Ska uppdatera mig lite i tråden, faller verkligen helt ur när jag inte själv kan träna eller upprätthålla beach-tänket. Usch har verkligen ätit dåligt nu sista veckorna när jag varit sjuk också... Legat stilla hela dagarna, sovit av och till och ätit dålig mat. Träning och hälsosam kost går på nåt sätt hand i hand för mig
Trist att jag inte nådde mina mål till resan (långt ifrån
) och jag har inte riktigt den kropp jag önskat mig (har ju förfallit lite nu med några veckor utan möjlighet till träning också
). Är också rädd att jag tappat mycket konditionsmässigt, så berget skrämmer mig mer än tidigare! Lite ledsen över att jag inte kunnat köra fullt ut till slutet, jag som äntligen började tycka träningen var så kul. Saknar den!
Men jag hoppas allt går bra ändå, jag borde ju ändå ha kvar min grundkondition? Kanske dessutom tappar några kilon på plats första veckorna för jag är lite orolig för maten och vad jag ska äta, resistenta bakterier och dålig mage kommer göra att jag inte vågar äta så mycket tror jag
När vi ska bestiga berget har jag hört skräckhistorier om maten på vandrarhemmet nära toppen där, de har buffé och måååånga åker på rejäla magsjukor där. Funderar allvarligt på att inte äta, varken middag eller frukost... Men det innebär att jag kommer behöva leva på typ "snacks" (nötter, frukt, choklad osv) under två dygn som innefattar en enorm fysisk ansträngning för kroppen. Tror ni det funkar?
Har förstått att det är luftrörskatarr jag har, så inget konstigt eller allvarligt men så himla jobbigt. Med astma är det extra jobbigt med infektioner som sätter sig på luftrören, de är ju redan inflammerade från början liksom.. Så senaste dagarna har jag haft jättemycket slem, hosta och nästan haft svårt att andas från och till. Har fått ta astmamedicin bara såhär till vardags och det är sällsynt...