Jaha här tar man en lugn barnfri kväll och så skriver ni som tokar och startar ny tråd
Presentation av mig:
Fyller 28 år om två veckor. Bor i älskade Västra Värmland med min man, två barn (fyller 2 och 5 år under våren), två hästar, en hund, två katter och en kanin
Har kontorsjobb och har sen ett par månader tillbaka kontoret hemma, helt underbart
Lunchen utnyttjas vissa dagar till ridning, promenader eller träning.
Min huvudsakliga träning/motion är hundpromenader och ridning. Har dock sen i somras börjat styrketräna hemma och målet är två dagar i veckan. Jag har gått i många år med ena benet för kort och haft problem med rygg och fotleder tack vare det. Två graviditeter som påfrestar på det sen också. Träffade en kiropraktor i somras som fann problemet (varför inte alla sjukgymnaster jag varit hos sett det är ett mysterium) och har därför tagit tag i problemet och tack vare sulor i ena skon och styrketräning börjar jag både se och känna att det blir bättre. Det märks framförallt i ridningen att jag börjar bli mer jämnstark i kroppen. Min häst tackar mig nog för det också! Jag löptränade en del innan jag blev gravid första gången och mellan graviditeterna. Tycker det är himla skönt men tänker lägga tiden på styrketräning istället. Man hinner inte allt när man har två hästar som ska tränas, en hund som ska tränas, små barn, en man, hus och gård som ska skötas och heltidsjobb
Hästarna är två islandshästar som vi har hemma på gården och de går på lösdrift. Den äldsta är 10 år nu i år och vi har rejäla träningsmål och tävlar lite för skojs skull. Målet är att rida 3-4 dagar i veckan och markarbeta 1 dag. Den andra är 5 år i år och inriden i våras. Här är det mycket fokus på framåtanda och kondis- muskeluppbyggnad. Målet är att rida 2 dagar och markarbeta 1. Maken rider lite också och kan motionsrida båda men träningen sköter jag. Äldsta dottern rider lite hon också och jag hoppas intresset håller i sig
Hunden är en 1,5 årig Hovawarttik och hon hänger ofta med på ridturer och så går jag promenad varje dag. Hon är framförallt en aktiv träningskompis och mesta träningen blir fysisk men vi tränar lite annat också, dock inga mål då jag inte kan nog mycket. Men vi spårar en del och det tycker vi alla är jättekul!
Lite om mig. Ville presentera mina fyrbenta träningskompisar också eftersom det är dom som gör att jag rör på mig så mycket i vardagen
Målet med min styrketräning är att jämna ut kroppen så ryggont mm håller sig borta och bli mer tajt i kroppen så jag känner mig bekväm med att gå i shorts och bikiniöverdel hemma till sommaren.