Beach 2017

Vad gör du för spännande styrkeprogram? Är det bra? Blir du stark? :D

Haha :D Det är ett program från Lofsans styrketräningsbok "Stora träningsboken för kvinnor", fokus på att bli starkare och ökad muskelmassa. Jag tycker att det känns väldigt bra såhär långt :) Bara att över huvud taget följa ett program är ju bra för att få lite resultat, jämfört med att träna planlöst som jag alltid gör annars :angel:

Jag ligger i soffan och försöker låta bli att gå och hämta lakritskritor i skåpet...
Mensvärk och lite låg och trött, så de lockar något djävulskt.

Undrar om man skulle köpa en sån här? :D

haoeoe-kaeften-premiumtanktopp-dam.jpg

Nytt år - nytt försök till muskler!

Började 2017 med vinterkräksjukan, känns som en redig detox. Så nu är jag redo att börja äta igen och är inte så sugen på sött sen dess och vant mig av med kaffe så är rätt nöjd även om det var förhemskt i stunden.

Barnet väckte mig först vid kl 3 för att gå på pottan (och kramas! ❤). Vi gick och lade oss igen och jag fick slumra i omgångar (mellan kramarna) i drygt en timme till. Sedan var det kissdags igen vid tjugo i 5 och då insåg jag att det inte var någon idé att försöka få ungen att somna om igen. :meh:

Så här sitter vi och gäspar ikapp. :D Vi får se hur det går med träningen i dag...

Jaha här tar man en lugn barnfri kväll och så skriver ni som tokar och startar ny tråd :p

Presentation av mig:
Fyller 28 år om två veckor. Bor i älskade Västra Värmland med min man, två barn (fyller 2 och 5 år under våren), två hästar, en hund, två katter och en kanin :D Har kontorsjobb och har sen ett par månader tillbaka kontoret hemma, helt underbart :love: Lunchen utnyttjas vissa dagar till ridning, promenader eller träning.

Min huvudsakliga träning/motion är hundpromenader och ridning. Har dock sen i somras börjat styrketräna hemma och målet är två dagar i veckan. Jag har gått i många år med ena benet för kort och haft problem med rygg och fotleder tack vare det. Två graviditeter som påfrestar på det sen också. Träffade en kiropraktor i somras som fann problemet (varför inte alla sjukgymnaster jag varit hos sett det är ett mysterium) och har därför tagit tag i problemet och tack vare sulor i ena skon och styrketräning börjar jag både se och känna att det blir bättre. Det märks framförallt i ridningen att jag börjar bli mer jämnstark i kroppen. Min häst tackar mig nog för det också! Jag löptränade en del innan jag blev gravid första gången och mellan graviditeterna. Tycker det är himla skönt men tänker lägga tiden på styrketräning istället. Man hinner inte allt när man har två hästar som ska tränas, en hund som ska tränas, små barn, en man, hus och gård som ska skötas och heltidsjobb :D

Hästarna är två islandshästar som vi har hemma på gården och de går på lösdrift. Den äldsta är 10 år nu i år och vi har rejäla träningsmål och tävlar lite för skojs skull. Målet är att rida 3-4 dagar i veckan och markarbeta 1 dag. Den andra är 5 år i år och inriden i våras. Här är det mycket fokus på framåtanda och kondis- muskeluppbyggnad. Målet är att rida 2 dagar och markarbeta 1. Maken rider lite också och kan motionsrida båda men träningen sköter jag. Äldsta dottern rider lite hon också och jag hoppas intresset håller i sig :) Hunden är en 1,5 årig Hovawarttik och hon hänger ofta med på ridturer och så går jag promenad varje dag. Hon är framförallt en aktiv träningskompis och mesta träningen blir fysisk men vi tränar lite annat också, dock inga mål då jag inte kan nog mycket. Men vi spårar en del och det tycker vi alla är jättekul!

Lite om mig. Ville presentera mina fyrbenta träningskompisar också eftersom det är dom som gör att jag rör på mig så mycket i vardagen :) Målet med min styrketräning är att jämna ut kroppen så ryggont mm håller sig borta och bli mer tajt i kroppen så jag känner mig bekväm med att gå i shorts och bikiniöverdel hemma till sommaren.

Blev ingen träning igår. Barnen åkte till farmor och farfar över natten så jag och maken åkte till köpcentret och shoppade lite. Jag köpte en vanlig hederlig mekanisk badrumsvåg :D Den andra levde ju sitt eget liv och enlig den nya vågen väger jag typ 3 kg mindre än trott :o Har alltså bara 1,5 kg kvar till den vikten jag hade när jag blev gravid med yngsta dottern. Jag som trodde jag hade närmare 5 kg. Jaja, positivt i alla fall för jag har inte tyckt att det sett ut eller känts som att jag haft så pass mycket överflöd.
Tog en kort promenad med hunden som fick prova att dra pulka igår bara.

Idag hoppade jag över morgonpromenaden för det är 15 minusgrader :p Varken väder eller temperatur brukar stoppa mig men jag kände inte för det helt enkelt och jag och hunden ska gå till svärföräldrarna efter jobbet sen. På lunchen idag tänkte jag rida unghästen och hunden får säkert följa med. Vi har städdag ikväll och efter ungarna lagt sig ska jag se om jag får till ett styrkepass.

Haha :D Det är ett program från Lofsans styrketräningsbok "Stora träningsboken för kvinnor", fokus på att bli starkare och ökad muskelmassa. Jag tycker att det känns väldigt bra såhär långt :) Bara att över huvud taget följa ett program är ju bra för att få lite resultat, jämfört med att träna planlöst som jag alltid gör annars :angel:

Är lite sugen på den jag också men funkar det att träna hemma efter den? Jag kommer inte hamna på ett gym förrän ungarna klarar sig själva hemma ett par timmar och det är några år kvar eller att jag säljer hästarna och det lär aldrig hända :D

Hu, nu är det kaaaallt! Kattens gräns för att gå ut gick tydligen vid -12och blåsigt. :p Sitter hemma och jobbar de få timmarna idag, skönt att slippa fara in till stan för en halvdag. Omgiven av hund och katt och ett fint vitt landskap utanför fönstret.

Jag är 29 år, sambo, har en katt på fyra år och en nordsvensk på 2,5 år. Har satt allt på hold senaste halvåret pga renovering (i annan stad) och flytt (till denna stad). Har hållt igång mycket smått iom stalljobb och en del hästpromenader, och själva renoveringen då som ibland är tung.

Målet i år att renovera klart och flytta in (vi bor hos mina föräldrar nu i någon vecka till) så ett normalt liv kan börja igen. Det känns ju nu väldigt ego att träna och sedan inte ha ork till renoveringen men vi kör inte fullt ös varje dag. Sedan vi flyttade har jag gått en del promenader/tömkört med hästen också. Så hennes behov går också före min egen träning. Jag har tänkt så långt att jag ska skaffa gymkort nära jobbet så jag kan träna där och sen åka hem, vill slippa omvägar eller att behöva åka in till stan igen. Jag behöver träna för att hålla men kommer nog inte göra mer än jag måste. Kommer i första hand träna hästen och gå skogspromenader med föräldrarnas hund. :)

Vilken fröjd att jobba hemma! Solen har fritt och i norr ligger moln som blev alldeles rosa. Det snöade samtidigt som solen sken. Sitter vid panoramafönster och kan blicka ut över hästhagarna som är mysigt täckta med snö.
Det är lite annat är ljusrörsljus i öppet landskap mitt i centrum med obefintlig utsikt och ett fönster, långt bort från min plats.

Vilken fröjd att jobba hemma! Solen har fritt och i norr ligger moln som blev alldeles rosa. Det snöade samtidigt som solen sken. Sitter vid panoramafönster och kan blicka ut över hästhagarna som är mysigt täckta med snö.
Det är lite annat är ljusrörsljus i öppet landskap mitt i centrum med obefintlig utsikt och ett fönster, långt bort från min plats.

Spanar ut över våra åkrar när jag jobbar och ser hästarna gå och rota i snön. Solen är påväg upp ordentligt ser man på grantopparna :love: Kall men fin dag!

Nytt år nya möjligheter - klämkäckt:angel: nämen ska försöka få 2017 att bli året då kroppen återvände. Efter graviditet och diverse åkommor så känns den si och så. Behöver få bättre uthållighet,flås och styrka. Behöver huvudsakligen få in ett FLYT. Är en allt eller inget person. Vill träna ordentligt då jag tränar men eftersom det inte alltid går att få till måste jag lära mig att lite är bättre än inget.

Forts följer pga surt barn:grin:

Barnet väckte mig först vid kl 3 för att gå på pottan (och kramas! ❤). Vi gick och lade oss igen och jag fick slumra i omgångar (mellan kramarna) i drygt en timme till. Sedan var det kissdags igen vid tjugo i 5 och då insåg jag att det inte var någon idé att försöka få ungen att somna om igen. :meh:

Så här sitter vi och gäspar ikapp. :D Vi får se hur det går med träningen i dag...

Klokt att känna efter när man haft en sån natt, tycker jag. Man ska inte underskatta kroppens behov av sömn när man ska utsätta den för belastning och påfrestning. :)

29år, bosatt i Nv Skåne, bor ensam och jobbar natt inom säkerhet. Har en 8årig hbl valack på 178cm i mkh, egen uppfödning! Jag tränar styrka på gym 3-5 ggr/v, spelar fotboll, springer och cyklar mtb på sommaren + en hel del trasportcykling resten av året.
Full rulle mest hela tiden och min etta benämns ofta som en "övernattningslägenhet" då jag mest bara sover där.. :p Jag tränar för att kroppen ska vara sitt bästa jag så att jag kan må så bra som jag bara kan och givetvis för att jag tycker det är roligt!

Målen för 2017 är:
- Att få ut pålle på tävlingsbanorna
- Försvara titeln "årets målskytt" i fotbollen
- Springa snabbare än förra året i terrängloppet jag springer varje år
- Bli "biff" igen.. :D

Kommer även springa ett par fler lopp i år än tidigare, för att det är kul!

-----

Nu ska jag ut och springa, sen ska jag fixa stallet och motionera pålle! :)

Lärdomen av detta: Hur man än gör så är första benpasset efter vila/sjukdom alltid ett helvete. :D
Amen sistah! Jag kom knappt upp ur sängen idag. Heller. I sådana här situationer suger det ovanligt mycket att bo tre trappor upp och jobba fyra trappor upp i byggnader utan hiss. Det måste ha varit en oerhört underhållande syn när jag och chefen, som dragit på sig en omgång Ischias, försökte kravla oss ner för trappan tillsammans igår... :rofl:

Jag känner mig lite villrådig då spinning-passet jag tänkt gå på ikväll hade mage att bli fullbokat :mad:
Det finns ett alternativ en timme tidigare, men det är med en instruktör som jag verkligen inte klarar av (och som är ganska illa omtyckt rent generellt på gymmet) vilket inte känns optimalt nu när jag precis håller på att komma igång igen. Dessutom blir det stressigt att hinna dit efter jobbet… Annars finns det bara Body Pump att välja på, och det är jag inget större fan av överhuvudtaget. Nä, det blir kanske ett pass i egen regi istället om jag nu inte magiskt får en spinning-plats via väntelistan!

Jag borde så träna idag. Men, alltså jättemen, träningsvärken är typ helt orimlig!
Ridningen gjorde inte det bättre, haha.

Får köra på träning imornkväll innan jag tar fredag, och se om jag kan släpa mig ut på ett löppass på lördag innan jag ska jobba natt kanske.

@NagelacksBeroende, vad grym du är! Jag tänkte göra något liknande, men det har fallerat hittills...
Körde på det i maj förra året och gick då ner 4 kilo haha. Det säger ju en del om hur mycket skräp jag stoppar i mig. :p

32 år, bor i mitten av Skaraborg på en hyrd gård. Ser inga grannar, utan utsikten består av skog och åkermark. Har sambo och 3 barn på 10 månader, 3 år och 12 år. De två yngsta barnen bokstavligt talat raserade min kropp av två tuffa graviditeter och extremt tunga bebisar så nu består mest träningen av att träna upp grunden och bli vältränad. 2 katter som styr mitt liv genom att jag är personlig betjänt med matservering, dörröppnare och fri tillgång på kel.

Försöker styrketräna 2 gånger i veckan samt träna core 2-3 gånger i veckan. Efter sjukdom i hemmet sedan mitten av november så består träning just nu av lätt styrketräning 2 gånger i veckan med fokus på teknik och 1 core-pass hemma i lugnt tempo.

Tränade teknik i styrketräningen måndags och har haft träningsvärk sen dess, ikväll väntar ännu ett pass med teknik. Troligtvis samma som i måndags så vi får väl se om jag kan lyfta något imorgon :p Har en elak hosta som vägrar släppa, så endast lugnt tempo gäller så länge den är kvar. Har läst på flertal träningssidor att man kan träna lugnt, helst teknik och inget pulshöjande, om man känner sig fräsch förövrigt så jag kör på lugnt :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar