Beach 2017

Grym du är ! Vilken resa du gjort och gör:banana::bow:

Wow @ztsu ! Du ÄR så jäkla grym! :banana: Och jag förstår att du sätter extra många utropstecken efter låromfångsminskningen - det syns ju verkligen på bilden att det har minskat rejält där. Heja dig!

Tack! :heart:heart:heart

Började dagen idag men lämning av femåringen på föris och sedan en 5km lång rask promenad i strååååååålande solsken. Hur underbart??! Känner mig alldeles lycklig i själen. Såhär borde man unna sig att starta varje dag! :love:

Axlar och biceps på gymmet igår med en kompis. Hon tyckte jag var stark:p som vanligt kunde man ju inte säga tack utan bara 'stark..näe väl?'

Idag är det ben på schemat. Tyvärr inte stark alls men jag jobbar på det!

Det känns som att det var otroligt länge sedan jag både tränade och skrev här, men när jag tänker efter inser jag att det visst bara var drygt en vecka sedan jag gjorde båda delar... Perspektiv Mineur, perspektiv! :p

Träningen har dock fått stå åt sidan lite grann på grund av Sverige-tur, begravning och nu besök av en efterlängtad vän. Ikväll har dock nämnda vän gjort sina egna planer, så jag har planerat att ta en sväng till gymmet efter jobbet. I skrivande stund känner jag mig tyvärr rätt hängig och njuter av både huvudvärk, halskänningar och illamående, men jag hoppas att det försvinner under dagen så att jag kan träna lite (försiktigt) ikväll. Jag känner mig inte alls nöjd med mig själv efter de senaste veckornas utsvävningar, så jag skulle verkligen behöva få till lite träning för den mentala hälsans skull om inte annat.

Det känns som att det var otroligt länge sedan jag både tränade och skrev här, men när jag tänker efter inser jag att det visst bara var drygt en vecka sedan jag gjorde båda delar... Perspektiv Mineur, perspektiv! :p

Träningen har dock fått stå åt sidan lite grann på grund av Sverige-tur, begravning och nu besök av en efterlängtad vän. Ikväll har dock nämnda vän gjort sina egna planer, så jag har planerat att ta en sväng till gymmet efter jobbet. I skrivande stund känner jag mig tyvärr rätt hängig och njuter av både huvudvärk, halskänningar och illamående, men jag hoppas att det försvinner under dagen så att jag kan träna lite (försiktigt) ikväll. Jag känner mig inte alls nöjd med mig själv efter de senaste veckornas utsvävningar, så jag skulle verkligen behöva få till lite träning för den mentala hälsans skull om inte annat.

I ditt läge hade jag gått till gymmet och bara fjantat runt lite. Kört lätt teknikträning, kanske lite balansövningar och annat som inte belastar kroppen så hårt men som ändå gör nytta. Jag gjorde så igår, himla gött att bara kunna säga "Jag kom iväg!" även om passet inte är superhårt.

Dessutom vill jag minnas att du är en av de i den här tråden som behöver träna på att ta det lite lugnt på träningen emellanåt, så för dig blir det ju dessutom lite av ett terapipass. :D

Försök va snäll mot dig själv hörru :)
Du har haft semester.
Gärna ingen för hälsan är en himla bra grej dock!

Så, då har jag kommit igång igen, har jag bestämt mig för.
Mark, knäböj, skivstångsrodd och militärpress gjort. Pressen gick sådär dock. Får nog acceptera att axeln inte är okej än...

Avslutade med burpees-kettlebellswings(16 kilo) -sit ups. 10-7-5-3.
Långsam tid men tänkte försöka ha den lilla övningen som något slags riktmärke. Köra den igen om några veckor och se vad tiden blir :)

I ditt läge hade jag gått till gymmet och bara fjantat runt lite. Kört lätt teknikträning, kanske lite balansövningar och annat som inte belastar kroppen så hårt men som ändå gör nytta. Jag gjorde så igår, himla gött att bara kunna säga "Jag kom iväg!" även om passet inte är superhårt.

Dessutom vill jag minnas att du är en av de i den här tråden som behöver träna på att ta det lite lugnt på träningen emellanåt, så för dig blir det ju dessutom lite av ett terapipass. :D
Skyldig! :angel: Jag har så otroligt svårt för att inte köra fullt ös medvetslös när jag väl är där, och när jag tänker efter vet jag faktiskt inte ens hur ett lugnt terapipass skulle se ut... Typ styrketräning, fast i lugnare takt med lättare vikter? Balansövningar har jag noll och ingen koll på, men jag blev lite inspirerad nu att lära mig mer :)

Försök va snäll mot dig själv hörru :)
Du har haft semester.
Gärna ingen för hälsan är en himla bra grej dock!
Jag ska försöka! :) Vad den där sista meningen ska vara kan jag dock inte för mitt liv lista ut, misstänker jag en släng av auto correct kanske? :p

Skyldig! :angel: Jag har så otroligt svårt för att inte köra fullt ös medvetslös när jag väl är där, och när jag tänker efter vet jag faktiskt inte ens hur ett lugnt terapipass skulle se ut... Typ styrketräning, fast i lugnare takt med lättare vikter? Balansövningar har jag noll och ingen koll på, men jag blev lite inspirerad nu att lära mig mer :)

Jag ska försöka! :) Vad den där sista meningen ska vara kan jag dock inte för mitt liv lista ut, misstänker jag en släng av auto correct kanske? :p

Haha, knappt jag heller :p
Tror det skulle stå "träning för hälsan är en bra grej dock" :p

Tre förslag:

- Brukar du värma upp genom att jogga eller köra på crosstrainer så värm upp genom att göra ett gäng solhälsningar istället.

- Säg att du brukar knäböja 50 kg, 3 set på 10 repetitioner kan du istället ta 30 kg på stången istället och verkligen fokusera på djup, hållning och annan teknik. Samma princip kan du köra med t.ex. marklyft.

- Brukar du göra bulgarian split squats eller utfallsgång tills du spyr så gör istället utfall med ena foten på en sån där balansplatta så att du måste göra lugna, fokuserade rörelser.

15 minuter svettiga intervaller på löpbandet blev det :up: Hann äta med familjen och duscha på lunchrasten också. Men nu är det full fart med jobb några timmar! I morgon blir det vobb verkar det som då maken var väldigt bokad på jobbet och jag har det nog lite lugnare i morgon än idag.

Börjar kännas i armar/axlar att vi tränade tungt igår :p Får se hur dom känns i morgon. Kanske får lägga upp torsdagspasset med mest underkropp, mage och rygg och inte så mycket armar :)

Alltså vädret. :love: Den förhatliga snön ligger förvisso kvar, och där det är skugga (givetvis precis där jag måste gå med skottkärran i stallet :meh:) är det glashalt. Men solen skiner, det är sex plus och det känns som att det kanske kan bli vår i år också. Det har varit minusgrader i natt, så allt det som töade igår var isgata när jag var i stallet på morgonen, men hoppas att solen kan få skiten att försvinna till helgen åtminstone. Bara det blir snömodd och inte ren blankis borde det gå att rida.

Bara nyfiken, travar du inte om det är is på vägarna? :)

Nu var det inte riktat mot mig, men jag har för mig att @WS6 bor i Skåne, och vintern i Skåne är väldigt snarlik där jag bor, och väldigt olik den "riktiga" vintern längre norr ut i landet. Min ponny exempelvis som är barfota tar sig fram hyfsat så länge det inte är ren isgata, men blir det vinter/snö här blir det isgata. Det finns inget mellanting, antingen barmark eller isgata, typ. Minns med fasa en gång förra vintern när jag och en kompis var ute och galopperade på en grusväg, då var det ändå milt och hade varit milt länge, båda hästarna var barfota, men så var det en hal fläck och Bambi var en lindrig beskrivning av hur vi såg ut när ponny försökte stabilisera upp sig igen. Jag vågar absolut inte rida i någon snabbare gångart än skritt om det inte är helt orörda vägar eller en äng, exempelvis. Givetvis är det annorlunda om man kan brodda. Men både vi människor och hästarna här nere i söder är väldigt ovana vid vinterväglag överhuvudtaget, så vi blir skräckslagna om det blir vinter. :o Sen min ponny blev inriden tror jag det har legat snö cirkus två månader sammanlagt, och det är sen mars -13. :angel:

• Gilla
Reactions: WS6
Nu var det inte riktat mot mig, men jag har för mig att @WS6 bor i Skåne, och vintern i Skåne är väldigt snarlik där jag bor, och väldigt olik den "riktiga" vintern längre norr ut i landet. Min ponny exempelvis som är barfota tar sig fram hyfsat så länge det inte är ren isgata, men blir det vinter/snö här blir det isgata. Det finns inget mellanting, antingen barmark eller isgata, typ. Minns med fasa en gång förra vintern när jag och en kompis var ute och galopperade på en grusväg, då var det ändå milt och hade varit milt länge, båda hästarna var barfota, men så var det en hal fläck och Bambi var en lindrig beskrivning av hur vi såg ut när ponny försökte stabilisera upp sig igen. Jag vågar absolut inte rida i någon snabbare gångart än skritt om det inte är helt orörda vägar eller en äng, exempelvis. Givetvis är det annorlunda om man kan brodda. Men både vi människor och hästarna här nere i söder är väldigt ovana vid vinterväglag överhuvudtaget, så vi blir skräckslagna om det blir vinter. :o Sen min ponny blev inriden tror jag det har legat snö cirkus två månader sammanlagt, och det är sen mars -13. :angel:

Är hästen obroddad förstår jag mycket väl att man inte gör det. Hade mina varit obroddade hade jag inte vågat rida alls på hela vinter, knappt släppt ut dom i hagen. Vi har inte mycket till vinter här i Värmland nu för tiden heller tyvärr.
Har mina välbroddade mellan november och mars/april och rider alla gångarter ute på is/frusen väg :) Att rida högre tempo på volt med halt underlag vågar jag dock inte.

Spammar sönder tråden. Tog mig i kragen och gick till stallet för att lunchfodra. Eller ja, det fanns mest två baktankar med det. 1) Se hur väglaget såg ut på mindre vägar/stigar (ganska okej faktiskt, heja solen) och 2) jag var för lat och för snål för att orka tanka. :angel: Det är helt galet varmt ute! Hade bara en T-shirt och tunnare tröja under min vinterjacka, höll på att flyta bort. Så länge jag rörde mig hade jag nog faktiskt kunnat gå i en tjockare tröja bara. :eek: Och då är jag ändå en fryskyckling. Tur att jag bytte från 100-grams vintertäcket på ponny imorse till regntäcket, tvekade lite eftersom det är helt ofodrat och benämningen var "sommartäcke" på etiketten, men det är väl lite skillnad på ett klippt halvblod och vinterlurvig ponny antar jag. Lilleman har redan börjat fälla, och med tanke på att han gått på lösdrift i norra delarna av kommunen (där det är kallare) så har han en rejäl päls att fälla. Kommer bli en pärs att få bort allt. ;)

Är hästen obroddad förstår jag mycket väl att man inte gör det. Hade mina varit obroddade hade jag inte vågat rida alls på hela vinter, knappt släppt ut dom i hagen. Vi har inte mycket till vinter här i Värmland nu för tiden heller tyvärr.
Har mina välbroddade mellan november och mars/april och rider alla gångarter ute på is/frusen väg :) Att rida högre tempo på volt med halt underlag vågar jag dock inte.

Hovslagaren vill ju sko min nästa gång han kommer, fram till att börja med. Men jag har vägrat så länge hon skulle gå med andra hästar med tanke på hur arg hon är, för som du säger, utan brodd hade jag inte ens vågat släppa ut henne i hagen. Nu går hon ju enbart med Lilleman, och jag hoppas att hovslagaren kan vänta tills det inte är någon risk för vinterväglag längre. Då har de åtminstone en åtta-nio månader att bli kompisar innan jag kan behöva brodda igen. Hade alltid min gamla broddad fram även om hon gick med andra hästar, men då var det mina egna. Lite värre när de ska gå med andras.

Hovslagaren vill ju sko min nästa gång han kommer, fram till att börja med. Men jag har vägrat så länge hon skulle gå med andra hästar med tanke på hur arg hon är, för som du säger, utan brodd hade jag inte ens vågat släppa ut henne i hagen. Nu går hon ju enbart med Lilleman, och jag hoppas att hovslagaren kan vänta tills det inte är någon risk för vinterväglag längre. Då har de åtminstone en åtta-nio månader att bli kompisar innan jag kan behöva brodda igen. Hade alltid min gamla broddad fram även om hon gick med andra hästar, men då var det mina egna. Lite värre när de ska gå med andras.

Ja finns det risk för broddsparkar är det inte roligt! Men jag är nästan mer rädd för fläkskador :nailbiting: Min unghäst skoddes för första gången förr förra våren. Trodde jag skulle kunna ha honom oskodd ett tag till men det var en sån dålig vinter så hagen (som lutar en del på vissa ställen) var isgata och han höll på att slå ihjäl sig. Jag sandade hagen åt honom och krånglade :crazy:

Ja finns det risk för broddsparkar är det inte roligt! Men jag är nästan mer rädd för fläkskador :nailbiting: Min unghäst skoddes för första gången förr förra våren. Trodde jag skulle kunna ha honom oskodd ett tag till men det var en sån dålig vinter så hagen (som lutar en del på vissa ställen) var isgata och han höll på att slå ihjäl sig. Jag sandade hagen åt honom och krånglade :crazy:

Nu har vi som sagt haft vinterväglag ungefär åtta veckor på fyra år. ;) Hade vi haft mer vinter hade min redan varit skodd för flera år sen.

Min IBS har jävlats något vansinnigt senaste dagarna och jag har mer eller mindre bott på toa. Idag vågade jag mig dock ut för att springa femman. HAHA! Var tvungen att stanna och knipa flera gånger :rofl::rofl::turd:
Kände mig riktigt trött och risig så jag stängde av ljudet på Runkeeper och bestämde mig för att strunta i tempot och bara ta mig runt. Kändes som jag sprang i sirap. Var helt säker på att jag låg på strax under 8min-tempo, så gissa hur förvånad jag blev när jag tagit mig runt och Runkeeper säger att jag slagit rekord på den distansen! Hade sprungit på 6.27 i snitt. Jag fattar ingenting, men jag antar att det är ett bevis på att jag utvecklats i min löpning :banana:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5