Brist på annan stallplats... Under åren som jag har pluggat har det varit ekonomin som satt käppar i hjulet, i kombination med att jag inte vet vart jag kommer bo i framtiden och då har det känts dumt att ha hästen nära mamma och pappa när det kommer dröja länge innan jag kommer ha en ekonomi som tillåter att köpa hus här (även om det egentligen är det jag vill). Jag har stått i det här stallet i tre år, och även om det fanns en del grus i maskineriet då också, så var de första två åren ändå bra. Det är nu efter sommarbetet (då min kompis flyttade, och den här hästen kom istället) som allt urartat. Jag har skyllt mycket av min hästs beteende på att jag fick sämre möjligheter att rida när jag började jobba, men nu när jag sett hur det ser ut i hagen på dagarna föll alla bitarna på plats. Innan har jag mest sett dem på kvällarna när de står och trycker vid grinden, eller när de får sin lunch och äter, men igår var det verkligen katastrof.
Jag kan liksom inte ta vilken stallplats som helst, för det måste vara geografiskt möjligt att ta sig dit varje dag. Jag har fyra mil till jobbet, det kan inte ligga flera mil åt rakt motsatt håll sen, för då blir bensinen för dyr. Och jag måste komma på fötter ekonomiskt innan jag kan flytta hemifrån, för jag ligger så sanslöst mycket back efter alla år på csn.
Helst vill jag få en stallplats hemma. För att slippa resorna de dagar jag är ledig och kunna rida på mornarna innan jobbet. Min (normala) stallkompis har klagat igen hos den som hyr ut boxarna nu, händer det inget inom närmaste tiden eller att hen inget kan göra p.g.a. kontrakt så blir jag så desperat att jag börjar fundera på tomma stall hemma (där jag alltså skulle behöva skaffa en ponny till), men det är svårt att snyta fram en stallplats i en handvändning. Tyvärr, för jag hatar varenda sekund just nu.