nu ska jag sätta mig på min pilatesboll och slappa framför tvn resten av kvällen. Världens bästa "gratisträning"!

Imorgon ska jag bannemig ut och springa! Nu är magen någorlunda stabiliserad igen :rofl::turd:

Förkylningen, som tog fart natten mellan onsdag och torsdag, blev en kortlivad historia för förutom lite snuva är den helt väck nu. Var ute en del idag, dels var jag ute och lufsade med avkomman en timme på förmiddagen och så gick jag en halvtimme i rask takt i eftermiddags. Kroppen känns bra så imorgon förmiddag ska jag på Friskis och träna lite lätt. :bump:

Vilka härliga dagar vi har haft allihopa (låter det som)! Jag har intagit horisontellt läge igen, med 100 g Marabou bredvid mig. Sämre kan man ha det! Det var ett grymt jobbigt gympass, men tävlingsmänniskan inom mig, som någonstans gillar självplågeri, njöt. Ser fram emot att gå på Ikea med träningsvärk imorgon! :D

Började dagen med en halvtimmes yoga för att bota min huvudvärk (kändes underbart i hela kroppen :bow:) och en vanlig promenad på 1 h med både man och dotter.
Avslutade med ett glas vin till den hembakade banan-choklad-blåbär-sockerkakan medan jag spelade på vårt nya Mini NES. :D
När vi gick och la oss påminde karln om att vi pratade mycket om att lyfta stången till kvällen, men bara åt kaka istället. :rofl:
Får bli på söndag, det tar ju inte många minuter.

Ahh.. så mör i kroppen.. :rofl: Jobbade natten till idag och sen en timme på gymmet, armar/axlar/mage och magen fick verkligen jobba.. :p Känner mig trött i både kropp och skalle så hoppas att jag får sova ordentligt nu ett par timmar innan jag ska till pålle i eftermiddag! Sen jobba sista natten innan jag är ledig två! :)

Trevlig kväll igår med min kompis :love:

Fick sovmorgon idag också. Gött med ungar som sover på morgonen :D Solen skiner och vi ska vara ute så mycket det går idag :) Ska ta en ridtur efter lunch också. Annars core ikväll som alltid på söndagar. Kanske ska prova tre varv idag :p

Idag blir det kalas för min syster som fyller år. Hade tänkt gymma innan men känner mig fortfarande seg som tusan så det blir ingenting med det. Vet inte om jag har en förkylning på gång kanske. Hade hoppats kunna träna måndag-tisdag för sen är jag bortrest onsdag-lördag.

42,5 kg 5x5 på knäböjen i fredags och det börjar bli lite tungt tycker jag :p Om jag lyckas fortsätta enligt schema ska jag vara uppe på 50 kg i slutet på nästa vecka :eek: Enligt grundaren till programmet tycker han man ska köra på med detta program (Stronglifts 5x5 om någon missat) tills man tar sin kroppsvikt x1,5 i knäböj. Skulle innebära nästan 90 kg för mig, HAHAHA. Ett tag kvar om en säger så :D

Jobbhelg för mig som sagt, gjorde ytterst lite igår träningsmässigt och blir nog något liknande idag :angel:
Veckan som gått blev 3 styrkepass och ett ordentligt yogapass + lite egen yoga hemma o efter styrketräning osv.
Kör på så i veckan med med 3 styrkepass och yoga alla andra dagar typ. :up:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V