Beach 2017

Ingen träning för mig idag (mer än försöka släpa kollegor :p) för jag känner av lite kristallsjuka tror jag... Får det ibland, och idag har jag känt mig väldigt yr stundtals. Tränat sön-ons, så det känns mer än ok att vila idag. Ska åka och titta på bil istället. :D

Gymmet en timme efter jobb imorse, hem sov och jag sov för en gångs skull riktigt bra, tills grannen slänger upp sin dörr i min och jag vaknar med ett ryck 10.30 Tack för den.. :( Sov inte helt 100 efter det..

Red ut med pålle på en jogging runda då det överraskande nog slutat blåsa!
Nu måste jag kasta mig i duschen för att dra till jobb.. full rulle som vanligt! :D

Woop woop!

Vilken vecka redan :D:o;
Mån-vilodag

Tis; 3,2 km intervall löpning/pw

Ons; 20 min core

Tors; 2 km cykel, 1 km intervall löpning/pw + 55 min Power (fartfylld styrketräning med skivstång typ). Ökade dessutom nästan alla mina vikter på stången;
mina uppvärmningsvikter till 3,75 x 2 + stång.
Benen fick 6,125 x 2 + stång.
Axlarna fick 1,125 i vardera hand
triceps varvades mellan 5 kg och 2,5 kg i vardera hand beroende på övning
Biceps fick 2,5 x2 + stång
Idag bränner det överallt, speciellt i axlarna för trots den lilla vikten så är övningen tuff. Även vår vältränade instruktör kör låga vikter, 2,5 kg i vardera hand. Säger en del om övningen. Ska se om jag kan hitta den när jag kommer tillbaka från stan.

Igår var det också en bra dag :) Morgonpromenad, ridpass på lunchen, promenad till och från svärföräldrarna och styrka (lår, rumpa, rygg och mage) på kvällen. Bra mätmässigt måste jag säga också förutom en Werthers kola som jag tog hos svärföräldrarna :angel:

Men jag känner mig tjock, pluffsig och ful....får mens vilken dag som helst :meh:

Idag har jag gått morgonpromenad och sen ska jag ta en pw med hunden på lunchen. Ikväll ska vi äta pizza och tacos på ett ställe vi åker ibland på ett köpcenter. Barnen älskar det och man får äta hur mycket man vill för typ inga pengar :) Sååå, det blir en smal omelett för mig till lunch :p

Vi har snö igen. :arghh: På riktigt, jag orkar inte. Nu när det äntligen smält och jag började komma igång med ponny igen. Igår kom min syster till och med på en kort runda att ta innan jobbet, så då kändes det som att de dagar som var helt rökta är de när jag jobbar hela förbaskade dagen. Och så vaknar man upp till det här, tack så mycket, typ.

Hade verkligen velat ta ut henne idag, för jag jobbar imorgon och sen är det tidig hockey så jag hinner i princip bara hem och vända emellan. Men icke. Hatar verkligen den här årstiden. :turd:

Inte fick jag sova ordentligt i natt heller :( Vaknade vid 3 och efter det sov jag väldigt ryckigt och drömde massor av konstiga saker, bland annat att jag blev skjuten i magen :confused::crazy: Förkylningen verkar ha flyttat in ordentligt, det är SÅ tråkigt att vara sjuk! Solen skiner idag igen så det får nog bli en till superduperlångsam promenad. Hoppas verkligen att jag får må bättre snart, bläääää. Dessutom får jag höra om alla som har det SÅ roligt på GHS och jag bara :wtf::wtf::wtf: (kul för dom såklart men jag är bitter :p)

Inte fick jag sova ordentligt i natt heller :( Vaknade vid 3 och efter det sov jag väldigt ryckigt och drömde massor av konstiga saker, bland annat att jag blev skjuten i magen :confused::crazy: Förkylningen verkar ha flyttat in ordentligt, det är SÅ tråkigt att vara sjuk! Solen skiner idag igen så det får nog bli en till superduperlångsam promenad. Hoppas verkligen att jag får må bättre snart, bläääää. Dessutom får jag höra om alla som har det SÅ roligt på GHS och jag bara :wtf::wtf::wtf: (kul för dom såklart men jag är bitter :p)

I know the feeling. När jag gick på gymnasiet skulle jag åka med en familj i stallet till Göteborg, då som nu var tävlingarna på sportlovet. Min egen familj är noll intresserad av hästar, så jag har aldrig kunnat åka och vi har rätt långt till Göteborg (för att inte tala om Stockholm då), så jag hade verkligen sett framemot det. Två dagar innan insjuknade första familjemedlemmen i influensa och samma dag var jag så klart dödssjuk. Så himla, himla surt.

Året efter skulle vi göra ett nytt försök. Då inföll Göteborg Horse show under en skolvecka, jag skulle ta ledigt, men då skulle vi givetvis ha nationella i matte just den dagen. Det är inte meningen att jag ska åka dit tror jag.

I know the feeling. När jag gick på gymnasiet skulle jag åka med en familj i stallet till Göteborg, då som nu var tävlingarna på sportlovet. Min egen familj är noll intresserad av hästar, så jag har aldrig kunnat åka och vi har rätt långt till Göteborg (för att inte tala om Stockholm då), så jag hade verkligen sett framemot det. Två dagar innan insjuknade första familjemedlemmen i influensa och samma dag var jag så klart dödssjuk. Så himla, himla surt.

Året efter skulle vi göra ett nytt försök. Då inföll Göteborg Horse show under en skolvecka, jag skulle ta ledigt, men då skulle vi givetvis ha nationella i matte just den dagen. Det är inte meningen att jag ska åka dit tror jag.

Jag har inte heller varit på GHS så jag såg verkligen fram emot det. Dessutom skulle jag ju stå på mässan, hjälpa till på paddockprogrammet, umgås med hästintresserade forskare och studenter från universitetet och ja... Istället sitter jag hemma i soffan och snorar :meh: Ursäkta gnället :p

Superfint väder här även idag! Blåser surt dock men man blir varm när man rör sig :) Blev en halvtimmes pw med hunden. Vi går ju typ alltid över åkrar och i skogen för det är mycket roligare än efter en väg. Men idag tog vi rundan där man först går grusväg drygt halv och resten är stora vägen. Den vägen gick jag mycket med barnvagn men nu för tiden går jag ytterst sällan med barnvagn (tack och lov) :)

Jag har inte heller varit på GHS så jag såg verkligen fram emot det. Dessutom skulle jag ju stå på mässan, hjälpa till på paddockprogrammet, umgås med hästintresserade forskare och studenter från universitetet och ja... Istället sitter jag hemma i soffan och snorar :meh: Ursäkta gnället :p

Man får gnälla när det är synd om en. :p Och när är det egentligen mest synd om en än när man är sjuk? :angel:

Om man räknar bort den hemska snön som förstörde hela min plan för den här dagen, är det jättefint väder med strålande sol och vårkänslor i luften. Hoppas solen gör sitt bästa för att smälta eländet igen idag och imorgon, så att jag kan rida på söndag när jag är ledig.

Sitter med dagens I-landsproblem inför morgondagen (och nästa lördag) och ni får gärna komma med input på vilket alternativ ni tycker ser bäst ut. Jag ska jobba båda lördagarna (min riktiga lördag imorgon, och nästa vecka fick jag byta med kollegan för hon skulle iväg på träning med sin häst). Båda lördagarna är det hockey vid fyra, jag var helt övertygad om det skulle vara en bortamatch nästa vecka (den jag tog åt henne), men icke. Det är snart slut med hockeysäsongen, och jag har redan missat alldeles för många matcher på grund av jobbet, så jag vill gå. Jag tar ut hästarna innan jobbet, men hinner inte göra någonting annat på morgonen. Slutar kvart i två, nästa vecka räknar jag med att jag kommer kunna gå då eller till och med lite tidigare, men imorgon kommer jag säkert bli kvarhållen till två när det stänger.

De alternativen jag har är:
- Ta med andra skor i bilen, åka direkt till stallet efter jobbet, mocka och fixa hö och vatten. Imorgon är allt hö för just lördagen redan förberett för att jag är ledig idag, men nästa vecka kommer jag jobba monsterfredagen innan (tio timmar) eftersom jag normalt sett skulle varit ledig på lördagen sen. Då kommer jag också bli tvungen att springa iväg med fredagens skottkärra med bajs, för gödselstacken ligger på andra sidan huset och går inte att gå iväg med när det är mörkt. Är ju dock ledig på söndagarna, så jag behöver egentligen inte packa något hö för utsläpp och lunch till dagen efter. Vi har ingen rast på jobbet så jag måste nästan äta något innan hockeyn, och får då göra det när stallet är klart. Kan i så fall kanske vara i stallet vid tjugo över två kanske. Måste åka vid tre hemifrån, och får då gärna ha bytt om också. ;)
- Alternativ två är att åka hem och äta först, för att sen åka till stallet och sen hem igen för att byta kläder inför hockeyn. Risken finns dock för att det blir extremt stressigt i stallet då. Risken med alternativ ett är att min så kallade lunch blir fruktansvärt stressig istället.
- Bara åka inom stallet på vägen hem, ge lunch och sen åka hem och äta. Åka till hockeyn och sen mocka på kvällen när hästarna ska in. Kanske det lugnaste alternativet just då, men fruktansvärt tråkigt och stressande att veta att allt stallarbete är kvar till kvällen. Plus att det är en omöjlighet nästa vecka när kärran redan är full efter fredagen.

Bröst och plyo idag som fredagsfys innan myset! :dMåste fr.om nästa vecka byta rygg och axeldagar. Har svårt att knäböja tungt dagen efter axlar pga jag har sån träningsvärk i axlarna. Men det är lätt fixat!

Fredagsfysen avklarades på förmiddagen. Knäböj på schemat. Har inte knäböjt särskilt tungt senaste månaderna eftersom träningen blivit så upphackad pga sjukdomar och skidåkning och annan skit. :p Vill dock börja jobba mig mot och förbi mitt tidigare "rekord" på 85 kg och idag blev det 2 x 2 på 75 kg med bra djup och kontroll. Nästa steg är att öka på antalet set något, sedan öka på vikten lite och fortsätta med tvåor. Förhoppningen är att inom en inte alltför avlägsen framtid kunna köra en etta på 85 kg igen, men nu med betydligt bättre teknik än vad jag hade förra gången.

Förutom knäböjen körde jag lite raka mark med KB, KB-swing, utfallsgång med KB och sen två magövningar som avslut.

Gick till och från gymmet, dvs ca 6 km.

Imorgon blir det överkropp, sen är jag nog klar med den här träningsveckan, tror jag. :)

Varit ute och rört på mig i solen en sväng. Ca 5 km (4,7 loggat, men sen dog mobilen) gjorda i solen.
Hade tänkt fika med en kompis men han skulle fika med ett par andra som jag inte känner och då blev jag opepp. Så jag tar en sväng till gymmet ändå, även om jag var på väg att skita i det.
Lite knäböj och mark ska det bli tänkte jag.

Hade planerat Assault bike som uppvärming, men med tanke på gårdagens kristallsjukekänningar tror jag att jag ska undvika allt för pulshöjande aktiviteter... :p

- Bara åka inom stallet på vägen hem, ge lunch och sen åka hem och äta. Åka till hockeyn och sen mocka på kvällen när hästarna ska in. Kanske det lugnaste alternativet just då, men fruktansvärt tråkigt och stressande att veta att allt stallarbete är kvar till kvällen. Plus att det är en omöjlighet nästa vecka när kärran redan är full efter fredagen.

Köp en pannlampa och kör på det här. :up:

Fredagsfysen avklarades på förmiddagen. Knäböj på schemat. Har inte knäböjt särskilt tungt senaste månaderna eftersom träningen blivit så upphackad pga sjukdomar och skidåkning och annan skit. :p Vill dock börja jobba mig mot och förbi mitt tidigare "rekord" på 85 kg och idag blev det 2 x 2 på 75 kg med bra djup och kontroll. Nästa steg är att öka på antalet set något, sedan öka på vikten lite och fortsätta med tvåor. Förhoppningen är att inom en inte alltför avlägsen framtid kunna köra en etta på 85 kg igen, men nu med betydligt bättre teknik än vad jag hade förra gången.

Förutom knäböjen körde jag lite raka mark med KB, KB-swing, utfallsgång med KB och sen två magövningar som avslut.

Gick till och från gymmet, dvs ca 6 km.

Imorgon blir det överkropp, sen är jag nog klar med den här träningsveckan, tror jag. :)

Starkis!
Jag böjer på typ 45 i nuläget jag.. :p

Köp en pannlampa och kör på det här. :up:

Skulle ju funka imorgon, för jag har ju tömt kärran idag efter mockningen och kan tömma den på söndag igen, så då är "problemet" bara att det är sjukt bekvämt att bara ta in hästarna på kvällen. :p Nästa vecka jobbar jag med två personer som är extremt samspelta (de har jobbat ihop sen -99, säger väl en del) och jag vet att de definitivt kommer låta mig gå hem när jag slutar, så där är inte riktigt samma tidspress. Imorgon är dock risken mycket stor att jag inte kommer kunna gå kvart i, och den kvarten gör ganska mycket när man är stressad. (Smidigast hade kanske varit att stanna hemma och titta på hockeyn från soffan, men bortsett från de här lördagsmatcherna så är det bara två hemmamatcher kvar och en kommer jag missa p.g.a. kvällsmöte på jobbet.)

Ytterligare en version är att åka till stallet, lunchfodra och mocka, men åka hem och äta sen. Och sen ta vatten och hö vid insläppet som inte tar fullt lika lång tid.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar