Beach 2017

Vilken dag! Sjukt körigt på jobbet så jag tog en skön promenad med hunden hemma för att rensa huvudet. Direkt efter fick jag åka med startkablar till en annan bil, och på väg hem därifrån började min bil få världens obalans så ratten skakade jättemycket och det dånade. :crazy: Inte vad jag behövde direkt, ska åka långt till helgen och vet inte alls vad felet kan vara. Hoppas att det magiskt försvinner i morgon...

Väl hemma satt en bil fast i den otroliga tjällossning vi har just nu, så en del av stallplanen blev helt sönderkörd och vi fick dra upp den med en annan bil. Och så var alla i stallet samtidigt, det händer nästan aldrig, så det var ett jäkla spring, trångt, hästar och folk överallt. För att inte tala om all lera. Gah!

Är glad att det blev en promenad innan allt ballade ur. :p Just nu vill jag bara ta semester ett tag, pallar inte allt som händer, ska hända och måste göras just nu.

Sprang utomhus för första gången på länge i dag, och förutom att jag fick håll efter ca 1,5 km gick det riktigt bra. Passet slutade på ca 5,2 km och innehöll tre gångpauser, men snittid per km blev ändå strax under sju min vilket förvånade mig. :) Det märks att jag har färre kg att förflytta numera. (Jag har förresten gått upp till ca 58 nu! :banana: Dock är det mest pga godis och snacks, så det känns inte som en helt hälsosam viktökning. :p)

Jag hoppas på att orka upp och gymma i morgon bitti innan jag och barnet ska åka till Sthlm för familjehäng. Jag har ju sportlov den här veckan- den stora fördelen med att jobba som lärare. :D

Jag tog mig iväg till gymmet idag också. Kände mig lite sliten i morse och var inte speciellt inspirerad, men körde på pannben, eftersom jag vet att jag har två lugnare dagar framför mig. Passet för armar och axlar blev lite mer strukturerad än gårdagens benpass, men det var väl inte det bästa jag gjort.

Imorgon blir det dans och på onsdag blir det eventuellt lite jogg eller inget alls, beror på vad som hinns med.

Snöar rejält här idag. Planen var att rida på lunchen men vi slänger om lite så dottern får rida ikväll så rider jag på lunchen i morgon istället :) Tar nog en skogspromenad med hunden idag på lunchen. Träning ikväll är tanken men finns risk för att vi inte hinner faktiskt. Ska bygga ihop yngsta dotterns födelsedagspresent för att se så den funkar och sen vill vi se sista avsnittet på säsong två av Skam innan klockan blir natten :D Får träna i morgon istället annars.

Vilken dag! Sjukt körigt på jobbet så jag tog en skön promenad med hunden hemma för att rensa huvudet. Direkt efter fick jag åka med startkablar till en annan bil, och på väg hem därifrån började min bil få världens obalans så ratten skakade jättemycket och det dånade. :crazy: Inte vad jag behövde direkt, ska åka långt till helgen och vet inte alls vad felet kan vara. Hoppas att det magiskt försvinner i morgon...

Väl hemma satt en bil fast i den otroliga tjällossning vi har just nu, så en del av stallplanen blev helt sönderkörd och vi fick dra upp den med en annan bil. Och så var alla i stallet samtidigt, det händer nästan aldrig, så det var ett jäkla spring, trångt, hästar och folk överallt. För att inte tala om all lera. Gah!

Är glad att det blev en promenad innan allt ballade ur. :p Just nu vill jag bara ta semester ett tag, pallar inte allt som händer, ska hända och måste göras just nu.

Vilket kaos! Hoppas din bil håller sig i skinnet.

Vaknade upp med ont i halsen och täppt i näsan... :arghh::( Så ingen träning idag heller, men förmodligen lika bra att jag inte tränade igår om jag hade det här skräpet på gång. Vaknade vid 5 och kände att jag inte mådde bra så då stängde jag av larmet och somnade om. Fick ihop nästan 12 timmar till slut, någon var lite trött O_o Ska ju åka ner till Göteborg imorgon mitt på dagen så jag får försöka vila bort den här skiten, vill inte stå på mässa och må dåligt.

Har i alla fall glass hemma, alltid något.

Vaknade upp med ont i halsen och täppt i näsan... :arghh::( Så ingen träning idag heller, men förmodligen lika bra att jag inte tränade igår om jag hade det här skräpet på gång. Vaknade vid 5 och kände att jag inte mådde bra så då stängde jag av larmet och somnade om. Fick ihop nästan 12 timmar till slut, någon var lite trött O_o Ska ju åka ner till Göteborg imorgon mitt på dagen så jag får försöka vila bort den här skiten, vill inte stå på mässa och må dåligt.

Har i alla fall glass hemma, alltid något.

Usch va tråkigt :(
Hoppas du orkar vila bort skiten!

Usch krya på dig @zassoo!

Stor kram till dig @Tassetass <3 Förstår verkligen att det är dubbla känslor inför tillfällen som examen o så, det är sådana tillfällen då man verkligen vill ha sina föräldrar närvarande och det blir extra kännbart om man inte har det :(
Angående fest så tycker inte jag heller ni ska gå på vad "folk" önskar och vill. De kan väl anordna en stor fest själva om de är sugna ;)

Gymet igår direkt efter jobbet, 45 kg knäböj, 17 kg militärpress och 60 kg marklyft :banana: 60 kg är en extra kul siffra för mig eftersom det innebär att jag markar min kroppsvikt :up: 15 kg kvar på böjen haha, men ska nog ta mig dit också :bump:
45 kg kändes faktiskt inte jättetungt igår, hade skor på mig när jag böjde för första gången på... en evighet. Har alltid haft löparskor i gymet och de är inte alls nice att böja i pga för mjuka/dämpade sulor. Men nu letade jag upp ett par sneakers här hemma med riktigt hård sula och det kändes riktigt bra :up: En bonus är att de är extremt silvriga. Alltså helt i glänsande silver.
Very fancy :D
20170221110255-95.195.130.247.JPG

Edit: vet inte varför bilden blev så stor sry :p

Gymet igår direkt efter jobbet, 45 kg knäböj, 17 kg militärpress och 60 kg marklyft :banana: 60 kg är en extra kul siffra för mig eftersom det innebär att jag markar min kroppsvikt :up: 15 kg kvar på böjen haha, men ska nog ta mig dit också :bump:
45 kg kändes faktiskt inte jättetungt igår, hade skor på mig när jag böjde för första gången på... en evighet. Har alltid haft löparskor i gymet och de är inte alls nice att böja i pga för mjuka/dämpade sulor. Men nu letade jag upp ett par sneakers här hemma med riktigt hård sula och det kändes riktigt bra :up: En bonus är att de är extremt silvriga. Alltså helt i glänsande silver.
Very fancy :D
20170221110255-95.195.130.247.JPG

Edit: vet inte varför bilden blev så stor sry :p

Kul med marklyftet! :bump: :)

Vilket kaos! Hoppas din bil håller sig i skinnet.
Skoja inte! Försöker ta det lite lugnt idag, känner mig nästan lite bakis... Känner också att stressnivåerna är på väg upp men de måste de också, eller jag måste ha mer att göra. Men jag kan ju öva lite på att bli mindre stressad över att bolla lite för många saker samtidigt.

Skoja inte! Försöker ta det lite lugnt idag, känner mig nästan lite bakis... Känner också att stressnivåerna är på väg upp men de måste de också, eller jag måste ha mer att göra. Men jag kan ju öva lite på att bli mindre stressad över att bolla lite för många saker samtidigt.

Du och jag, Chili. Bra att du tar det lugnt idag, ordentlig återhämtning är grunden för att man ska palla.

Du och jag, Chili. Bra att du tar det lugnt idag, ordentlig återhämtning är grunden för att man ska palla.
Tillåt mig att: :rofl: Ta det lugnt.... :p
Har hunnit fundera över vad klockan är först nu. Men tog mig tid för en ganska lång lunch iaf! Efter lunch har det dessutom varit ganska roligt och då känns det plötsligt inte lika stressigt längre. Och så älskar jag mina brusreducerande hörlurar med bra ljud. Med lite bra musik i lurarna och hela världen avskärmad brukar jag åtminstone kunna fokusera istället för att ränna än hit, än dit.

Tjällossningen här var en sån riktigt mood killer också. På en halv dag blev allting hemma lervälling. Allting känns bottenlöst. Man blir blöt, smutsig och sitter fast i marken hur man än gör. När jag blir rik ska jag grusa upp varenda bit mark som har en tillstymmelse till att bli lerig.

Har inte så mycket beach att bistå med, förutom att jag åtminstone tänker att jag vill äta bättre, även om jag inte gör det. Är inne i en lust-låg period angående allt igen. Håller andan till inflytt.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter