Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Sleepan Tack! Det låter kul! Eller "kul", beroende på hur man ser det...
Inte fick jag sova ordentligt i natt heller Vaknade vid 3 och efter det sov jag väldigt ryckigt och drömde massor av konstiga saker, bland annat att jag blev skjuten i magen Förkylningen verkar ha flyttat in ordentligt, det är SÅ tråkigt att vara sjuk! Solen skiner idag igen så det får nog bli en till superduperlångsam promenad. Hoppas verkligen att jag får må bättre snart, bläääää. Dessutom får jag höra om alla som har det SÅ roligt på GHS och jag bara (kul för dom såklart men jag är bitter )
I know the feeling. När jag gick på gymnasiet skulle jag åka med en familj i stallet till Göteborg, då som nu var tävlingarna på sportlovet. Min egen familj är noll intresserad av hästar, så jag har aldrig kunnat åka och vi har rätt långt till Göteborg (för att inte tala om Stockholm då), så jag hade verkligen sett framemot det. Två dagar innan insjuknade första familjemedlemmen i influensa och samma dag var jag så klart dödssjuk. Så himla, himla surt.
Året efter skulle vi göra ett nytt försök. Då inföll Göteborg Horse show under en skolvecka, jag skulle ta ledigt, men då skulle vi givetvis ha nationella i matte just den dagen. Det är inte meningen att jag ska åka dit tror jag.
Jag har inte heller varit på GHS så jag såg verkligen fram emot det. Dessutom skulle jag ju stå på mässan, hjälpa till på paddockprogrammet, umgås med hästintresserade forskare och studenter från universitetet och ja... Istället sitter jag hemma i soffan och snorar Ursäkta gnället
Man får gnälla när det är synd om en. Och när är det egentligen mest synd om en än när man är sjuk?
- Bara åka inom stallet på vägen hem, ge lunch och sen åka hem och äta. Åka till hockeyn och sen mocka på kvällen när hästarna ska in. Kanske det lugnaste alternativet just då, men fruktansvärt tråkigt och stressande att veta att allt stallarbete är kvar till kvällen. Plus att det är en omöjlighet nästa vecka när kärran redan är full efter fredagen.
Fredagsfysen avklarades på förmiddagen. Knäböj på schemat. Har inte knäböjt särskilt tungt senaste månaderna eftersom träningen blivit så upphackad pga sjukdomar och skidåkning och annan skit. Vill dock börja jobba mig mot och förbi mitt tidigare "rekord" på 85 kg och idag blev det 2 x 2 på 75 kg med bra djup och kontroll. Nästa steg är att öka på antalet set något, sedan öka på vikten lite och fortsätta med tvåor. Förhoppningen är att inom en inte alltför avlägsen framtid kunna köra en etta på 85 kg igen, men nu med betydligt bättre teknik än vad jag hade förra gången.
Förutom knäböjen körde jag lite raka mark med KB, KB-swing, utfallsgång med KB och sen två magövningar som avslut.
Gick till och från gymmet, dvs ca 6 km.
Imorgon blir det överkropp, sen är jag nog klar med den här träningsveckan, tror jag.
Starkis!
Jag böjer på typ 45 i nuläget jag..
Köp en pannlampa och kör på det här.