Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Körde ett styrkepass ihop med sjuklingen :)

Axelpress 10*3
Enbens knäböj 10*3 per ben
Hantelpress liggandes på boll 10*3
Höftlyft med mussla med mini band 15*3
Magövning, sänka ett ben i taget 10*3
Tricep dips 10*3
Avslutade med 10 armhävningar på tå

Nu somnar snart sjuklingen så jag ska värma matlådan och passa på att jobba lite :)

En häst kan förstöra stämningen i hela stallet, har varit med om det. Förstår faktiskt inte vad det är som får dig att stanna kvar i stallet när så mycket strular? Hästen trivs inte, du trivs inte, ridmöjligheterna är dåliga, det är svårt ihop med jobbet periodvis. Jag hade flyttat ögonaböj.

Brist på annan stallplats... Under åren som jag har pluggat har det varit ekonomin som satt käppar i hjulet, i kombination med att jag inte vet vart jag kommer bo i framtiden och då har det känts dumt att ha hästen nära mamma och pappa när det kommer dröja länge innan jag kommer ha en ekonomi som tillåter att köpa hus här (även om det egentligen är det jag vill). Jag har stått i det här stallet i tre år, och även om det fanns en del grus i maskineriet då också, så var de första två åren ändå bra. Det är nu efter sommarbetet (då min kompis flyttade, och den här hästen kom istället) som allt urartat. Jag har skyllt mycket av min hästs beteende på att jag fick sämre möjligheter att rida när jag började jobba, men nu när jag sett hur det ser ut i hagen på dagarna föll alla bitarna på plats. Innan har jag mest sett dem på kvällarna när de står och trycker vid grinden, eller när de får sin lunch och äter, men igår var det verkligen katastrof.

Jag kan liksom inte ta vilken stallplats som helst, för det måste vara geografiskt möjligt att ta sig dit varje dag. Jag har fyra mil till jobbet, det kan inte ligga flera mil åt rakt motsatt håll sen, för då blir bensinen för dyr. Och jag måste komma på fötter ekonomiskt innan jag kan flytta hemifrån, för jag ligger så sanslöst mycket back efter alla år på csn.

Helst vill jag få en stallplats hemma. För att slippa resorna de dagar jag är ledig och kunna rida på mornarna innan jobbet. Min (normala) stallkompis har klagat igen hos den som hyr ut boxarna nu, händer det inget inom närmaste tiden eller att hen inget kan göra p.g.a. kontrakt så blir jag så desperat att jag börjar fundera på tomma stall hemma (där jag alltså skulle behöva skaffa en ponny till), men det är svårt att snyta fram en stallplats i en handvändning. Tyvärr, för jag hatar varenda sekund just nu.

Brist på annan stallplats... Under åren som jag har pluggat har det varit ekonomin som satt käppar i hjulet, i kombination med att jag inte vet vart jag kommer bo i framtiden och då har det känts dumt att ha hästen nära mamma och pappa när det kommer dröja länge innan jag kommer ha en ekonomi som tillåter att köpa hus här (även om det egentligen är det jag vill). Jag har stått i det här stallet i tre år, och även om det fanns en del grus i maskineriet då också, så var de första två åren ändå bra. Det är nu efter sommarbetet (då min kompis flyttade, och den här hästen kom istället) som allt urartat. Jag har skyllt mycket av min hästs beteende på att jag fick sämre möjligheter att rida när jag började jobba, men nu när jag sett hur det ser ut i hagen på dagarna föll alla bitarna på plats. Innan har jag mest sett dem på kvällarna när de står och trycker vid grinden, eller när de får sin lunch och äter, men igår var det verkligen katastrof.

Jag kan liksom inte ta vilken stallplats som helst, för det måste vara geografiskt möjligt att ta sig dit varje dag. Jag har fyra mil till jobbet, det kan inte ligga flera mil åt rakt motsatt håll sen, för då blir bensinen för dyr. Och jag måste komma på fötter ekonomiskt innan jag kan flytta hemifrån, för jag ligger så sanslöst mycket back efter alla år på csn.

Helst vill jag få en stallplats hemma. För att slippa resorna de dagar jag är ledig och kunna rida på mornarna innan jobbet. Min (normala) stallkompis har klagat igen hos den som hyr ut boxarna nu, händer det inget inom närmaste tiden eller att hen inget kan göra p.g.a. kontrakt så blir jag så desperat att jag börjar fundera på tomma stall hemma (där jag alltså skulle behöva skaffa en ponny till), men det är svårt att snyta fram en stallplats i en handvändning. Tyvärr, för jag hatar varenda sekund just nu.

Det finns ingen lösdriftsplats i närheten? De brukar ju vara billigare.

Det finns ingen lösdriftsplats i närheten? De brukar ju vara billigare.

Det är det värsta av allt. Jag hade egentligen aldrig behövt flytta tillbaka till stallet efter betet, för där finns en lösdriftsplats. Men vi har redan provat det, och hästen trivs inte. Hon vill gå in om nätterna och ha rutiner. Annars hade det så klart varit det mest bekväma, men när jag vet att hon inte trivs med lösdrift känns det hemskt att tvinga henne för att jag vill slippa bundenheten med box.

Sen är det exakt samma avstånd hemifrån, så jag hade inte blivit hjälpt av det i vardagen mer än att jag hade sluppit stallpass. Ridningen hade varit lika svår där, tyvärr.

Det är det värsta av allt. Jag hade egentligen aldrig behövt flytta tillbaka till stallet efter betet, för där finns en lösdriftsplats. Men vi har redan provat det, och hästen trivs inte. Hon vill gå in om nätterna och ha rutiner. Annars hade det så klart varit det mest bekväma, men när jag vet att hon inte trivs med lösdrift känns det hemskt att tvinga henne för att jag vill slippa bundenheten med box.

Sen är det exakt samma avstånd hemifrån, så jag hade inte blivit hjälpt av det i vardagen mer än att jag hade sluppit stallpass. Ridningen hade varit lika svår där, tyvärr.

Ah då förstår jag :(

Ah då förstår jag :(

Jag har i alla fall lyckats banta ner det till vad det är jag söker.
1) Ett stall nära jobbet med tillgång till paddock så det går att rida (ordentligt) även om kvällarna.
Eller
2) Ett stall nära hemma där jag kan rida på morgonen och kan låta bilen stå lediga dagar.
Ekonomiskt är inte kostnaden för själva stallplatsen problemet, jag hade lätt betalat det dubbla mot vad jag gör nu för att både hästen och jag ska trivas. Det är mer att det inte får vara så långt bort att det kostar för mycket både i bensin och tid att köra.

1) Ett stall nära jobbet med tillgång till paddock så det går att rida (ordentligt) även om kvällarna.
Eller
2) Ett stall nära hemma där jag kan rida på morgonen och kan låta bilen stå lediga dagar.
Ekonomiskt är inte kostnaden för själva stallplatsen problemet, jag hade lätt betalat det dubbla mot vad jag gör nu för att både hästen och jag ska trivas. Det är mer att det inte får vara så långt bort att det kostar för mycket både i bensin och tid att köra.

Förstår dig. Jag tyckte det var jobbigt de två månaderna jag hade 2 km att åka till stallet. Men då är jag bortskämd med att alltid haft häst på gården där jag bott.

Häromkring är det glest med stallplatser också så jag förstår ifall det är svårt att finna något bra.

Eller

Det värsta är ju verkligen tiden det tar att åka till stallet! Jag är lite i chock efter de första dagarna nu med hästen utanför fönstret. Det går så snabbt!

Om du inte hittar stall på annons kan du ta dig tid en dag att åka runt på sträckan mellan hemma och jobbet och leta stall. Knacka på eller skriv upp adressen, ta reda på numret och ring dem senare. Mina föräldrar har tagit in flera som bara kommit och knackat på, antingen för att de hört att de hyr ut eller för att de bara åkte runt och letade. Så det händer sånt med! :)

Det värsta är ju verkligen tiden det tar att åka till stallet! Jag är lite i chock efter de första dagarna nu med hästen utanför fönstret. Det går så snabbt!

Om du inte hittar stall på annons kan du ta dig tid en dag att åka runt på sträckan mellan hemma och jobbet och leta stall. Knacka på eller skriv upp adressen, ta reda på numret och ring dem senare. Mina föräldrar har tagit in flera som bara kommit och knackat på, antingen för att de hört att de hyr ut eller för att de bara åkte runt och letade. Så det händer sånt med! :)

Du har din hos dina föräldrar nu eller har jag fattat fel? :)

Alltså hörni, jag måste bara få dela med mig! För några veckor sedan satte jag mha PT upp målet att jag innan nyår skulle nå 200 kg i totalen i styrkelyft. Så idag var det dags att sätta musklerna på prov - och jag kom upp i 235 kg!

80 knäböj, 55 bänk och 100 i mark. Med tanke på att jag för bara några veckor sedan tragglade runt på 45-50 kg i knäböj och precis kunde börja lite smått med marklyft p.g.a. total orörlighet så känns det så jäkla bra! Jag är så glad och sjukt peppad för fortsatt träning nu. Min PT är bäst :D

Snyggt jobbat!

(Undrar vad jag skulle kunna fixa. 55 kg i bänk finns det inte en chans till :D men kanske 50 kg om jag har en bra dag. Tror jag tagit 85 kg i knäböj innan och 90 eller 95 kg i mark, så 200 kg totalt skulle ju gå if the stars all aligned.)

Tiden och kostnaden som en häst till skulle ta, skulle gå jämnt ut med tiden och kostnaden för pendlingen. Så enkelt är det.

Jag ska inte bomba sönder tråden om det här mer, men jag har pratat med stallägaren nu. Och hen är förstående, men har på grund av kontrakt svårt att göra något. Och då är det inte enda problemet för min del.

Vilken utveckling! :)

Ja, det har ju verkligen gått så himla fort med (när jag väl bestämde mig för att sätta ett mål och köra på lite tyngre). Men jag har verkligen fått otrolig hjälp av min PT.

Snyggt jobbat!

(Undrar vad jag skulle kunna fixa. 55 kg i bänk finns det inte en chans till :D men kanske 50 kg om jag har en bra dag. Tror jag tagit 85 kg i knäböj innan och 90 eller 95 kg i mark, så 200 kg totalt skulle ju gå if the stars all aligned.)

Tack! :) Jag trodde ju inte heller att jag skulle klara så mycket. 200 kg eller ett par kilon över kändes väl rimligt (varav 100 kg mark, det kändes inte så långt borta) men det var väl det typ. Sen vetefan vad som hände. :D

Just vad gäller bänk var det ju trots allt inte så längesen (inte tillräckligt längesen!) jag låg med en 45 kg stång över bröstkorgen och pipande fick be två random killar om hjälp att komma och lyfta av den. :meh:

Slutade 06, hem sov ca 2h, ut till pålle och iväg för vet check - UA! :D Behövdes inte ens något lugnande idag.. Han blir så taggad att han är överallt, hoppar/studsar/slänger med huvudet osv normalt sett :p Fina duktiga pålle! :love: Sen hem och sov någon timme och har sen sprungit med min kompis som är på g i gång så 6, för mig, långsamma km i skogen! Snart nyårslopp! :)
Inte hungrig, men borde käka något, sen blir det nog en film i sängen! Ledig imorn, meeen full rulle som vanligt.. haha :D

Extrem träningsvärk i röv och rygg idag :D Så himla skönt att vara igång på riktigt efter den dryga förkylningen. Ungarna har jullov nu så jag har dom hemma resten av veckan och i mellandagarna. Ska försöka jobba lite men också mysa och även få till träning ihop med dom :)
Idag blir det nog bara en promenad. Ska longera ena hästen och så ska det städas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka