18 friska minusgrader så sent som vid åttatiden idag. Nu är det bara 14. Hästarna fick komma ut först vid nio, mest för att behålla lite värme i stallet. Jag började dagen med att hjälpa till med utsläpp, sätta upp hönät i hagen och fixa stallet. Allt före frukost. Vilket sätt att starta dagen. Först helt tyst med knarrande snö, sen kom fåglarna igång så sakteliga med ljuset.
Nu ska jag nog ut igen och tömköra hästen när hon fått äta lite mer bara. I eftermiddag ska vi köra lite möbler till torpet. Det mesta står i tillfälligt förvar här på logen. Sen ska ja nog pyssla lite med det i torpet. En lagom dag tror jag, man blir så trött av kylan, åtminstone sen när man kommit in i värmen igen.
Nu ska jag nog ut igen och tömköra hästen när hon fått äta lite mer bara. I eftermiddag ska vi köra lite möbler till torpet. Det mesta står i tillfälligt förvar här på logen. Sen ska ja nog pyssla lite med det i torpet. En lagom dag tror jag, man blir så trött av kylan, åtminstone sen när man kommit in i värmen igen.