Beach 2017

Skulle ju funka imorgon, för jag har ju tömt kärran idag efter mockningen och kan tömma den på söndag igen, så då är "problemet" bara att det är sjukt bekvämt att bara ta in hästarna på kvällen. :p Nästa vecka jobbar jag med två personer som är extremt samspelta (de har jobbat ihop sen -99, säger väl en del) och jag vet att de definitivt kommer låta mig gå hem när jag slutar, så där är inte riktigt samma tidspress. Imorgon är dock risken mycket stor att jag inte kommer kunna gå kvart i, och den kvarten gör ganska mycket när man är stressad. (Smidigast hade kanske varit att stanna hemma och titta på hockeyn från soffan, men bortsett från de här lördagsmatcherna så är det bara två hemmamatcher kvar och en kommer jag missa p.g.a. kvällsmöte på jobbet.)

Kom på en sak till: du måste ju inte köra samma lösning bägge lördagarna. :D Å ta en lördag i taget, fundera inte på nästa lördag nu utan lös bara morgondagen först.

Jag och syster tog en promenad i solen med en liten avstickare till stallet för att lunchfodra. Den rundan vi tog är kanske fem km hemifrån oss utan avstickaren, så med stallet som extra omväg kanske det blev sex kilometer istället. Jättehärligt ute, och stora asfaltsvägen är helt bar igen nu, så bara att hålla tummarna för lika fint väder imorgon = ridbara vägar till söndag. :up:

Vi har en febrig unge och en som är väldigt hes och jag börjar känna mig förkyld. Har väl fått va frisk för länge nu ;) Men men ingen fara än och solen skiner så vi ska vara ute och greja hela dagen och i em ska jag rida. Blir säkert någon form av promenad också :)

Kom äntligen iväg till gymmet i morse. Det märktes att jag hade varit borta ett tag för jag hade inte alls samma flyt i vilka övningar jag skulle göra och i vilken ordning. Men jag körde axlar, armar, bröst, rygg, mage. Ville inte köra ben eftersom jag har en förhoppning om att ge mig ut och springa antingen i dag, i det fantastiska vädret, eller i morgon.

Trött som en gnu här. Jobbat inatt, och sen blev det bara 5 timmar sömn. Strax dax att jobba nästan tolv timmar till, innan jag får tre dagars jäävligt välbehövlig ledighet. :love:
Ingen träning idag, men har tänkt försöka få till något imorn, vilket i så fall kommer innebära fem träningspass plus en på denna veckan. Äntligen på G igen!
Märker redan skillnad på kroppen och älskar't!

Vilodag idag - om man nu kan säga det eftersom vi röjt maskinhallen. Det vill säga burit skräp, sopat och möblerat om så hyresvärden kan komma åt sina maskiner. Under vintern är han aldrig därinne så vi har liksom råkat fylla ut hela våran del rejält eftersom två raggarbilar fyller ut hälften direkt :o :angel:
Känns i armarna efter alla lyft så att styrketräna imorgon känns väldigt spännande :cautious:

Fick till ett bra kettlebell-pass i förmiddags och ett halvdant danspass ikväll. Kände mig inte helt bekväm, men enligt världens bästa lärare gjorde jag det bra. I övrigt fick cykeln punka (för 711 gången känns det som :banghead:), jag trodde jag hade bränt mig flatmates mixer, men den lever... :up:
Ingen toppendag, men det blir kanske bättre imorgon.

Jag överlevde hela dagen. Lyckades ta mig från jobbet vid rätt tid, åkte hem och åt och tog sen stallet efter det. Lite väl stressigt just när jag var nästan klar i stallet, men det gick. Dessutom efterlängtad vinst i hockeyn ikväll, mer än glad över att jag pusslade med tiderna och tog mig dit. :up: (Vi kan bortse från att vi tydligen hade synts i tv...)

Annars har dagen inneburit vila förutom det jag rör mig på jobbet så klart. Plus att jag fick jaga shettis runt hela trädgården i stallet, han smet ut när jag öppnade undre grinden och gick in. Häst. :rofl:

Idag har vi snickrat lite och så grillade vi hamburgare och korv till lunch ihop med svärföräldrarna :) Dey va skönt väder på fm men vid lunch när vi grillade höll vi på att frysa ihjäl! Ungarna somna i bil hem så vi tog en tur på en skogsväg och kolla läget lite :) Sen hem och slappa lite och tina upp innan jag gick ut och red. En mysig tur på pigg och glad häst :love: När vi va 1 km från hemma började det snöa och blåsa massa! Ni som följer mig på insta såg kanske filmklippet på min häst där man och reflexländtäcke fladdra runt :p
Sen åt vi lite soppa till middag och kosade oss lite innan jag tog en snöig och blåsig pw med hunden. Hade säkert hunnit komma 5 cm och det lär komma lika mycket till tror jag.

Nu har ungarn lagt sig och vi ska senor film och ta ett glas vin :)

Träning för både gårdagen och idag blev slit i stallet, mockat, rensat hölådor, slitit pallar fram och tillbaka och samma sak med hösilagebalarna. (Inte mina mockningsdagar så ser det som extra arbete) ;)

Maten håller jag väl sådär, passar på att fuska nu innan fastan börjar :angel: för på onsdag blir det andra bullar, eller ska jag säga bananer? :banana::banana:

Stickig och kliig i halsen så jag har sovit dåligt i natt. Men inte ont än tack och lov. Hoppas slippa halsont den här gången. Får väl se om/när det tänker bryta ut riktigt.

Idag ska vi snickra och leka ute. Kom ju mer snö igår så vi får passa på att åka bob innan det regnar bort i morgon :) Hästen ska ridas och så blir det säkert en promenad. Om jag känner mig okej fortfarande så blir det core ikväll som vanligt på söndagar. Ska jag bli förkyld lär det inte bli mycket träning veckan som kommer utan jag får fokusera på maten.

Förkylningssymptomen är nästan borta :love: men mina käkmuskler är i uppror. Värk i käkarna och rejäl huvudvärk. Tog en värktablett men har bestämt att jag måste bli seriös med avslappningsövningar för käkarna. Att jag pressar tänder när jag sover är ju svårt att göra något åt, men tiden jag är vaken kan jag påverka. Ska försöka jobba med spändheten i axlar, nacke och rygg också för allt hänger ju ihop...

Tog en något längre promenad idag men fortfarande i lugnt tempo. Det känns ju att jag varit sjuk men det är inte mycket kvar. Har inte haft ont i halsen sen i fredags. Är extremt sugen på att komma igång och träna ordentligt igen men ska ta det piano och låta kroppen komma igång försiktigt igen. Det som är lite stressande är Icaklassikern, nästa vecka är sista veckan och jag har 35 km kvar att samla ihop... Vill verkligen klara det för det är sista momentet innan jag är helt klar. Tänker att crosstrainer i mycket makligt tempo måste jag ju kunna köra ganska snart? Är ju inte värre än en promenad om man tar det riktigt lugnt. Vad gäller styrketräningen tänker jag börja försiktigt med teknikträning och typ hänga och dingla i ett räcke eller nåt :D

Träning för både gårdagen och idag blev slit i stallet, mockat, rensat hölådor, slitit pallar fram och tillbaka och samma sak med hösilagebalarna. (Inte mina mockningsdagar så ser det som extra arbete) ;)

Maten håller jag väl sådär, passar på att fuska nu innan fastan börjar :angel: för på onsdag blir det andra bullar, eller ska jag säga bananer? :banana::banana:
Åh, jag kan verkligen sakna sådan "funktionell" träning liksom, som blir av bara farten samtidigt som man får en massa annat bra gjort. Bra jobbat! Jag hade också tänkt ta tag lite i mig själv från och med onsdag, så vi kan peppa varann på den fronten :)

Tog en något längre promenad idag men fortfarande i lugnt tempo. Det känns ju att jag varit sjuk men det är inte mycket kvar. Har inte haft ont i halsen sen i fredags. Är extremt sugen på att komma igång och träna ordentligt igen men ska ta det piano och låta kroppen komma igång försiktigt igen. Det som är lite stressande är Icaklassikern, nästa vecka är sista veckan och jag har 35 km kvar att samla ihop... Vill verkligen klara det för det är sista momentet innan jag är helt klar. Tänker att crosstrainer i mycket makligt tempo måste jag ju kunna köra ganska snart? Är ju inte värre än en promenad om man tar det riktigt lugnt. Vad gäller styrketräningen tänker jag börja försiktigt med teknikträning och typ hänga och dingla i ett räcke eller nåt :D
Gud vad skönt att du mår bättre, jag har tyckt så synd om dig! Så jäkla typiskt att det kom just de här dagarna... Jag tycker att du har helt rätt tänk med träningen, crosstrainer i lugnt tempo med minimalt motstånd kan nog vara bra som första grej, eventuellt blandat med lite lugn promenad på löpbandet med backintervaller eller nått. Skynda långsamt!

Sjukt nöjd med mig själv som tog mig ut i ösregnet och promenerade till gymmet när vi hade vinkat av föräldrarna mina som flyger tillbaka idag. Jag blev fullständigt dränkt både på väg dit och på väg hem, trots att det är ynka 7 minuters promenad, men jag fick i alla fall till ett bra benpass när jag var där!

Det blev uppvärmning på crosstrainer och sedan gående utfall med 15 kg stång, frontböj med samma stång, amerikanska marklyft med 30 kg stång, benpress, benpress på ett ben och så avslutade jag med @Sleepans 10-7-5-3-övning. Den var kul, och det blir ett grymt bra sätt att mäta sin generella styrka på ju!

Nu sitter jag i soffan med äggröra, kaffe och choklad och ska se en film med sambon. Sådana här eftermiddagar är gjorda för att ligga på soffan tror jag... :)

Åh, jag kan verkligen sakna sådan "funktionell" träning liksom, som blir av bara farten samtidigt som man får en massa annat bra gjort. Bra jobbat! Jag hade också tänkt ta tag lite i mig själv från och med onsdag, så vi kan peppa varann på den fronten :)

Att ha häst är verkligen träning för hela kroppen :) Blir snart mer (ska precis till att byta om och åka till stallet).

Kul med någon mer som också satsar på att börja på onsdag, annars är de flesta inställda på måndagar ;) tänkte köra fullt ut med fastlagsbulle på fettisdagen och dra igång i samband med fastan. Pepp är alltid bra så jag är på :)

Senast ändrad:
Idag har jag knappt lämnat sängen, vaknade tidigare än jag hoppats på, så har försökt få ihop några timmar till men inte lyckats helt. Pga Oscarsgalan så lär jag sitta uppe hela natten, mao så blir det en hel del onyttiga snacks och stora mängder kaffe ;)

Nu blir det att dra på stallkläderna, fylla vattendunkarna (har inget rinnande vatten i stallet under vintern så släpar mellan 2 och 5 10l-dunkar var dag) och dra till stallet. Utöver det vanliga stalljobbet blir det idag verkning av två bakhovar (fått höra att han har ardennerhovar så det finns en del att slita i), något som säkerligen lär kännas imorgon. Brukar försöka ta fram för sig och bak för sig för om jag alla 4 på en gång kan jag knappt gå dagen efter, förstår verkligen inte hur vissa kan ha det som heltidsjobb!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar