Beach 2017

Sitter och klurar på a) när jag ska träna idag och b) vad jag ska träna idag. Det lutar åt att jag går hem nån timme tidigare för att komma till gymmet innan alla andra gör det, och sedan jobbar klart resten hemma. Och så lutar det åt att jag kör ett axel & tricep-pass med "min" sviniga axelövning (6 olika övningar som görs med samma stång, 10 reps av varje utan uppehåll) som huvudövning. Så blir det nog! :)

När yogavideon hade gått 26 av 30 min på förmiddagen uppgav bebisen ett "jag är helt övergiven och ensammast i världen"-tjut från soffan en meter bort där hon faktiskt hade somnat själv medan jag tränade så jag fick avbryta. Nu börjar jag bli vig igen och kan börja utmana mig att verkligen jobba kroppen trött vilket känns underbart! :banana:

Fick mig också en 40 min promenad efter en inte alltför beachig lunch. Maten var nyttig och god (hemmagjorda piroger med svarta bönor, mufärs, äggplanta, lök och fetaost) men då hyresvärden oväntat stängt av vattnet timmar innan fanns inget att dricka än onyttigheter. Så det blev rumsvarm julmust till maten. :D Var lite...annorlunda.
Det var det, alkohol (starköl eller rödvin) vilket känns mysko till lunch eller en halvfull rumsvarm avslagen cola :wtf:.

Härligt att se vad ni kämpar på!

Själv kämpade vi mot magsjuka förra veckan, men var snabbt igång. Redan dagen efter gick vi en liten promenad, dagen därefter körde jag intervaller (torsdagen). På lördagen körde jag 15 min löpning/pw i intervaller som uppvärmning till 45 min styrketräning. Igår valde jag att tillbringa tid med min sambo istället men ska snart ut och springa. Solen verkar ha gått i moln men det är ljust, och helt underbart att ha skogen precis utanför tomtgränsen. På vår gräsmatta kommer det snödroppar så jag struntar i det varma gymmets löpband idag och fokuserar istället på att njuta utomhus. Imorgon är det core-pass, rätt länge sen nu eftersom jag inte hinner allt som jag vill träna, på torsdag är det power, fredag blir det nog yoga hemma och på lördag eller söndag blir det gymmet.

Tillåt mig att: :rofl: Ta det lugnt.... :p
Har hunnit fundera över vad klockan är först nu. Men tog mig tid för en ganska lång lunch iaf! Efter lunch har det dessutom varit ganska roligt och då känns det plötsligt inte lika stressigt längre. Och så älskar jag mina brusreducerande hörlurar med bra ljud. Med lite bra musik i lurarna och hela världen avskärmad brukar jag åtminstone kunna fokusera istället för att ränna än hit, än dit.

Tjällossningen här var en sån riktigt mood killer också. På en halv dag blev allting hemma lervälling. Allting känns bottenlöst. Man blir blöt, smutsig och sitter fast i marken hur man än gör. När jag blir rik ska jag grusa upp varenda bit mark som har en tillstymmelse till att bli lerig.

Har inte så mycket beach att bistå med, förutom att jag åtminstone tänker att jag vill äta bättre, även om jag inte gör det. Är inne i en lust-låg period angående allt igen. Håller andan till inflytt.

Bra ambition i alla fall, och lång lunch är skönt! :)

Haha det är exakt samma för mig med maten. Äter fruktansvärt dåligt just nu men fokuserar på att inte känna mig dålig pga det.

När yogavideon hade gått 26 av 30 min på förmiddagen uppgav bebisen ett "jag är helt övergiven och ensammast i världen"-tjut från soffan en meter bort där hon faktiskt hade somnat själv medan jag tränade så jag fick avbryta. Nu börjar jag bli vig igen och kan börja utmana mig att verkligen jobba kroppen trött vilket känns underbart! :banana:

Vad är det för yogavideo du gör? :)

Här blir det inte mycket tränat just nu. Ridning och någon extra promenad, annars har orken inte räckt till mer. Är inne i en period där jag sover dåligt, och hade dessutom en rejäl urladdning emotionellt förra veckan. Så just nu är fokus bara på att orka med vardagen tyvärr...

Idag är träningsvärken i häcken inte nådig! :D Helt galet ont, haha.

Haft utbildning på jobbet idag och gått genom eld och varit i ett rum där man sprayat pepparspray. Härligt :p
Kände mig rätt trött efter jobbet men ändå jävligt taggad på att träna, haha.
Blev 5 km på löpbandet. 1,5 km gång och 3,5 km löpning, på 35 minuter. Känns helt okej med tanke på att jag gick så mycket!

Imorn blir det gym igen efter utbildningsdag nr 2. Lär va slut, men en jobbarkompis plus chefen ska träna, så tänkte jag skulle passa på och träna med dem :D

(alltså, träningspeppen är TILLBAKA!!)

Vad är det för yogavideo du gör? :)
SarahBethYoga post natal yoga, körde en hel del av hennes videor när jag var gravid tillsammans med Tonic pregancy yoga. Barnmorskorna blev imponerade och lite chockade när de bad mig att röra på mig under förlossningen och jag då började köra lite yoga mot/på sjukhussängen. :rofl:

Ska få upp en basstyrka i kroppen innan jag hoppar på "vanliga" yogavideor tänkte jag. :) Tidigare hade jag börjat på ett nybörjarprogram från Adriene, så jag ska nog prova lite från henne igen när det är dags.

Tycker om ganska fysisk tung yoga men gillar att kombinera det med mjukgörande rörelser. Längtar till att jag kan göra lite fräsigare rörelser, som att balansera på händerna och sånt. :D Så om du har tips på några roliga YT-kanaler jag kan prova om någon/några veckor så tar jag gladeligen emot!

Aeh alltså den där axelserien var för fasen femton gånger svinigare än jag mindes, inte en chans att jag klarade alla 6 övningar på raken! Det fick bli en paus på 30 sekunder på mitten, för mjölksyran kickade in riktigt rejält redan halvvägs genom övning två, omgång ett... :o

Nåja, jag fick mig en ordentlig genomkörare i alla fall; utöver axelserien blev det face pulls, chin pulldowns, tricep push downs, tricep dips och så avslutade jag med några omgångar Renegade Man Makers. Nu har jag den där härliga (?) känslan när det svider lite molande i musklerna även fast man sitter still, och tror jag ska belöna mig själv med en mandelyoghurt :)

Red pålle i ridhuset imorse pga halv storm ute.. Han gick så bra! Fina pålle :love:
Sen storstädat lägenheten och tvättat, käkat kvällsmat med pappa som kom förbi och avslutade med ca 1mil cykel och 90min fotbollsträning! :D :up: Kul träning med skottövningar och vinden hade som tur var avtagit en del, jobbigast var nog att cykla dit, mycket motvind.. :p
Snart sängen och jag har sovmorgon imorn! :)

Aeh alltså den där axelserien var för fasen femton gånger svinigare än jag mindes, inte en chans att jag klarade alla 6 övningar på raken! Det fick bli en paus på 30 sekunder på mitten, för mjölksyran kickade in riktigt rejält redan halvvägs genom övning två, omgång ett... :o

Nåja, jag fick mig en ordentlig genomkörare i alla fall; utöver axelserien blev det face pulls, chin pulldowns, tricep push downs, tricep dips och så avslutade jag med några omgångar Renegade Man Makers. Nu har jag den där härliga (?) känslan när det svider lite molande i musklerna även fast man sitter still, och tror jag ska belöna mig själv med en mandelyoghurt :)

Låter som att du fick till ett rejält pass! Du är grym! :)

Jag tror inte det blir någon Göteborgsresa :( Skulle åkt idag men vaknade kvart i 6 av att jag hade riktigt ont i halsen. Kände mig hyfsad igår kväll men nu har jag fått en ordentlig förkylning. Feber, ont i halsen, snörvlig och tjock i hörselgångarna. Pulsen rusar bara av att gå upp för trappan... Så att åka tåg i 5 timmar (i halv snöstorm) för att sedan stå på mässa i två dagar 8:30-21, njaaa... Har messat handledaren (som är ansvarig för våran del av mässan och paddockprogrammet), hoppas hon ringer tillbaka snart.

Blä, hade ju sett fram emot det här! :(

Jag tror inte det blir någon Göteborgsresa :( Skulle åkt idag men vaknade kvart i 6 av att jag hade riktigt ont i halsen. Kände mig hyfsad igår kväll men nu har jag fått en ordentlig förkylning. Feber, ont i halsen, snörvlig och tjock i hörselgångarna. Pulsen rusar bara av att gå upp för trappan... Så att åka tåg i 5 timmar (i halv snöstorm) för att sedan stå på mässa i två dagar 8:30-21, njaaa... Har messat handledaren (som är ansvarig för våran del av mässan och paddockprogrammet), hoppas hon ringer tillbaka snart.

F-n vad synd, krya på dig! :heart

Så typiskt när man ska göra något man verkligen vill :(

Krya på dig! Vila mycket och ät mycket choklad :heart

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar