Beach 2017

Alltså jag kan bli så avundsjuk på ditt liv @FengurLaugar (och Instagram hjälper inte direkt)! Även om jag inte tror att det skulle passa mig egentligen (stadsråtta born and bred) så blir jag ändå lite nyfiken och avundsjuk på livet på landet med hästar och grejer! Ni verkar ha det så himla mysigt och familjärt liksom :)

Jag sitter bänkad i soffan - igen - med Marabou bredvid mig - igen. Meeen jag åt faktiskt inte upp alla 100 g igår kväll, så jag bestämde att det var okej att avsluta dem idag istället :) Jag har en heldag med sambon idag då vi inte hunnit umgås så mycket på senaste, och vi är just hemkomna från en romantisk tur till Ikea. Nu slappar vi lite innan det blir dags att duscha och klä upp sig inför vinprovning + femrätters på en ny restaurang här i kvarteret. Beachigt så det förslår! :D

Alltså jag kan bli så avundsjuk på ditt liv @FengurLaugar (och Instagram hjälper inte direkt)! Även om jag inte tror att det skulle passa mig egentligen (stadsråtta born and bred) så blir jag ändå lite nyfiken och avundsjuk på livet på landet med hästar och grejer! Ni verkar ha det så himla mysigt och familjärt liksom :)

Vi gör ju himla mycket tillsammans hela familjen så det är roligt! :)
Jag skulle aldrig trivas i stan. Skulle inte ens överleva den lilla staden som är här :D Men det är roligt att se hur andra lever sina liv tycker jag :)

Jag med! Jag är väl förvisso mer uppväxt på det sättet med landet och djur runt omkring mig, men @FengurLaugar s liv är precis så som jag skulle vilja ha det om jag någon gång ska ha familj (inte alls aktuellt på många, många år dock). Så härligt när alla kan vara involverade i ett intresse som man annars mest hör om att sambos/familjer gnäller och klagar om.

Jag och syster tog ut hästarna en sväng på eftermiddagen. Lilleman har väl inte världens bästa kondition efter att i stort sett enbart varit sällskapshäst hos ägaren, och med facit på hand blev han nog lite för trött av förra promenaden vi tog. Vi valde därför en annan runda idag, där vi kunde vända och gå tillbaka när det började kännas lagom. Var väl lite mellan en timme och en och en halv kanske, mest skritt men lite trav också.

Båda två var ganska pigga, och stora ponnyn var kanske lite väl laddad till en början, men jag har väl inte annat att vänta efter den här mastodontviloperioden hon blivit utsatt för. Lilleman hörde nog att vi planerade att jag skulle sitta lite på honom när vi kom tillbaka (för att se lite hur han reagerar innan vi slänger upp ett barn), och passade på att bada ordentligt i en smutsig vattenpöl. :rofl:

Veckan har ändå varit relativt bra. Ridning torsdag, lördag och söndag (det gick inte tidigare i veckan på grund av isen, och jag jobbade hela dagen i fredags), promenad till och från stallet onsdag, torsdag och lördag samt corepass i torsdags. Maten har däremot varit en katastrof igen, men den här gången p.g.a. ingen i familjen har orkat laga mat efter jobbet lite för många dagar. :down:

Hemma igen efter en trevlig dag med familjen :) Däremot fick jag verkligen släpa mig dit, kände mig så sänkt på förmiddagen. Jag tror att det var delvis pga pms, ni vet när man har en allmänt dålig känsla i kroppen och bara känner sig tjock, ful och allmänt värdelös? Eller är det bara jag kanske :D Tvingade mig själv in i duschen och att göra mig i ordning, ett steg i taget - typ "kom igen nu, du behöver bara ta på dig byxorna". Och när jag gick till bussen sken solen men jag ville bara lägga mig i en hög och gråta eftersom det blåste och jag blev bländad av solskenet. Helt normalt :cautious: Kom i alla fall fram, om än något svettig pga den tillfälliga vårvärmen, och sen blev det en riktigt trevlig dag.

Jag ska packa gymväskan till imorgon men jag bestämmer mig imorgon bitti om jag ska träna eller inte, det beror på hur jag mår. Det får i alla fall bli läggdags tidigt ikväll.

Idag har jag varit i stallet och hälsat på min älskling och tittat när han blivit fint riden. I den dealen ingick promenad på några kilometer till och från ridbanan, samt semla :p

När jag kom hem igen tog jag och sambon en rask promenad på en väg vi aldrig gått förut. Den var underbar! Genom skog och mellan åkrar. Tyvärr slutade den efter 3,5km vid en återvändsgränd så det var bara till att gå samma väg tillbaka. Underlaget var super! Plan grusväg utan hål och stora stenar, så det lär nog bli min nya favvorunda att springa. 7km känns alldeles lagom.

@FengurLaugar Jag vill också veta! :)
@Kiwifrukt Du låter så mycket mer harmonisk i dina inlägg, den nya stallösningen tycks verkligen ha blivit ett lyft!

Själv hade jag en oväntad, men trevlig avslutning på helgen. Vi fick ett tillfälligt besök av en oerhört inspirerande människa, som mellanlandade hos oss mellan två flyg. På grund av trevligt tjöt och umgänge blev det lite för få timmars sömn inatt. Hen fick många olika tanka att snurra, tänk att det finns så många olika sätt att leva sitt liv på och hur ska jag veta vilket sätt som är bäst för mig? :crazy:

Trots sömnbristen gick det rätt bra på jobbet, men när jag kom till gymmet och upptäckte att jag lyckades räkna till ca fem reps innan jag tappade bort mig, hade noll balans i utfallen och var allmänt ostrukturerad, så insåg jag att jag nog var lite trött. :D Så nu blir det sängen och en ny härlig dag imorgon. :bump:

Va kul då har jag några nya att följa på instagram :D

Igår var vi som sagt ute mest hela dagen. Ungarna fann en jordhög som dom lekte i (gissa hur dom såg ut sen :p) ,medan jag och maken stod på varsin stege flera meter upp och mätte takstolar till bygget vi håller på med. Vi grillade korv ute till lunch och medan jag gjorde ordning hästen för en ridtur fick äldsta dottern (5 år) köra traktor ute på åkern :) På kvällen blev det två varv av corepasset vi kör och så plågade jag rumpan med ett par övningar också.

Fick ihop fem pass även förra veckan. Två styrka, en core, en löpning och en löpintervaller.

Denna veckan är planen:
Mån: Morgonpromenad, eventuellt löpning
Tis: Morgonpromenad, ridning och styrka
Ons: Morgonpromenad, löpintervaller och gå när dottern rider
Tors: Morgonpromenad, ridning, em promenad, styrka
Fre: Morgonpromenad
Lör: Promenad, ridning
Sön: Promenad, ridning och core

Igår var jag på gymmet och körde ben. Värmde upp med lite löpning (kors i taket) och körde sedan frontböj (mina handleder hatar verkligen frontböj...), knäböj, raka marklyft och bulgarian split squats. Idag var jag på gymmet igen och agerade PT åt min svägerska. :D Imorgon blir det nog vila, förutom lite promenerande och cyklande.

Så träningen rullar på, men det är allmänt tungt just nu. Jag mår inte helt bra, tänker mycket på en massa eländiga saker och har svårt att finna glädje i något. Funderar på om jag behöver söka lite hjälp (igen, inte första gången jag är nere i hålet) eller om det går över av sig självt (vilket också hänt många gånger). I just don't know what to do...

Jag vill förresten gärna ha fler att följa och inspireras av på instagram, så pma bara om det är någon som känner att ni har något roligt konto att följa. ;)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V