Beach 2017

18 friska minusgrader så sent som vid åttatiden idag. Nu är det bara 14. :p Hästarna fick komma ut först vid nio, mest för att behålla lite värme i stallet. Jag började dagen med att hjälpa till med utsläpp, sätta upp hönät i hagen och fixa stallet. Allt före frukost. Vilket sätt att starta dagen. :love: Först helt tyst med knarrande snö, sen kom fåglarna igång så sakteliga med ljuset.

Nu ska jag nog ut igen och tömköra hästen när hon fått äta lite mer bara. I eftermiddag ska vi köra lite möbler till torpet. Det mesta står i tillfälligt förvar här på logen. Sen ska ja nog pyssla lite med det i torpet. En lagom dag tror jag, man blir så trött av kylan, åtminstone sen när man kommit in i värmen igen.

Här är också svinkallt. Minus elva här hemma, det betyder säkert minus femton vid stallet. Mitt utsläpp imorse, jag satt på händerna i bilen för att hålla värmen och höll på att börja gråta efter att ha knackat is i tre hagar, så nej, det blev ingen ridning idag. Nu har hon stått hela veckan utom en promenad i måndagskväll, så då kan hon lika gärna fortsätta stå tills det blir bättre underlag. Vi har nästan ingen snö alls, men det är blankis under det lilla som finns eftersom det spöregnade hela tisdagen innan det frös på. Kom ett besked idag på morgonen om situationen i stallet som först gjorde mig glad, men sen insåg jag att det kommer göra allting ännu värre med mina arbetstider, så nu känner jag för att gråta igen.

Tack för tipsen på övningar @Tassetass, de ska jag kolla på när jag får lite tid över.

Styrketräningen går inte fort, speciellt inte med tanke på att instruktörerna lärt ut olika men nu är jag äntligen uppe på 3 set per station. Det visade sig att hemligheten var att ta tid på vilan (som får vara mellan 30 - 90 sec) emellan seten var hemligheten för att orka , och jag har därför en ny favoritinstruktör :D :p

Efter 1 timmes styrketräning på morgonen så rullar snart bilen och hela familjen till ett lekland. Överaktiva barn ska aktiveras trötta :angel::D

-22 hade vi i natt. Shettisen e söt med rimfrost i skägget:love: nu är det bara -13. Rygg och triceps pass avklarat! Hade lite sjuk hals imorse (typ 3v) så körde lugn cardio för att checka läget. Orkade mer än vanligt:up: ska göra blomkålspizzabotten ikväll - hoppas det är gott!

-16 här i morse men nu bara -8 eller nåt :) Vi har vart på sjön med två familjer till och pimplat och grillat korv. Det blåste och var svinkallt så våra ungar klarade bara 1,5 h innan dom ville hem :p Nu har vi tinat upp och jag ska ta ett träningspass med hästen. Städningen vi skulle gjort igår ska vi göra idag.

I morgon ska jag och maken tävla en skojtävling med hästarna så det ska packas och utklädningen kontrolleras. Ska bli riktigt roligt :D

Förutom ridning idag kanske det blir en promenad också. Får se vad som hinns innan filmen vi ska se ikväll börjar.

-11 imorse när jag körde till stallet.. ville inte gå ur varma bilen.. JAG HATAR KYLA!! :(
Sen att det var kallare i ridhuset än ute var ju inte så j-vla kul.. hade gärna ridit ute om det bara varit underlag för det.. MEN! Pålle gick så bra! Fina pålle! :love:
Annars bara vila idag, ska iväg och spela futsalturnering (inomhusfotboll) med laget hela dagen imorn..

-11 imorse när jag körde till stallet.. ville inte gå ur varma bilen.. JAG HATAR KYLA!! :(
Sen att det var kallare i ridhuset än ute var ju inte så j-vla kul.. hade gärna ridit ute om det bara varit underlag för det.. MEN! Pålle gick så bra! Fina pålle! :love:
Annars bara vila idag, ska iväg och spela futsalturnering (inomhusfotboll) med laget hela dagen imorn..

Min häst gick också sååå bra :love:

Även här är det kallt. Jag rider i tumvantar nu (vanliga skidvantar typ :D) allt annat är för kallt. Pålle fick hoppa lite idag, något pigg, men ändå under kontroll :up: Får inte världens bästa grepp med tumvantar, men det är fan värt det för att inte frysa om händerna!

En häst till här som gick bra idag. :D vi tömkörde en sväng i skogen med linor, svängel och kätting. Så sjukt mysigt med knarrande snö och sol, bakom en rund, fluffig nordsvensk rumpa. :love:
Sen bar vi ut soffan och körde till torpet. Sprang i trappan en del och rensade ut vissa möbler. Flyttade massor med flyttkartonger också, tungt! Lagom vardagsmotion.

Tränade lite militärpress, skivstångsrodd och good mornings idag, avrundade med några magövningar. Körde lätt men rätt många reps och set. På söndag blir det marklyft, sen har jag betat av min uppstartsvecka. Blir troligtvis pass med PT nån dag nästa vecka, ser jättemycket fram emot det.

Även här är det kallt. Jag rider i tumvantar nu (vanliga skidvantar typ :D) allt annat är för kallt. Pålle fick hoppa lite idag, något pigg, men ändå under kontroll :up: Får inte världens bästa grepp med tumvantar, men det är fan värt det för att inte frysa om händerna!

Jag har sånna trefingervantar. De är fula men varma och man kan hålla tyglarna som man ska :)

28-årig skolkurator från västkusten. Ganska stillasittande jobb om man inte aktivt ger sig ut och vandrar runt i skolorna och efter ett år med skadad häst (nästintill noll ridning men tiden spenderad i stallet ändå -ni vet hur det är) är jag nu för tung, stel och slapp (om man nu kan vara det samtidigt...), har en skrämmande dålig kondis som jag tänkte göra något åt. Hästlös nu men hoppas snart vara tillbaka på banan och sätta igång med den träningen igen, men tills det händer så tänker jag förjobba lite. Och förhoppningsvis bli lite extra fit när jag ändå är igång :p

Har under vintern dammat av gymkortet igen och har varit där ett par gånger i veckan iallafall de senaste två månaderna.

Inte hänt så mycket på viktfronten än, ingenting alls faktiskt, men jag har fått liiite bättre ork och styrka så det börjar röra sig lite.

Jag har sånna trefingervantar. De är fula men varma och man kan hålla tyglarna som man ska :)

Jag har testat såna, men det funkar inte. Fryser om lillfingret i dem!! :D Jag tror att jag har testat typ alla typer av vantar, dubbla lager och allt. Tumvantar är det enda jag hittat som fingrarna inte blir förstörda av!

Jag har testat såna, men det funkar inte. Fryser om lillfingret i dem!! :D Jag tror att jag har testat typ alla typer av vantar, dubbla lager och allt. Tumvantar är det enda jag hittat som fingrarna inte blir förstörda av!

Haha då hjälpte inte det :D Men tumvantar skulle jag aldrig kunna rida i :p

Jag hatar att ha vantar på mig, på riktigt verkligen hatar. Jag som alltid är så kall och fryser är av någon anledning väldigt varm om händerna. Vande mig dock vid att rida med handskar under några år med en annan häst som låg på väldigt i handen, så nu rider jag med (tunna) handskar. Men igår fick de faktiskt åka på när jag släppte ut hästarna, det var för kallt utan.

Tänkte gå på långpromenad idag. Lagom temperatur och ingen vind. Missbedömde dock underlaget. Är det inte moddigt så är det halt och är det inte halt så är det dåligt plogat. Måste upp i plogvallarna så fort jag får möte och det är helt enkelt inte kul.

Står nu och väntar på att bli upplockad av maken och dottern, vi drar till svärföräldrarna och åker pulka och grillar korv istället. :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar