Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en bra dag både igår och i förrgår där jag gått 9 sköna km per dag. Har dessutom stretchat igenom muskulaturen i ben och säte ordentligt, vilket jag inte haft tid med på.. alltför länge = aj! :crazy:

Idag blev det endast 5 km då jag tvättat typ 8 maskiner tvätt och rensat i lägenheten för att åka hem-hem ett par veckor innan jobbet drar igång. Väl hemma har jag pysslat med diverse inför min brors student imorgon. Hade egentligen tänkt springa en sväng i skogen men det hanns tyvärr inte med :)

Låter som en jätteskön dag!

@cili jag blir så upprörd över det du skriver! Försökte svara något klokt förut men har så lite erfarenhet av vården...
Men mail är nog värt ett försök, har läkaren någon egen adress tro? Den du var hos i februari alltså.
Resterande idéer bygger nog på att man orkar kriga...
Jag hoppas verkligen det löser sig!

Uuuh, så trött! Har varit genuint trött hela veckan. Nu har jag dessutom riktigt ont i muskeln vid knäet som jag tränar nu varannan dag. Tänkte att nåt blivit fel under massagen eller med laserpennan tills jag kom på att det är ju den som ska ansträngas under rehaben. Superträningsvärk antar jag. Blä. Just nu känns det som om jag kunde sova 10 h till... Men nu är det fredag! Så vad ska ni träna eller annars hitta på i helgen?

@cili jag blir så upprörd över det du skriver! Försökte svara något klokt förut men har så lite erfarenhet av vården...
Men mail är nog värt ett försök, har läkaren någon egen adress tro? Den du var hos i februari alltså.
Resterande idéer bygger nog på att man orkar kriga...
Jag hoppas verkligen det löser sig!
Googlade runt och försökte hitta mailadress/telefon till den läkaren men misslyckades. Hör dom inte av sig idag så ska jag försöka lägga det åt sidan tills jag kommer hem igen. Blir svårt nog att varva ner ändå när skolsituationen snurrar i huvudet.

Inatt fick jag i alla fall sova fem timmar. Så nu ska jag försöka få ihop hemtentan, packa det sista, åka och gymma med syrran och slutligen fortsätta vidare till Göteborg. Har mycket att göra så det kanske blir lättare att vara här och nu, och inte tänka så mycket på vad som händer framöver.

Googlade runt och försökte hitta mailadress/telefon till den läkaren men misslyckades. Hör dom inte av sig idag så ska jag försöka lägga det åt sidan tills jag kommer hem igen. Blir svårt nog att varva ner ändå när skolsituationen snurrar i huvudet.

Inatt fick jag i alla fall sova fem timmar. Så nu ska jag försöka få ihop hemtentan, packa det sista, åka och gymma med syrran och slutligen fortsätta vidare till Göteborg. Har mycket att göra så det kanske blir lättare att vara här och nu, och inte tänka så mycket på vad som händer framöver.

Alltså, jävla vårdcentral!!
Jag blev precis uppringd av min vc för mitt knä och fick en tid 10.15 idag...

Imorgon ska jag banne mig träna Crossfit.
Får helt enkelt se till att inte göra så mkt av det som gör ont i knäna, för nu får det vara nog. Jag vill träna!! :p

Bara en tanke, har du testat simning för att hålla igång trots ditt knä? Eller det funkar inte heller?
Jag tycker själv att simning är snortråkigt, men det är bra och skonsam träning..

Bara en tanke, har du testat simning för att hålla igång trots ditt knä? Eller det funkar inte heller?
Jag tycker själv att simning är snortråkigt, men det är bra och skonsam träning..
Öh, nä. Finns inget som är tråkigare ungefär. :p Men visst är det bra!
Grejen är ju att det oftast inte är några problem med knäna. Men den här våren har varit ovanligt dålig :p

Uuuh, så trött! Har varit genuint trött hela veckan. Nu har jag dessutom riktigt ont i muskeln vid knäet som jag tränar nu varannan dag. Tänkte att nåt blivit fel under massagen eller med laserpennan tills jag kom på att det är ju den som ska ansträngas under rehaben. Superträningsvärk antar jag. Blä. Just nu känns det som om jag kunde sova 10 h till... Men nu är det fredag! Så vad ska ni träna eller annars hitta på i helgen?

Håll ut, snart helg! Hoppas du får sova ut ordentligt då :)

I helgen firar jag 5 år med sambon så vi ska väl hitta på något men det blir ganska lugnt tror jag. Träningsmässigt så hoppas jag få till ett löppass till och något styrkepass.

Håll ut, snart helg! Hoppas du får sova ut ordentligt då :)

I helgen firar jag 5 år med sambon så vi ska väl hitta på något men det blir ganska lugnt tror jag. Träningsmässigt så hoppas jag få till ett löppass till och något styrkepass.

Åh vad fint! Att det är så längesedan du skrev här på Buke och berättade att du träffat S! Galet.

Tror att jag typ är färdig med hemtentan nu. Nån som är sugen på att läsa igenom? ;) Inte helt lätt att skriva tre sidor när man har svårt att läsa större textmassor och därmed knappt tar sig igenom texten själv. Det är psykologi det gäller, så jag kan inte ens locka med träningstips :p

Packningen är klar, så när som på en marabou digestive (present till en tjej vi ska bo hos). Den ska jag fixa samtidigt som jag hämtar ut ett paket (dvs efter gymmet, när jag kan fjäska till mig skjuts av syrran).

Ser verkligen fram emot att köra igenom musklerna ordentligt i eftermiddag. Gillar inte alls känslan av att hjärnan är alldeles mosig medan kroppen känns rastlös.

@cili Jag har inget emot att läsa igenom om du vill? Vet inte om du var allvarlig eller ej, men hojta till om du vill! Hoppas du får en helt underbar resa, den har du verkligen gjort dig väl förtjänt av! Låter helt utmärkt att försöka leva i nuet tycker jag, det brukar bli bäst så :)

Jag har tränat hårt hela veckan och speciellt gårdagens PT-pass kändes rejält i kroppen. Jag hade mjölksyra och "ge upp"-tankar redan vid rep 7 av 20 på vissa övningar, tvingades öka vikten på en av de jobbigaste övningarna i hela programmet och jäklar i mig vad jag fick pusha mig själv rent generellt! Men jag var starkare än jag trodde :D

Känner mig inte alls redo för ett pass Metafit idag faktiskt, men har jag bestämt mig för något så tenderar jag att se till att det blir så. Den här veckan har jag bestämt mig för att det ska bli 5 träningspass och eftersom jag jobbar både lördag och söndag så är det liksom lite nu eller aldrig som gäller. Seså trötta kropp, lite till orkar vi nog!

Jag har börjat nattvandra... igen. Förra hösten skedde en rad våldtäktsförsök i våran lilla stad och nu i helgen som var hände det igen. Kommer bli mycket vandring så motion kommer jag få.

Idag ska vi gå tre timmar under dagen för att visa upp att vi finns och hela nästa vecka under studentveckan så ska vi gå. Puh! Jag måste se till att inte göra slut på mig själv eller bli knäckt. Det är väldigt skönt att kunna göra våran stad lite tryggare för de som just nu är rädda, även jag är rädd. Det är så hemskt att inte våga gå från affären på kvällen utan att kolla sig bakåt :(

@et_flickan Men fy vad trist! Det är ju fruktansvärt att sådant ska behövas egentligen, men fantastiskt att det finns personer som du som ställer upp och gör det! Stor eloge till dig! :bow:

Jag har börjat nattvandra... igen. Förra hösten skedde en rad våldtäktsförsök i våran lilla stad och nu i helgen som var hände det igen. Kommer bli mycket vandring så motion kommer jag få.

Idag ska vi gå tre timmar under dagen för att visa upp att vi finns och hela nästa vecka under studentveckan så ska vi gå. Puh! Jag måste se till att inte göra slut på mig själv eller bli knäckt. Det är väldigt skönt att kunna göra våran stad lite tryggare för de som just nu är rädda, även jag är rädd. Det är så hemskt att inte våga gå från affären på kvällen utan att kolla sig bakåt :(

Usch så otäckt! Men jättebra att ni ställer upp och hjälper till att vandra!

Jag släpade mig till Metafit med tanken att "jaja, så länge det inte är den där jättejobbiga Shredder så borde jag ju klara av det i alla fall". Ni kan ju gissa hur glad jag blev när passet inleddes med "Welcome to Metafit. Today's session is The Shredder"...:meh:

Meeen då var det för sent att ändra sig, så jag bet ihop och körde på som ingenting, och det gick faktiskt ganska bra! Åh vad nöjd jag är med mig själv nu :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 992
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar