Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kände mig riktigt trött och risig så jag stängde av ljudet på Runkeeper och bestämde mig för att strunta i tempot och bara ta mig runt. Kändes som jag sprang i sirap. Var helt säker på att jag låg på strax under 8min-tempo, så gissa hur förvånad jag blev när jag tagit mig runt och Runkeeper säger att jag slagit rekord på den distansen! Hade sprungit på 6.27 i snitt.
Sitter på tåget o taggar gymmet ska upp på 40 kg knäböj idag (5x5), wish me luck
Lång jobbdag o lite halvdåligt med sömn ett par nätter men har ätit bra idag och känner mig relativt pigg så ska bli kul!
Bara nyfiken, travar du inte om det är is på vägarna?
Nope, pålle är inte broddad så rider inte ut alls om det är olämpligt underlag.. och som @Kiwifrukt trodde så bor jag i Skåne, det är oftast antingen eller här, isgata eller barmark, och så långa perioder är det inte som vi inte kan rida ut på och så har vi ridhus på gården! Vinterhagarna är väldränerade så större delen av vintern är dem väldigt fina!
-----
Det blev framskrittning runt en dunge vi har i närheten och sen 20-25min trav och galopp på uteridbanan (utebanan är ganska tung så 20-25min är lagom för pålle där) och sen avskrittning runt samma dunge efteråt (red andra hållet då..) pålle var lite odräglig när ja tog in honom så han behövde göra av med energi! Otroligt härligt väder, det får gärna bli vår nu!
Gissa vem som vaknade hostandes, snorandes och med huvudet fullt av betong? Ingen feber dock, alltid nåt...
Samma här
Jag som hade sett fram emot en lång promenad i naturen med min man idag på hans lediga dag. Istället ligger jag nerbäddad och snorar
Men det förklarar ju iaf varför löpningen kändes så fruktansvärt tung igår. Alltid nåt..
Vi får se till att ta det lugnt och krya på oss! En förkylning som inte blir mer än just en förkylning behöver ju inte sitta i så många dagar.
"Muskler väger mer än fett" är ju en klassiker. Men hur funkar det egentligen? Om man har gått ner en del i vikt och börjat träna och märker stor skillnad på kroppen med mycket synliga muskler där det tidigare bara varit slappt, när börjar musklerna väga mer än fettet? Jag har minskat i centimetrar och ser stor skillnad på min kropp men verkar ha hamnat på en platå med vikten. Kan det bero på att den vikt jag tappar i fett "äts upp" av musklerna jag bygger nu? Jag antar att det bara kommer vara så under en period men det är ändå intressant. Jag tänker att det är som två vågskålar i obalans, där fettet väger mer än musklerna men i takt med att jag tappar fett och den vågskålen blir lättare och åker uppåt så bygger jag mer muskler vilket gör att den vågskålen blir tyngre och åker neråt, och nu kanske de är i balans med varandra och därför hamnar viktnedgången på en platå?
Haha, vilket svammel
Var det någon som fattade något av det där och vill ge sina tankar kring det?
Det är nog omöjligt att säga när vågskålen tippar över, så att säga. Vidare är det inte lätt att säga hur mycket av de fastare och mer synliga musklerna som dyker upp i samband med viktnedgång och träning som faktiskt utgörs av ökad muskelmassa och hur mycket som beror på att musklerna är starkare och syns bättre på grund av minskad fettprocent. Generellt sett förlorar man även fettfri massa under en viktnedgång, även om förlusten kan minskas genom att man styrketränar tungt under viktnedgången.
Vidare tänker jag att om du ändå krymper är viktnedgången helt ointressant, speciellt när man redan är normalviktig.