Beach 2017

Tack för alla snälla inlägg efter mitt något deppiga inlägg tidigare. :heart Idag känns det lite bättre, det vedervärdiga vädret till trots. Har tillåtit mig själv att vara trött, att vila och att göra det jag känt för senaste dagarna. Nu måste jag dock fokusera lite under några dagar så jag får klart den promemoria som ska vara inne på måndag, har inte kommit särskilt långt om man säger så.

Lallar på med träningen, maten och godiset är helt åt helskotta. Hade några veckor då jag lyckades förlägga alla tomma kalorier till lördagen, men det havererade när jag hade två ganska täta magsjukor och sen en förkylning och så sover jag som en kratta ovanpå det. Bara att ta nya tag på den fronten så fort det går, men när det blir återstår att se.

På tal om träning var jag på gymmet idag. Gick dit (3 km) och värmde upp med 15 minuter blandat gång och jogg på löpband. Körde sedan militärpress (uppvärmning -> 4 * 6 med 25 kg), skivstångsrodd (uppvärmning -> 3 * 8 med 35 kg), bänkpress (uppvärmning -> 3 * 3 med 35 kg) och sist latsdag (uppvärmning -> 3 * 6 med 40 kg). Blev en lite märklig ordning och lite blandade set/repsantal. Ville börja med militärpressen eftersom jag i princip aldrig börjar med den, men borde nog ha kört bänkpress före skivstångsrodden, hade bränt lite väl mycket krut när det var dags att bänka.

Det sista jag gjorde i träningsväg idag var att hämta ungen på förskolan. Det är fan inte lätt att skjuta 10 kg vagn + 12 kg unge + kanske 4 kg packning genom två decimeter halvfrusen slask i 700 meter... :meh:

Nu ska jag försöka ge mig själv lite vårkänslor genom att shoppa vårkläder.

Ok kul! Jag har kört en del med Adriene och sen med Lesley Fightmaster. Adriene är ju underbar men ofta väldigt lugn/långsam. Fightmaster Yoga är mer Ashtanga/Vinyasa lite snabbare och jobbigare i mitt tycke, men många bra halvtimmes genomkörare :)
Haha förlossningsyoga låter spännande :laugh:
Tack så mycket för tipset, snabbare och jobbigare låter bra! Jag har lagt till Lesley Fightmaster som prenumeration till senare. :)

Kort morgonpromenad i morse, svettigt ridpass på lunchen, lek ute (bland annat dra barnen på bob uppför backen), fix av hästar, axlar, bröst triceps som styrkepass och sen 10 svettiga intervaller på löpbandet :) Bra dag idag! Varit effektiv på jobbet också :up:

Maken är hos en kompis så jag har tränat samtidigt som jag är själv med barnen som sover. Yngsta hostar en del så jag har vart upp en gång mitt i träningen och så sitter jag hos henne nu efter att ha fått gett medicin och pallat upp med en extra kudde. Hoppas hon orkar sova nu :heart

Ska se om jag kan smita ut och slänga till hästarna hö eller om maken får ta det sen. Ska äta lite snart sen blir det gött med dusch och sängen :)

Även här har det varit skitväder, men jag hade inga träningskläder med mig till mamma så för den sakens skull lider jag inte. Dock åkte vi till ett köpcenter och travade runt en massa (och jag bar på kiddot en hel del, as usual) och mina skor var inte riktigt anpassade för en dm slasksnö. :p Pratade med sambon nu på kvällen och han hade sprungit 5 km i snön. :eek: Vi fick ju ca 3 dm i går så det måste ha varit asjobbigt - jag hade aldrig orkat.

I morgon tänkte jag springa när jag kommit hem igen och på fredag tänkte jag gymma innan vi ska till en kompis och fika och leka. Det känns litelite slemmigt i halsen, men jag hoppas verkligen att jag slipper bli sjuk!

Jag har hittat tillbaka till buke och världens bästa tråd! (ska skumma igenom de första 60+ sidorna snart, gör en liten presentation först)

I dagsläget bär jag på några extra kilon som jag vill bli av med, dock är det viktigare för mig att få till vardagsrutinen och att få mer energi. Ett av mina problem är att när jag inte mår bra mentalt så äter jag inte bra, och när jag inte äter bra så mår jag inte bra mentalt.

Jag är lakto-ovo-vegetarian i dagsläget, men strävar efter att så småningom äta mestadels raw då det är när jag ätit 100% raw som jag mått som allra bäst, fysiskt som mentalt.

Vill även komma igång ordentligt med träningen för att just få mer energi och må bättre. Cykling, styrketräning, yoga och ridning står på schemat (blir mest träning från marken med hästen just nu).

Herregud va trött jag var när klockan ringde! Riktigt plågsamt var det :banghead: Men jag vaknade till snabbt i alla fall och fodrade hästar och gick morgonpromenad med hunden.

Idag är planen ridning på lunchen, promenad till och från svärföräldrarna och styrka ikväll. Får se hur jag lägger upp det men det får nog bli rygg, rumpa, mage mest eftersom jag dödade armarna igår :p

Visst var det rätt beslut att stanna hemma. Febern har gått upp och ned, förkylningen manifesterar sig tydligt och vilopulsen var rejält förhöjd igår. I natt vid 02:30, efter 4 timmars sömn, vaknar jag så av att katten kräks i sängen :yuck: Bara att gå upp och byta sängkläder, efter det kunde jag inte somna om förrän 04:30 :crazy: Jag som aldrig har sömnproblem vet inte riktigt hur jag ska göra när jag inte kan somna. Men till slut kunde jag sova 3-4 timmar till.

Idag är det strålande sol men ganska blåsigt. Jag hoppas att jag orkar ta mig ut på en minipromenad om en stund, i övrigt blir det mest titta på tv. Både GHS och skid-VM så jag klarar mig :p

Både GHS och skid-VM så jag klarar mig :p

Är det nån gång man ska bli sjuk så är det ju under stora tävlingar och mästerskap. :D Hade det inte varit för att jag måste få in den där jäkla promemorian hade jag gladeligen pussat på dotterns alla förskolekompisar i förhoppning att dra på mig en redig förkylning. :angel:

Vi hade snö här igår på morgonen, vilken kontrast mot tisdagens fina vårväder. Hann inte åka till gymmet då äldsta sonen blev magsjuk. Men körde 20 min core hemma, det känns idag eftersom det är sällan numera som jag kör "ren core*. Ikväll är det power, underbart :love:

Under eftermiddagen kommer våra nya utemöbler så nu är det bara våren som fattas :D

Här är vår idag! Underbart väder ute. Ponny och jag har promenerat 90 minuter på morgonen, var trevligt tills vi hamnade i ett kärr. De resterande 30 minuterna var mer en plåga i blöta skor (verkligen blöta...). ;)

Ponny har dessutom konfronterat en vanlig bil och en traktor, och båda gick bra. Traktorn kom visserligen där vi kunde gå undan lite, men för två månader sen hade hon dött av skräck, så jag är ändå nöjd. :up: Att hon sen blev så rädd för 1) en smält snövall och 2) andra hästar i en hage som klafsade i vatten att hon höll på att sätta sig i sen skräck är en annan femma. :rofl:

Tog mig ut på en kort och mycket långsam promenad. En tant med rollator hade hunnit ikapp. Skönt att komma ut en stund men inte mår jag bra inte. Återgår till soffläge.

Nysnö som fallit sen igår kväll gjorde barnvagnspromenaden mycket tyngre än vanlig. Var ute lika länge som vanlig och blev lika ansträngd, men tog färre backar och rundan var minst 1 km kortare.

Ska se om jag lyckas slänga in en sväng med viktstången och yogamattan ikväll. Ska försöka värma upp med min vanliga vikt och sen lägga på 5 kg.
Igår ville bebisen bara äta non stop så då turades jag och maken om att spela Final Fantasy vilket var mysigt. :D

Alltså, sååå dåligt pass på gymet idag:cautious:
Fick sänka på knäböjen och gjorde ändå inte alla seten. Kände av mitt vänstra knä liiitegrann efter passet i måndags och idag både knäppte det och kändes lite konstigt vid böjen. Kände mig dessutom grymt svag och tom på energi så nej, det var verkligen ingen bra dag. Stod o funderade lite på hur mycket jag skulle pressa men kom fram till att min huvudsakliga anledning till varför jag tränar är för att inte ha ont i vardagen och att då pressa mig så jag skadar ex knät blir ju extremt kontraproduktivt. Så jag bara backade för idag istället. Bänkpressen (25 kg 5x5) och skivstångsrodden (30 kg 5x5) gick enligt plan iaf.
Får hoppas på bättre pass nästa gång! Skyller knäproblemet lite på de där nya skorna jag letade fram, har ALDRIG haft problem med knäna förr vid knäböj och det nya de två senaste gångerna var ju dessa skorna...
Laddade också ner ett podd-avsnitt från Styrkebyrån "att hantera de dåliga träningspassen" hehe :angel: :D
Det är mycket starkare att kunna backa av när det inte känns bra än att fortsätta köra ända in i kaklet tycker jag, så bra jobbat! Låter som att du fick till ett effektivt pass ändå tycker jag, men man är alltid sin egen största kritiker!

Körde min eget lilla "bench mark" idag med 10-7-5-3 med Burpees, kettlebellswings och sit ups.
Vad är det här för något spännande?

MVH

Alltid På Jakt Efter Nya Utmaningar Att Plåga Mig Själv Med

Tack för alla snälla inlägg efter mitt något deppiga inlägg tidigare. :heart Idag känns det lite bättre, det vedervärdiga vädret till trots. Har tillåtit mig själv att vara trött, att vila och att göra det jag känt för senaste dagarna. Nu måste jag dock fokusera lite under några dagar så jag får klart den promemoria som ska vara inne på måndag, har inte kommit särskilt långt om man säger så.

Lallar på med träningen, maten och godiset är helt åt helskotta. Hade några veckor då jag lyckades förlägga alla tomma kalorier till lördagen, men det havererade när jag hade två ganska täta magsjukor och sen en förkylning och så sover jag som en kratta ovanpå det. Bara att ta nya tag på den fronten så fort det går, men när det blir återstår att se.

På tal om träning var jag på gymmet idag. Gick dit (3 km) och värmde upp med 15 minuter blandat gång och jogg på löpband. Körde sedan militärpress (uppvärmning -> 4 * 6 med 25 kg), skivstångsrodd (uppvärmning -> 3 * 8 med 35 kg), bänkpress (uppvärmning -> 3 * 3 med 35 kg) och sist latsdag (uppvärmning -> 3 * 6 med 40 kg). Blev en lite märklig ordning och lite blandade set/repsantal. Ville börja med militärpressen eftersom jag i princip aldrig börjar med den, men borde nog ha kört bänkpress före skivstångsrodden, hade bränt lite väl mycket krut när det var dags att bänka.

Det sista jag gjorde i träningsväg idag var att hämta ungen på förskolan. Det är fan inte lätt att skjuta 10 kg vagn + 12 kg unge + kanske 4 kg packning genom två decimeter halvfrusen slask i 700 meter... :meh:

Nu ska jag försöka ge mig själv lite vårkänslor genom att shoppa vårkläder.
Vad skönt att du ändå börjar se ljuset lite grann! Fokusera på en sak i taget och glöm inte att andas :heart

Vädret vi har idag är nog bland det värsta jag sett här - och det säger ganska mycket med tanke på att jag bott i Skottland i snart 6 år... Men det är rätt mysigt där vi sitter på vår lilla vindsvåning till kontor, och lyssnar på det snöblandade regnet som viner omkring därute :)

Jag har fortfarande träningsvärk efter passet i förrgår och känner mig nöjd med det. I kväll kommer världens bästa föräldrar hit på besök, så resten av veckan lär inte bli särskilt imponerande varken mat- eller träningsmässigt. Men själen den kommer att må!

Satsar på ett styrkepass efter att de har åkt på söndag, och så kan jag äntligen ta tag i träningen "på riktigt" nästa vecka efter de senaste veckorna som blivit lite uppbrutna p.g.a diverse resor och besök.

Vad är det här för något spännande?

MVH

Alltid På Jakt Efter Nya Utmaningar Att Plåga Mig Själv Med

Inget jättespännande, men jag gör 10 Burpees, 10 kettlebellswings och 10 situps (så höga att jag når marken framför fötterna när jag sitter upp). Sen 7 av varje, därefter 5 och sen 3. Tar tiden för att se om jag kan se någon förbättring ju mer jag tränar :)

Enkelt, jobbigt och snabbt avklarat som avslutning på ett pass :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar