Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu spånar jag bara lite, @snow, hoppas att det är okej. Hur har din pålle ridits innan han kom till dig? Av en och samma människa eller har han ridits av många olika? Och har andra ridit honom medan du har ägt honom? Nu är ju min häst väldigt ung, och jag är medveten om att mycket av hennes "negativa" beteenden beror på att hon är just ung och oerfaren och kanske inte riktigt förstår vad jag menar alla gånger, men jag har märkt på henne att det nästan låser sig för henne när någon annan ska rida. Hon är insutten av en annan person för två år sen, men har sen dess nästan uteslutande ridits av mig, stallkompisen/tränaren har ridit henne kanske tre-fyra gånger under kortare stunder nu i vår och så satt medryttaren upp på en träning som ett litet experiment. Hon testar en ny ryttare ganska rejält, även om ingenting av det hon gör är direkt farligt (förutom när hon kastar sig ut i trafiken, och det gör hon ju även med mig).

Det känns ju rent spontant som att din häst hade gjort likadant med dig om det hade varit något som fysiskt stör honom? Men det är ju självfallet aldrig fel att kolla upp en häst som plötsligt ändrar beteende.

Idag har det inte blivit så mycket gjort. Men plugg ute i solen (!) var så mycket trevligare än plugg inomhus, men behöver jag säga att jag är trött på min kurs nu? Väntar just nu på om det blir hovslagarbesök ikväll, därav anledningen till att jag inte kommit iväg till stallet än, hoppas det blir av ikväll så jag inte har väntat hela kvällen i "onödan".

Har gått runt hela dagen med magont och inte alls förstått vad det berott på... Tiiiiills jag insåg att jag har träningsvärk i muskler jag inte visste fanns som sitter så skumt till att det känns som magont! :idea:

Bra gjort! Var åker ni på semester? Det är säkert precis vad du behöver just nu :)
Till Tyskland först. Sen får vi se vart vi åker vidare.
De enda fasta planerna är var vi ska bo de första fyra nätterna, sen kör vi på det vi känner för.
Vi är båda sugna på ett spabesök i nåt av östländerna, så det lär det bli. I övrigt återstår det att se.

Försöker få ner allt jag behöver packa nu. Har skrivit på den där packlistan i evigheter och har ändå känslan av att jag glömt något. Men får jag bara med pengar, bankkort, pass och mobil (med laddare) så ska jag nog klara mig.

De enda fasta planerna är var vi ska bo de första fyra nätterna, sen kör vi på det vi känner för.
Vi är båda sugna på ett spabesök i nåt av östländerna, så det lär det bli. I övrigt återstår det att se.

Försöker få ner allt jag behöver packa nu. Har skrivit på den där packlistan i evigheter och har ändå känslan av att jag glömt något. Men får jag bara med pengar, bankkort, pass och mobil (med laddare) så ska jag nog klara mig.

Ni lär få det helt fantastiskt! Du är SÅ värd det min vän!
Kram!

Skulle nån kunna ge lite feedback?
Jag ska iväg i helgen och ska ha matsäck med, och jag tycker det är såååå svårt att veta vad som är "lagom" när jag är borta sådär :crazy::o
Så därför har jag gjort ett litet "matschema", skulle nån snäll person vilja kolla och ge ett litet utlåtande om det ser okej ut?

Frukost 1 (jättetidigt, kan inte äta så tidigt på morgonen) en drickyoghurt
Frukost 2 smörgås, juice, frukt
Mellis fruktsallad
Lunch pastasallad
Mellis något fika, typ en chokladboll eller en bulle och festis
Middag blir troligen någon varm, lagad mat.

Ser det okej ut? För mycket socker? För mycket över huvud taget? Eller lagom?

Jag kommer vara ganska aktiv, så jag behöver bra mat som håller energin uppe under dagen. När jag är hemma är det av någon anledning mycket lättare att veta hur jag ska äta än när jag är borta på något :cautious:

Kram till er alla som har det jobbigt just nu på olika sätt!

Själv får jag nog lov att uppdatera åt andra hållet! Tog mig äntligen råd/tid idag att köpa nya ridgrejer. :) Har inte lagt en krona på stallsaker sen jag började med medryttarhästen och har ridit i mina grova, gamla vinterkängor hela tiden. Alla shortchaps/stövlar brukar vara för långa och för smala men nu hittade jag både sköna skor och chaps som passade! Kors i taket verkligen. Detta är ju nästan träningskläder för mig, det är nånting som kommer hjälpa mig att bli mer stabil i ridningen och komma framåt tekniskt. :) Längta tills helgen när jag får testa grejerna!

Sen lagade jag sååå god mat! Ugnsstek torsk med morot och lök, kokt potatis, kokta ärter och en äggsås med dill och persilja. :love: Gör mitt bästa nu att äta duktigt och inte smyga i mig onyttigheter hela tiden. Ska bara äta något vettigt ikväll, är lite småhungrig nu redan, då underlättar det att inte ha onyttigheter hemma. ;)

Hoppas du får det alldeles toppenbra! Nånting glömmer man alltid, lika bra att räkna med det. :p

4 km powerwalk blev det trots allt innan det hann bli för sent. Jag vågar knappt skriva det, men för första gången i år (!) gick det att gå nu efter åtta på kvällen i en tunn tröja.

Jag ska iväg i helgen och ska ha matsäck med, och jag tycker det är såååå svårt att veta vad som är "lagom" när jag är borta sådär :crazy::o
Så därför har jag gjort ett litet "matschema", skulle nån snäll person vilja kolla och ge ett litet utlåtande om det ser okej ut?

Mellis fruktsallad
Lunch pastasallad

Jag kommer vara ganska aktiv, så jag behöver bra mat som håller energin uppe under dagen. När jag är hemma är det av någon anledning mycket lättare att veta hur jag ska äta än när jag är borta på något :cautious:

För mycket är det inte i alla fall.
Låter som helt normal och vettig mat tycker jag.

Imorgon ska jag banne mig träna Crossfit.
Får helt enkelt se till att inte göra så mkt av det som gör ont i knäna, för nu får det vara nog. Jag vill träna!! :p

Hoppas du får det alldeles toppenbra! Nånting glömmer man alltid, lika bra att räkna med det. :p
Ja det är väl så, men med ovanstående ting kan jag köpa det längs vägen :D
Min ryggsäck är för övrigt oerhört lätt packad, den är nog inte ens halvfull. Så jag kommer ha plats med massa saker på vägen hem :D
Känns som att jag har 25% mediciner, 25% smink/dusch och 50% kläder. Men så är det nog inte egentligen :p

Kvar att packa nu är aktivitetsarmbandet. Blir intressant att se hur många steg vi snittar

Mellis fruktsallad
Lunch pastasallad

Lagom mängd skulle jag tycka, men se till att pastasalladen blir matig så att du står dig, slänga i någon form av protein tänker jag. Jag tycker också det är svårt att packa med mat, ofta blir det för mycket men det är i alla fall bättre än att ha för lite mat med sig!

Tack så mycket för alla gratulationer! :) Jag har haft en bra födelsedag, lugnt och skönt mestadels och så mysigt med grillning med fina vänner nu på kvällen.

Lite träning har jag fått in också, sprang 3 km :) Gick riktigt bra fast visst märks det att konditionen inte är vad den har varit. Men huvudet är med, gäller bara att tänka på hållningen för att inte kollapsa när det går lite tyngre. Efteråt några snabba styrkeövningar, sen hann jag inte mer. Tidigare på dagen blev det yoga också, som vanligt :p Men jag mår verkligen bra av det.

Mellis fruktsallad
Lunch pastasallad

Låter lagom tycker jag! Vet inte vad du har för ev. problematik i botten men jag hade kanske valt ngt lite hälsosammare mellis under em, typ cashewnötter eller dylikt :) Hoppas du får en trevlig helg!

Grattis @zassoo! :bump:

@Qelina, gym är väl egentligen den enda "ordentliga" träningen jag håller på med. Älskar att promenera såklart, men inte alltid i superhastigheter. Och ridningen är inte så pass avancerad att jag kan se det som träning egentligen, vi lullar mest runt i skogen.

Idag har jag jobbat i 12h och sen legat i soffan typ 5h :angel:. Imorgon ska jag på utbildning så lämnar hemmet vid 6 och kommer hem vid halv 8, svårt att tro att jag kommer orka träna efter (eller innan, för den delen :p). Men ska försöka ta igen det i helgen, är riktigt laddad!

Mellis fruktsallad
Lunch pastasallad

Jag tycker det låter rätt lagom. :) Vet inte vad du ska göra eller hur stora dina portioner är men det låter ganska likt hur jag äter i fält. Beroende på hur mycket tid man så är det iaf skönt att äta regelbundet eftersom man gör av med ganska mycket energi så det behövs lite tätare påfyllningar för att hålla humör och energinivå uppe. :)

Ska själv klura på matsäck för två dagar till nästa vecka. Kommer behöva ta med frukost och så vill jag slippa köpa allt för mycket mat på plats. Kylväska med bröd och färskost på tub, ostkaka med sylt, pastasallad och frukt brukar funka bra. Müslibars för fika/nödsituationer. :p Sen är det alltid gött att ha med en termos med varmt vatten för att blanda bärsoppa eller göra te/kaffe.

Jag har haft en bra dag både igår och i förrgår där jag gått 9 sköna km per dag. Har dessutom stretchat igenom muskulaturen i ben och säte ordentligt, vilket jag inte haft tid med på.. alltför länge = aj! :crazy:

Idag blev det endast 5 km då jag tvättat typ 8 maskiner tvätt och rensat i lägenheten för att åka hem-hem ett par veckor innan jobbet drar igång. Väl hemma har jag pysslat med diverse inför min brors student imorgon. Hade egentligen tänkt springa en sväng i skogen men det hanns tyvärr inte med :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 992
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar