Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungarnas farfar ringde och undrade om dom ville komma så jag körde dit dom förut. Så nu har jag lite tid för mig själv att jobba klart för idag och börja städa så har vi inte allt ikväll :)

Middag hos svärföräldrarna sen så jag tar vovven och går en tur först och sen upp till dom. Äldsta dottern ville gå med mig hem sen så det får hon göra :)

För att bryta av mitt gnällande lite, så tänkte jag på att det bara är en vecka kvar av det här året. Hade ni några mål med er träning inför 2016, och hur gick det i så fall med de målen? :D

Hade inga mål inför 2016 mer än att börja gå ner i vikt - klart.
Inför 2017 är mitt mål att verkligen fokusera på vilodagar och viloperioder, är urkass på att vila. Idag har jag t ex burit flertal spadar med jord ifrån trädgården till min ena pallkrage. Vi har en väldans massa sorkhögar i trädgården, så jag tar den jorden som de arbetat upp åt mig. Enda fördelen med sorkarna är att jag får väldigt fin jord i mina pallkragar :D:p

Alltså..skäms över detta men jag har endast gjort första luckan i årets kalender *smäll på fingrarna* :o var sjuk de 2 först veckorna. Sen har jag inga mer vettiga bortförklaringar:angel: LAT stavas det väl.

Ska dricka min preworkout nu och köra till gymmet - lovar:p

Jag och ponny gick en långpromenad på en och en halv timme idag. På den positiva sidan står att där vi kunde gömma oss i skogen/där det inte kör några bilar/finns några direkt andra saker som kan skrämma henne, var hon lugn och avspänd. Däremot fick hon x antal utbrott längs den hårt trafikerade delen av vägen. Även på hemvägen. Tidigare har det varit mest bråk när vi går iväg, och sen har hon rastat av sig det värsta tills vi ska tillbaka, nu är det lika läskigt att gå hem. Men hon fick åtminstone en lång promenad och tiden hon skötte sig var i majoritet.

Jag och ponny gick en långpromenad på en och en halv timme idag. På den positiva sidan står att där vi kunde gömma oss i skogen/där det inte kör några bilar/finns några direkt andra saker som kan skrämma henne, var hon lugn och avspänd. Däremot fick hon x antal utbrott längs den hårt trafikerade delen av vägen. Även på hemvägen. Tidigare har det varit mest bråk när vi går iväg, och sen har hon rastat av sig det värsta tills vi ska tillbaka, nu är det lika läskigt att gå hem. Men hon fick åtminstone en lång promenad och tiden hon skötte sig var i majoritet.
Vad skönt ändå! :) Jag ska också ut och träna min mer i trafik framöver, får bli via promenader i början.

Vi tömkörde lite idag på ridbanan. :) Det blåser och hon var lite på tårna men skötte sig super. Första gången vi travade på töm! Så kul med en häst som vill jobba och är framåt, får bara passa sig för gasen ibland. :p Så det blev min motion idag, nu är jag parkerad med pepparkakor och glögg. ;)

Har varit och ridit hästen, det gick riktigt bra större delen av tiden men på slutet när vi skulle galoppera blev hon lite vild och for åt lite olika håll och kanter och jag låste mig och blev spänd, ingen bra kombo. Jag blev väldigt osäker så det slutade med att ägaren fick ta galoppen istället. Min egen analys är att det är en kombination av min spökande prestationsångest, dåligt ridsjälvförtroende och helt enkelt ovana. Jag blir lite blockerad och handfallen och då blir inget speciellt bra. Tror jag behöver rida mer helt enkelt, och lära känna hästen mer. Utöver galoppkaoset så gick det rätt bra, fick mycket bättre koll på takt och tempo och fick ett par riktigt fina varv på volten med avslappnad häst med lagom stöd i handen. Svårt bara att komma ihåg allt man ska göra samtidigt, den här ryttaren går inte riktigt på autopilot än :p

Har varit och ridit hästen, det gick riktigt bra större delen av tiden men på slutet när vi skulle galoppera blev hon lite vild och for åt lite olika håll och kanter och jag låste mig och blev spänd, ingen bra kombo. Jag blev väldigt osäker så det slutade med att ägaren fick ta galoppen istället. Min egen analys är att det är en kombination av min spökande prestationsångest, dåligt ridsjälvförtroende och helt enkelt ovana. Jag blir lite blockerad och handfallen och då blir inget speciellt bra. Tror jag behöver rida mer helt enkelt, och lära känna hästen mer. Utöver galoppkaoset så gick det rätt bra, fick mycket bättre koll på takt och tempo och fick ett par riktigt fina varv på volten med avslappnad häst med lagom stöd i handen. Svårt bara att komma ihåg allt man ska göra samtidigt, den här ryttaren går inte riktigt på autopilot än :p

Det tar ju lite tid att rida ihop sig med en ny häst. Särskilt om den är väldigt olik nåt man ridit innan :) Så rid så ofta du kan/vill/får så kommer det blir bra tror jag!

Jag longerade min 9 åring igår. Han betedde sig som en yster 4 åring! Helt galen :rofl: Tur jag hade repgrimma på annars hade jag inte orkat hålla honom.

Idag ska jag jobba lite men mest umgås med mina barn och vänta på att maken ska komma från jobbet :) Tänkte köra ett styrkepass också. Ikväll blir det mys och förbereda julmaten. Får hem mina föräldrar, två av mina syskon, en svåger, mormor med sambo, morfar och eventuellt morbror. Sen å kvällen ska vi fira med makens föräldrar och bror med familj :)

Jag longerade min 9 åring igår. Han betedde sig som en yster 4 åring! Helt galen :rofl: Tur jag hade repgrimma på annars hade jag inte orkat hålla honom.

Idag ska jag jobba lite men mest umgås med mina barn och vänta på att maken ska komma från jobbet :) Tänkte köra ett styrkepass också. Ikväll blir det mys och förbereda julmaten. Får hem mina föräldrar, två av mina syskon, en svåger, mormor med sambo, morfar och eventuellt morbror. Sen å kvällen ska vi fira med makens föräldrar och bror med familj :)

Jag plockade också fram repgrimman igår. Enda chansen att lyckas hålla mitt vilddjur när hon får sina ryck.

Jag plockade också fram repgrimman igår. Enda chansen att lyckas hålla mitt vilddjur när hon får sina ryck.

Jag longerar alltid i repgrimma och igår va det tur :rofl: Han kan busa lite men igår hade han riktigt med krut i kroppen haha! Jag hade inte hjärta att säga till honom när han hade så roligt :love: Jag skrattade mest och försökte hålla undan hunden som också tyckte han var rolig haha

265052661_69e0c5dc05_z.jpg

Tjugotredje december!

Undertecknad fick lätt feber igår och är rätt slak idag, och många av er har säkert ont om tid inför den stundande julen, så vi håller det kort och enkelt idag med en gammal god, hederlig planka. Kör tre omgångar med valfri variant av plankan. Använd gärna en timer och försök att hålla lite längre för varje gång.

IMORGON ÄR DET JULAFTON! :bump:

Veckans tredje styrkepass avklarat. Får se om det blir ett även på söndag eller om jag är för mätt :D

Körde axlarpress, bröstpress (heter det så?), marklyft med hantlar, russian twist och en variant av knäböj med miniband :) Tog ju en morgonpromenad i morse och gick en kort tur med barn och hund förut men ska försöka hinna med en pw med hunden ikväll också så är dagen fullbordad :)

Jag tog en promenad med min pålle imorse, här är det kedja som gäller. Monsterhästen sprang på tvären hela vägen. Blir kul att sätta sig på honom på tisdag :D
:D min är också lite på tvären och luften nu efter flytt och så har det börjat blåsa också. Har lekt lite på ridbanan, sen tog vi en promenad på 1-1,5 km i skogen. Busig på ridbanan men i skogen gick vi bara ganska snabbt, jättenöjd häst över en riktig skogspromenad. Sen tog jag med hunden och gick i skogen i kanske 45 min eller så. Alla motionerade och glada. :) extremt härligt att gå omkring i skogen med glad vovve. Blåsigt, lite kallt och sol som silade in mellan träden.

Även här har det blivit en promenad med ponny. Efter att hon utsatts för tortyr och fått svansen tvättad. Mycket arg och förolämpad ponny som blev duschad (bara svans och bakben ska tilläggas) trots att det är vinter (sju plus och sol....) så hon fick strosa runt lite i sitt eget tempo som belöning.

Här har det blivit en timmes promenad i solen och lugn yoga. I övrigt har jag bakat och däremellan tagit det ganska lugnt. Imorgon gör vi inget speciellt, laga lite mat och städa hjälpligt inför söndagens julfirande. Det känns superskönt att vi blir hemma hela julen :)

:D min är också lite på tvären och luften nu efter flytt och så har det börjat blåsa också. Har lekt lite på ridbanan, sen tog vi en promenad på 1-1,5 km i skogen. Busig på ridbanan men i skogen gick vi bara ganska snabbt, jättenöjd häst över en riktig skogspromenad. Sen tog jag med hunden och gick i skogen i kanske 45 min eller så. Alla motionerade och glada. :) extremt härligt att gå omkring i skogen med glad vovve. Blåsigt, lite kallt och sol som silade in mellan träden.

Min har ju vintervila, vet inte hur jag tänkte där :D

För att bryta av mitt gnällande lite, så tänkte jag på att det bara är en vecka kvar av det här året. Hade ni några mål med er träning inför 2016, och hur gick det i så fall med de målen? :D

Mina mål var att:
- springa fortare och placera mig bättre än förra året på terrängloppet jag springer varje år..
Och
- bli årets målskytt (göra flest mål över säsongen) i fotbollen..

Fixade båda! :up: och jag har samma mål inför nästa år + att bli "biff" igen.. haha :D

Ja det är med de stora mängderna jag får börja med att ta bort. T.ex så dricker jag gärna mjölk till maten men får börja dricka vatten istället. Köpa laktosfritt smör till brödet osv.

Laktosfri (lätt) mjölk smakar helt ok! Och har lång hållbarhet, för min del är det smidigt! :)

Ja det är med de stora mängderna jag får börja med att ta bort. T.ex så dricker jag gärna mjölk till maten men får börja dricka vatten istället. Köpa laktosfritt smör till brödet osv.
Det finns ju växtbaserade alternativ till allt också. En vän som visade sig vara laktosintolerant stirrade sig blind på det laktosfria sortimentet av mjölkprodukter men insåg när hon varit hos mig att det finns ju ett stort utbud av mjölkfria produkter. Tror hon fortfarande nu ett par år senare kör på en del mjölkfria favoriter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka