Beach 2017

Sitter på tåget o taggar gymmet :bump: ska upp på 40 kg knäböj idag (5x5), wish me luck :D
Lång jobbdag o lite halvdåligt med sömn ett par nätter men har ätit bra idag och känner mig relativt pigg så ska bli kul!

Kände mig riktigt trött och risig så jag stängde av ljudet på Runkeeper och bestämde mig för att strunta i tempot och bara ta mig runt. Kändes som jag sprang i sirap. Var helt säker på att jag låg på strax under 8min-tempo, så gissa hur förvånad jag blev när jag tagit mig runt och Runkeeper säger att jag slagit rekord på den distansen! Hade sprungit på 6.27 i snitt. :banana:

Gött jobbat!!

Planen idag var att köra lite lätta marklyft och knäböj. Msrklyften gick bra, försökte göra varje lyft likadant och körde utan magnesium för att träna lite på greppstyrkan. Knäböjen gick dock mindre bra för jag kände av höftböjaren (!) och ljumsken som jag överansträngde när jag åkte skidor i lördags. Stod jag med fötterna riktigt tätt gick det bra, så jag tog en kettlebell istället och tränade på någon sorts smala knäböj kombinerat med utfall.

Sen var jag trött och gick hem. Är lite hostig och snorig så den här veckan får bli en lugn vecka (take note, @Mineur ;) ).

Sträckte ryggen i går när jag skulle lyfta barnet. Det gjorde så ont att jag skrek till och ynkade ett bra tag efter att jag släppt ner henne. "Gick det bra mamma?" "Nej, det gick INTE bra!" :arghh: Men det gick över såpass att jag kunde bära henne en kvart senare - och det var tur för annars hade hon aldrig kommit i säng. I dag är det helt okej när jag står och går, men böjer jag ner nacken för mycket strålar det längs hela ryggraden på vänster sida.

Kom ut på promenad med kompisen i dag iaf och vi kom iväg en timme tidigare än vanligt och fick njuta av lite sol. :love: Men det var inte vidare skönt i övrigt med runt 0 grader och någon bitande kyla som jag inte vet var den härstammade ifrån - jag minns ingen blåst nämligen. Tempot är tyvärr för långsamt för att jag ska få ut mer av det än en trevlig friskluftsrunda men det är skönt för att få rensa skallen och prata lite skit om inte annat. :p

Vi får se om det blir träning i morgon. Det beror på vem som kan tänka sig att lämna barnet på fsk och hur min rygg mår. Jobbar till kl 20 pga Öppet hus så ingen träning efter jobbet.

Bara nyfiken, travar du inte om det är is på vägarna? :)

Nope, pålle är inte broddad så rider inte ut alls om det är olämpligt underlag.. och som @Kiwifrukt trodde så bor jag i Skåne, det är oftast antingen eller här, isgata eller barmark, och så långa perioder är det inte som vi inte kan rida ut på och så har vi ridhus på gården! :) Vinterhagarna är väldränerade så större delen av vintern är dem väldigt fina!

-----

Det blev framskrittning runt en dunge vi har i närheten och sen 20-25min trav och galopp på uteridbanan (utebanan är ganska tung så 20-25min är lagom för pålle där) och sen avskrittning runt samma dunge efteråt (red andra hållet då..) :p pålle var lite odräglig när ja tog in honom så han behövde göra av med energi! :D Otroligt härligt väder, det får gärna bli vår nu!

Nope, pålle är inte broddad så rider inte ut alls om det är olämpligt underlag.. och som @Kiwifrukt trodde så bor jag i Skåne, det är oftast antingen eller här, isgata eller barmark, och så långa perioder är det inte som vi inte kan rida ut på och så har vi ridhus på gården! :) Vinterhagarna är väldränerade så större delen av vintern är dem väldigt fina!

-----

Det blev framskrittning runt en dunge vi har i närheten och sen 20-25min trav och galopp på uteridbanan (utebanan är ganska tung så 20-25min är lagom för pålle där) och sen avskrittning runt samma dunge efteråt (red andra hållet då..) :p pålle var lite odräglig när ja tog in honom så han behövde göra av med energi! :D Otroligt härligt väder, det får gärna bli vår nu!

Då förstår jag :)

• Gilla
Reactions: WS6
Min kompis lånade ju min häst igår så jag följde med och gick :)

Planen idag var ridning på lunchen och styrka ikväll men eftersom ungarna har spytt med ett par dygns mellanrum så får dom vara hemma idag också. Tror inte jag stressar med ridning ikväll då vi ska städa och träna utan jag tar det i morgon istället och så under helgen såklart :)
Idag blir det någon helkroppsvariant på styrketräningen. Brukar bli det på torsdagar :D Fokus rumpa, ben och sen blir det ju lite rygg, armar, bröst och mage på det.

Riktigt gött benpass igår:love: syrran som börjat träna (3e v nu) ringde överlycklig sen på kvällen att hon tappat 7cm på kroppen fördelat. I vanliga fall äter hon 4 godispåsar i veckan (!) men nu har hon hållit sig till lördagsgodis och bättre kost överlag. Håller tummarna på att det håller i sig!

Knäböj, overheadpress och marklyft på schemat igår med böjen på 40 kg, pressarna på 17,5 och marken på 55 kg. 5x5 på de två första och en enkel 5a på marken :up: :up: Kändes bra! Knäböj och marklyft börjar kännas men det finns nog en del kvar att ta av så jag kör på, 2,5 kg till nästa pass :D
Tycker det är liite läskigt att jag aldrig någonsin innan kört till fail i knäböj. Försöker tänka att OM det skulle hända att man inte orkar upp är det ju bara att rulla av vikten bakåt. Det kommer skramla som tusan men är ju inte farligt liksom (om ingen råkar stå precis bakom då.. :p)

Nästa styrkepass på fredag, då är det böj, bänk o barbell row igen. Ikväll 1,5 timme yoga, längtar!

Gissa vem som vaknade hostandes, snorandes och med huvudet fullt av betong? :arghh::arghh::arghh: Ingen feber dock, alltid nåt... :meh:

Samma här :arghh:
Jag som hade sett fram emot en lång promenad i naturen med min man idag på hans lediga dag. Istället ligger jag nerbäddad och snorar :wtf:
Men det förklarar ju iaf varför löpningen kändes så fruktansvärt tung igår. Alltid nåt.. :meh:

Samma här :arghh:
Jag som hade sett fram emot en lång promenad i naturen med min man idag på hans lediga dag. Istället ligger jag nerbäddad och snorar :wtf:
Men det förklarar ju iaf varför löpningen kändes så fruktansvärt tung igår. Alltid nåt.. :meh:

Vi får se till att ta det lugnt och krya på oss! En förkylning som inte blir mer än just en förkylning behöver ju inte sitta i så många dagar.

Vi får se till att ta det lugnt och krya på oss! En förkylning som inte blir mer än just en förkylning behöver ju inte sitta i så många dagar.

Får se det som en anledning att unna sig att bara ligga ner. För mig är träning också ett sätt att "unna mig", eftersom det är något jag älskar. Men jag älskar också att bara ligga ner och slappa, det brukar jag dock inte unna mig att göra. Så det ska jag göra nu :D

Den här veckan har varit lite slitsam, mest psykisk eftersom barnen spytt och man går och funderar på när/om det ska ta omtag eller vem som står på tur :meh: Jag har orkat hålla igång som vanligt då jag behöver röra på mig och jobbet har jag klarat hålla undan rätt bra men vissa saker blir lite efter. Men man blir ändå glad över förstående kollegor och chefer och som säger att dom är väldigt nöjda med jobbet jag gör :love: Då får man lite extra energi!

"Muskler väger mer än fett" är ju en klassiker. Men hur funkar det egentligen? Om man har gått ner en del i vikt och börjat träna och märker stor skillnad på kroppen med mycket synliga muskler där det tidigare bara varit slappt, när börjar musklerna väga mer än fettet? Jag har minskat i centimetrar och ser stor skillnad på min kropp men verkar ha hamnat på en platå med vikten. Kan det bero på att den vikt jag tappar i fett "äts upp" av musklerna jag bygger nu? Jag antar att det bara kommer vara så under en period men det är ändå intressant. Jag tänker att det är som två vågskålar i obalans, där fettet väger mer än musklerna men i takt med att jag tappar fett och den vågskålen blir lättare och åker uppåt så bygger jag mer muskler vilket gör att den vågskålen blir tyngre och åker neråt, och nu kanske de är i balans med varandra och därför hamnar viktnedgången på en platå?

Haha, vilket svammel :rofl:
Var det någon som fattade något av det där och vill ge sina tankar kring det?

"Muskler väger mer än fett" är ju en klassiker. Men hur funkar det egentligen? Om man har gått ner en del i vikt och börjat träna och märker stor skillnad på kroppen med mycket synliga muskler där det tidigare bara varit slappt, när börjar musklerna väga mer än fettet? Jag har minskat i centimetrar och ser stor skillnad på min kropp men verkar ha hamnat på en platå med vikten. Kan det bero på att den vikt jag tappar i fett "äts upp" av musklerna jag bygger nu? Jag antar att det bara kommer vara så under en period men det är ändå intressant. Jag tänker att det är som två vågskålar i obalans, där fettet väger mer än musklerna men i takt med att jag tappar fett och den vågskålen blir lättare och åker uppåt så bygger jag mer muskler vilket gör att den vågskålen blir tyngre och åker neråt, och nu kanske de är i balans med varandra och därför hamnar viktnedgången på en platå?

Haha, vilket svammel :rofl:
Var det någon som fattade något av det där och vill ge sina tankar kring det?

Det är nog omöjligt att säga när vågskålen tippar över, så att säga. Vidare är det inte lätt att säga hur mycket av de fastare och mer synliga musklerna som dyker upp i samband med viktnedgång och träning som faktiskt utgörs av ökad muskelmassa och hur mycket som beror på att musklerna är starkare och syns bättre på grund av minskad fettprocent. Generellt sett förlorar man även fettfri massa under en viktnedgång, även om förlusten kan minskas genom att man styrketränar tungt under viktnedgången.

Vidare tänker jag att om du ändå krymper är viktnedgången helt ointressant, speciellt när man redan är normalviktig.

Det är nog omöjligt att säga när vågskålen tippar över, så att säga. Vidare är det inte lätt att säga hur mycket av de fastare och mer synliga musklerna som dyker upp i samband med viktnedgång och träning som faktiskt utgörs av ökad muskelmassa och hur mycket som beror på att musklerna är starkare och syns bättre på grund av minskad fettprocent. Generellt sett förlorar man även fettfri massa under en viktnedgång, även om förlusten kan minskas genom att man styrketränar tungt under viktnedgången.

Vidare tänker jag att om du ändå krymper är viktnedgången helt ointressant, speciellt när man redan är normalviktig.

Det här inlägget hamnade fel, det skulle ligga i vikttråden :o

Sovmorgon idag och jag har sovit helt ok, men var har solen tagit vägen? Bara grått och trist ute.. ser kallt ut också.. O_o Har en tvätt igång och när den är klar ska jag ut till pålle, se vad vi hittar på för skoj idag :)

Ikväll är det fys i skogen med laget och så träningsmatch i helgen igen! :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila