Beach 2017

Lunchtur med unghästen och hunden i den underbara vädret avklarat :) Är så glad för den där lilla hästen! Stencool 5 åring :love: Fattar inte att han blir 5 år i år men. Det var ju nyss vi hämtade honom och då var han 10 månader gammal :cautious:

Promenad till svärföräldrarna och lite styrka kvar på schemat för idag men nu blir det kaffe och jobba några timmar till :)

Är lite sugen på den jag också men funkar det att träna hemma efter den? Jag kommer inte hamna på ett gym förrän ungarna klarar sig själva hemma ett par timmar och det är några år kvar eller att jag säljer hästarna och det lär aldrig hända :D

Du behöver en hel del redskap: skivstång, viktplattor, hantlar, gummiband. I alla fall om du ska följa programmet så som det är tänkt, hela programmet utgår ifrån att man har tillgång till de här redskapen. Men ni hade väl hemmagym på gång eller hur var det? :D

Du behöver en hel del redskap: skivstång, viktplattor, hantlar, gummiband. I alla fall om du ska följa programmet så som det är tänkt, hela programmet utgår ifrån att man har tillgång till de här redskapen. Men ni hade väl hemmagym på gång eller hur var det? :D

Ja jag vill ju följa programmen isåfall :)
Ja vi har ju det, men när det händer är en annan sak :angel:

Här blev vinter över en natt. Sju minus, men blåser fortfarande storm. Inte världens bästa kombo, känns som minus 30 där det ligger på.

Här blev vinter över en natt. Sju minus, men blåser fortfarande storm. Inte världens bästa kombo, känns som minus 30 där det ligger på.
Fy fasen, nära kusten också (?). Vi hade busväder igår med blåst och så började det kyla ner under -10. Gick knappt gå ut utan att händerna förfrös trots vantar. Helt orimligt kallt. Typ såhär:
:angel:

Nu däremot jobbade jag bara halvdag, sen gick vi ut och jobbade med hästen! Det bröts av massor med grantoppar när det kom blötsnö i november. Så vi gick ut och hämtade två rejäla toppar till hästarna att gnaga på i hagen. :) Pappa hjälpte till och så fick hon släpa med en påse hö som hon fick äta från när vi spände för. Det var så mysigt med nysnön och lite sol! Nu är jag helt dödstrött, gäspar konstant. Fortfarande svinkallt här men iaf inte riktigt lika blåsigt, inne i skogen gick det ju an men så fort vi grejade på gården blev det kallt. Så duktig min lillskrutta, snart är hon ju nästan en vuxen häst. :love:

Idag har det mest blivit promenader i snön, utöver det har vi röjt lite här hemma och kört grejer till tippen. Ikväll tänkte jag att det får bli lite yoga. Imorgon får vi se om det blir någonting alls, ska mocka åt hästen på morgonen men sen åker jag iväg för att träffa familjen. Ska sova hos min syster och på lördag morgon ska vi gå på en yogaklass tillsammans :) Tänkte dra med mig träningskläder så kan jag ta vägen förbi gymmet på vägen hem på lördag när jag ändå är i stan :up:

Fy fasen, nära kusten också (?). Vi hade busväder igår med blåst och så började det kyla ner under -10. Gick knappt gå ut utan att händerna förfrös trots vantar. Helt orimligt kallt. Typ såhär:
:angel:

Nu däremot jobbade jag bara halvdag, sen gick vi ut och jobbade med hästen! Det bröts av massor med grantoppar när det kom blötsnö i november. Så vi gick ut och hämtade två rejäla toppar till hästarna att gnaga på i hagen. :) Pappa hjälpte till och så fick hon släpa med en påse hö som hon fick äta från när vi spände för. Det var så mysigt med nysnön och lite sol! Nu är jag helt dödstrött, gäspar konstant. Fortfarande svinkallt här men iaf inte riktigt lika blåsigt, inne i skogen gick det ju an men så fort vi grejade på gården blev det kallt. Så duktig min lillskrutta, snart är hon ju nästan en vuxen häst. :love:

Precis, det är nära kusten, så höll på att dö förfrysningsdöden av att vara ute på isen en kort stund som barnvakt. Hoppas det slutar blåsa i alla fall, kylan kan jag stå ut med om jag slipper vinden.

Forts på novellen..
32-årig mammaledig med 1,5åring. Bor på liten gård i Österbotten i Finland med 2 hästar,2 får,2 katter och 2 marsvin. Ja och mannen förståss!
Gillar att träna på gym med traditionell styrketräning. Mycket fria vikter. Delar helst upp kroppen och kör tills jag tröttat ut den/de muskelgrupper jag tränar. Tycker helkroppsträning är tråkigt,hemmaträning är tråkigt. Och ja...därav problemen. Hemma med barn och med en man som jobbar borta i veckorna slipper man ju inte iväg så ofta jag vill/borde. Känns som jag stampar på stället och det inte händer nåt. Ska försöka skärpa mig och träna hemma för vi har ändå ett helt ok hemmagym. Saknar svetten,musiken och testosteronet från gymmet:angel:

Mål med 2017:
- göra bättre VAL i matväg och i träningsväg
- få in en regelbundenhet
- pressa mig själv mer
- inte lyssna på mig själv när latheten sitter på axeln och försöker få mig att inte träna
- vore inte helt dumt att tighta till kroppen till semesterresan i sept:angel: men försöker att se detta som långsiktigt. Vill gärna få en hållbar kropp och sundare livstil. Vill att min son ska tycka om att röra på sig och inte avsky idrotten i skolan som jag gjorde.

Okej, jag äter godis typ varje dag. Men middagen var grym! Blandad sallad med stekt brysselkål, solroskärnor, valnötter, fetaost, bacon, äpple och granatäpple, med lite balsamicosås till. Mums!

Har ni tips på övningar man kan göra hemma, utan några direkta redskap? Tänker typ som julkalendern. Om man får tipsa om sidor/bloggar får ni jättegärna göra det. Känns som ett bra sätt att röra sig om man vill slippa gå ut i kylan. :angel:

Har ni tips på övningar man kan göra hemma, utan några direkta redskap? Tänker typ som julkalendern. Om man får tipsa om sidor/bloggar får ni jättegärna göra det. Känns som ett bra sätt att röra sig om man vill slippa gå ut i kylan. :angel:

- All things yoga är förstås gångbart.
- Sök på "fitnessblender no equipment" på youtube, de har massor!
- På den här sidan finns flera träningspass som inte kräver redskap.
- Vill du köra cardio har du 70 övningar här.
- Corepass som vet var det tar.
- Ett annat corepass.
- 50 övningar med bara kroppsvikt.

:D

Fick tacos hos svärföräldrarna och det var gudomligt gott :love:

Blev promenad dit och hem och nu har jag precis kört 40 min styrka :) Ska klä på mig overallen och gå ut och fodra hästar i kylan. Sen blir det en smoothie till kvällsmat :)

Asså... Hello! :d

aaw-115051-504r.jpg

aaw-115760-506r.jpg

Jag behöver inte fler tights, jag behöver inte fler tights, jag behöver inte fler tights...

Hoppas på att det ska mjuka upp mina ömma lårmuskler lite så jag kan gå som folk imorgon!
Yeah right... Det enda som hände var att träningsvärken förflyttade sig från framsidan av låren till baksidan av låren istället. Nåja, omväxling förnöjer! Har jag hört...

Idag ska jag vila och dricka vin!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar