Nu var det inte riktat mot mig, men jag har för mig att
@WS6 bor i Skåne, och vintern i Skåne är väldigt snarlik där jag bor, och väldigt olik den "riktiga" vintern längre norr ut i landet. Min ponny exempelvis som är barfota tar sig fram hyfsat så länge det inte är ren isgata, men blir det vinter/snö här
blir det isgata. Det finns inget mellanting, antingen barmark eller isgata, typ. Minns med fasa en gång förra vintern när jag och en kompis var ute och galopperade på en grusväg, då var det ändå milt och hade varit milt länge, båda hästarna var barfota, men så var det en hal fläck och Bambi var en lindrig beskrivning av hur vi såg ut när ponny försökte stabilisera upp sig igen. Jag vågar absolut inte rida i någon snabbare gångart än skritt om det inte är helt orörda vägar eller en äng, exempelvis. Givetvis är det annorlunda om man kan brodda. Men både vi människor och hästarna här nere i söder är väldigt ovana vid vinterväglag överhuvudtaget, så vi blir skräckslagna om det blir vinter.
Sen min ponny blev inriden tror jag det har legat snö cirkus två månader sammanlagt, och det är sen mars -13.