Beach 2017

Planen idag var att köra lite lätta marklyft och knäböj. Msrklyften gick bra, försökte göra varje lyft likadant och körde utan magnesium för att träna lite på greppstyrkan. Knäböjen gick dock mindre bra för jag kände av höftböjaren (!) och ljumsken som jag överansträngde när jag åkte skidor i lördags. Stod jag med fötterna riktigt tätt gick det bra, så jag tog en kettlebell istället och tränade på någon sorts smala knäböj kombinerat med utfall.

Sen var jag trött och gick hem. Är lite hostig och snorig så den här veckan får bli en lugn vecka (take note, @Mineur ;) ).

Haha, noterat! Jag skötte mig faktiskt riktigt bra igår tycker jag, även om jag riktigt fick bita mig i tungan för att inte lägga till en viktplatta, ett set, en övning till... Jag satsade på sådana övningar och muskelgrupper som jag tränar relativt sällan (läs: crosstrainer och core) eftersom att jag då skulle ha mindre att jämföra med och således mindre press att "klara si och så mycket, för det gjorde jag minsann förra veckan!". Det kändes tungt mentalt både före, under och efter, men idag är jag sjukt glad att jag faktiskt tog mig iväg och gjorde något! Musklerna kring revbenen och ländryggen tackar de också :)

Pannkaka till lunch idag med barnen och sen köper maken med pizza hem till middag :o Jaja, jobbig vecka med sjuka barn så det får väl va lov att svulla lite. Ska träna ikväll iallafall :D

Idag har jag ridit. En halvtimme på den plana delen av sommarhagen, låg ganska djup snö så vågade inte pressa ovan ponny för hårt. Mest skritt dessutom, men jag kunde inte hålla mig. Vi har lååååång väg att gå för att ens komma tillbaka dit vi var i somras på betet och tidigt på hösten, innan allt krabb, men det är ändå mil ifrån hur hon var i det förra stallet. Klart att hon är lite stel och lite stretig och oarbetad just nu, men hon är mentalt en helt annan ponny. Nu har hon vilat en och en halv vecka igen efter vaccination + vinter/snö, och ändå var hon fullt ridbar. På slutet var det nästan jobbigt att leda henne till och från hagen i det andra stallet, så understimulerad och spänd och nervös var hon då.

Givetvis valde sol-helvetet att skina hela tiden medan jag tog ut den lille och gjorde iordning stora, sen gick den i moln lagom tills jag satt upp och kom fram i ungefär samma sekund som min rumpa lämnade sadeln. Men skit samma, bara den fortsätter visa sig och förhoppningsvis tar bort ännu mer av snön idag och imorgon.

Aktiv dag idag. Körde ett varv av den där fruktansvärda coreövningen, och sen blev det en promenad fram och tillbaka till stallet för att fodra lunch. Känns som ett rätt bra alternativ att ta bilen på morgonen om jag ändå ska rida (för att slippa gå/cykla i ridstövlarna) och sen gå när jag ska dit och lunchfodra istället. :up:

Bra att dagen idag varit aktiv, för morgondagen kommer inte bli det. Jobbar 8-17, hoppas verkligen jag kommer iväg exakt då, för jag ska hinna köra två och en halv mil hem, mocka, fixa vatten och hö, äta middag och byta kläder till kvart över sex. Det värsta är nästan att jag egentligen inte har något att göra på jobbet, så dagen kommer kännas mastodontlång.

Nu äntligen är vi friska.
Igår så tog vi en liten promenad till grannens får, 1,5 km tur och retur. Idag körde jag intervaller powerwalk - löpning på samma avstånd men mot andra grannen istället då det är planare ditåt :angel: Får ta det lugnt då jag åkte på magsjukan häromdagen. Men så skönt , om dock ändå en mjukstart :p :D

Fys i skogen med laget inleddes med 10-20-30 därefter utfall, knäböj, knäböj på ett ben och sen lite mer intervaller och avslutades med step-up! Kortare och lite lugnare pass idag då vi har träningsmatch på lördag (och jag tänker fan inte skalla någon målvakt denna veckan, SÅ jäkla öm i näsan, lite blåtiror och så såret på näsbenet.. :crazy: :rofl:)

Pålle och jag var ute och travade en massa innan idag, grått och trist men ganska skönt faktiskt! :)
Imorn blir det bommar för pålle i ridhuset!

Woop woop!

Igår snöade det is så det är livsfarligt att vara ute utan brodd :crazy: Morgonpromenaden idag blev kort och långsam då jag var livrädd för att dra mig i :p Ska rida på lunchen i alla fall, man är säkrast på hästryggen när det är så här! Ikväll ska vi inte göra ett skit :D Vi städade igår och så körde vi ett rejält träningspass så båda har träningsvärk både här och där idag. Så vi ska bara ha fredagsmys efter jag slutat jobba (maken är hemma med barnen idag).

Har tränat 4 dagar i rad nu så det blir bra med två dagars vila (förutom promenader och ridning då) och så kör vi core på söndag som vanligt :)

Apropå is så är hela våran kilometerlånga grusväg världens isbana! Det har töat och regnat men snön på vägen är ju hårt packad. På vår grusplan och till hagarna är det i princip ren, blöt grusväg men sen är det isgata. Hoppas jag slipper gå där! Vill ut med hästen i helgen så jag hoppas det är bättre i skogen med kanske bara lite isfläckar eftersom ingen kört bil där. Men får nog undvika vältrampade stigar.

Drygt med massa is! Här är det helt barmark nu och 3-4 plusgrader. Vi har ju Hallandsåsen att ta oss upp för när vi ska hem så är glad att det inte är isgata här, har bara den tvåhjulsdrivna bilen att förlita mig på i helgen :p

Jag var på yoga igår, suuuuper nice pass :up: Det var den nya instruktören från Brasilien som hade det och jag gillar verkligen hennes stil :love:

Körde lite mjuk yoga här hemma nu på morgonen, har sedan kollat på Downton Abbey i typ 3 timmar (har missat den serien helt) och nu ska jag till gymet för styrketräning, försöker tagga till :D Sen jobbhelg: fre kväll 15-22 + lö/sö 7:30-22, jour hemma efter 16).

Ha en trevlig helg alla!!

Det har "bara" blivit promenader än så länge den här veckan, men nu är de alltid på minst 1 h om jag inte kommer iväg alldeles försent, men då brukar det bli en andra istället efter lunch. Tycker inte heller det är lika tungt även om jag hittat fler backar på bör rutt. :up:

Men nu känner jag i svanken att det är dags att börja få rutin på styrketräningen så den blir av minst 2 ggr/v, inte bara göra den lite då och då.
Bebisen vår fortsätter ju gå upp i vikt i nästan samma takt som tidigare och nu har hon blivit så tung så vi måste börja ligga lite före henne i vad våra armar orkar med.
Det är en sak att lyfta 7 kg några gånger, men det blir många lyft på ett dygn och en del statiskt bärande varje dag så det känns i kroppen.
Speciellt nattetid när jag sitter och ammar på en mjuk säng och försöker att inte svanka.

Har någon tips på lite roliga magövningar som man vågar göra 10 veckor efter förlossning?

Jag försöker göra de från mammaiform men tycker de är så tråkiga, har alltid haft starka magmuskler så jag har en förkärlek för tunga övningar men vet inte hur mycket jag vågar utmana kroppen.

Har ingen magmuskeldelning, kroppen kastade av sig all gravidvikt de två första veckorna och jag gjorde yoga nästan varje dag sista 5 månaderna av graviditeten så jag har lust att ta ut mig så det bränner i musklerna. Varit på efterkontroll och allt var okej.
Men alla sidor manar till sån försiktighet, vissa tycker att olika versioner av plankan är okej och andra inte. Jag blir förvirrad. :crazy:

Kommer arbeta en del med stång också, marklyft, bänkpress, draken och liknande.

Sitter på gymmet och väntar på att sonen ska vakna som sover i vagnen utanför. Kört 1,5h rygg och tricepspass samt avslutat med pulshöjande i form av hopprep. Iof var hela passet pulshöjande. Flåsar och stönar hemskt då jag tränar:D

Imorgon tänkte jag köra plyopass. Fjärde och sista passet denna vecka. Möjligen nån promenad/joga på söndag. Annars räcker vardagsmotionen i form av stallsjobb helt till...

Igår åt jag chips med dipp och glass till middag. :D Det var jag värd, eftersom jag firade ett bra jobb-besked. Resten av veckan har jag tränat bra och idag blev det en stund på stranden och ett kettlebellpass med 1 minutsintervaller. Jätteroligt, men kettlebellen har lite oskönt grepp, så jag är inte öm i fingrarna nu.

Jag har haft en jättekonstig jobbvecka och varit tvungen att pusha mig en bra bit över mina bekväma gränser. Har stundvis varit riktigt jobbigt. Men så kom fredagen och jag nådde lite framgång! Veckans dåliga humör, stress och snurr i hjärnan lättar och fredagsfeelingen infinner sig. Den planerade träningen med hästen orkade jag dock inte med men vad gör det när nästan all is har smält!

Nu ska jag dricka prosecco och äta god middag (ensam tydligen, sambon snarkar redan :laugh:) och sen sätta tänderna i den här helgen! Ser mycket tid i skog och mark framför mig med djuren på mjuka vägar. Måste försöka komma igång , att upprätthålla promenaderna är det minsta jag kan göra. Och måla innerdörr. :laugh: Har tusen saker jag vill och borde göra så vi får väl se vad som hinns med!

I morgon lånar nog maken hästen så jag får ta en promenad istället och röra lite på mig innan jag och en kompis ska ut och äta och sen kolla bio (sket sig ju förra helgen) :)
På söndag ska jag rida däremot och så har vi bestämt grillning på sjön hos mamma och pappa :D Så promenad/dra ungar på bob blir motionen då :p

Just det! Jag tackade idag ja att hänga på jobbens lag på Vårruset. :D Aldrig varit med där innan. Får överväga om jag ska börja jogga lite eller om det får bli som det blir. Känns som en kul grej i alla fall. :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila