Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili, Jag vet inte heller om du var allvarlig med att du behövde någon som läser igenom din tenta, men var du det så ställer jag gärna upp. Jag pluggar ju psykologi själv, så ämnet är ju heller inte rena grekiskan för mig. Hojta till om du vill.

Äntligen har sommaren kommit! (Så kommer det säkert spöregna imorgon bara för det, men just idag har det varit sommar...) På beachfronten har jag åtminstone jobbat på brännan idag, det räknas väl det också? :angel: Ska förflytta hästen mellan två beten ikväll, men annars ser både kvällen och resten av helgen ganska oplanerade ut, och det behövs lite efter förra helgen där mors dag krockade med tävlingen så att jag inte hann sitta stilla många minuter.

90 minuter promenad idag. Efter en timme stannade vi i mataffären för att köpa toapapper och bananer. Där begick en yngling misstaget att cirka trettio centimeter från mig bröla "FITTA", helt oprovocerat. Jag fick - något provocerad - flipp. Och skällde ut honom. Sista 30 minuterna hem powerwalkade jag så att min (långbenade) man kommenterade att det gick oväntat fort. Tänk vad man kan ha adrenalinpåslag till :D

Nu är jag död i både fötter och rygg, det känns som att jag måste köpa bättre skor om det här ska fungera. Varmt var det också. Enligt appen gick jag nästan 9 km och det kan nog stämma men kalorierna vette sjutton om det stämmer då vi gick i ett långsamt tempo.

Det är fantastiskt att vara nattvandrare. Man ser att folk uppskattar en, de hälsar och är glada för att vi finns ute.

Idag har jag gjort lite bra saker! :)
Varit hos läkaren med mina knän, fortsatt till röntgen med samma knän, varit en kort runda på gymmet och sen shoppat en pulsklocka! :)
Blev en Garmin Forerunner 210. Hade hellre köpt 220, men 210 var så billig så det fick bli den :p

@et_flickan Men fy vad trist! Det är ju fruktansvärt att sådant ska behövas egentligen, men fantastiskt att det finns personer som du som ställer upp och gör det! Stor eloge till dig! :bow:

Visst är det fruktansvärt. Många av mina vänner var riktigt rädda i höstas. Jag vågade knappt gå ut med hunden jag passade. Skulle jag någonstans sent på kvällen så blev jag hämtad vid porten och gick aldrig ur den förens min skjuts kom. Det var knappt så jag vågade gå ut på dagen själv eftersom det hände även dagtid. Jag hatar att vara begränsad av rädsla. Man ska aldrig låta sig begränsas men hellre det än att vara med om något så förnedrande och vidrigt som våldtäkt.

@cili, Jag vet inte heller om du var allvarlig med att du behövde någon som läser igenom din tenta, men var du det så ställer jag gärna upp. Jag pluggar ju psykologi själv, så ämnet är ju heller inte rena grekiskan för mig. Hojta till om du vill.
Den är inskickad nu efter att mineur och Lindgren tagit sig en titt, och jag sitter nu på tåget till gbg. Men tack för erbjudandet! Hojtar till om jag måste komplettera sen ;)

Den är inskickad nu efter att mineur och Lindgren tagit sig en titt, och jag sitter nu på tåget till gbg. Men tack för erbjudandet! Hojtar till om jag måste komplettera sen ;)

Det ska vi ju hoppas att du slipper, men behöver du någon någon annan gång, så är det bara att säga till. ;)

@_Charlotte_ Jag tycker det låter bra, regelbundet och så vilket är viktigt. Men frågan är om du står dig på bara en chokladboll på eftermiddagen? Kanske komplettera med yoghurt/frukt/smörgås om det är så att du kommer vara väldigt aktiv, vid vanlig aktivitet räcker det ju dock med en fika så det beror ju på vad du ska göra. Annars ser de bra ut tycker jag.

@_Charlotte_ Det var verkligen bra för mig att du skrev ut hur du tänkt äta när du var borta en dag. Jag ska iväg på hundtävling imorgon hela dagen och det enda jag tänkt ta med mig är ett eller två äpplen och en termosmugg med te, och det är alltså för en hel dag. Inser när jag läser det jag skrivit och jämför med det du skrev att ett äpple för en hel dags utflykt är i absolut minsta laget. Skulle du skrivit att du skulle äta bara ett äpple på en hel utflykt skulle jag ju reagerat jätte starkt så egentligen borde jag ju försöka tänka likadant om mig själv.

Jag vet inte om någon noterat min bortavaro, men nu är jag (förhoppningsvis) tillbaka. Livet har tagit några rejält omskakande svängar med mig, men nu står jag väl någorlunda på fötterna igen..
Med träningen är det sämre dock.. först psykiskt dåligt mående i kubik och nu ligger jag sjukskriven sedan ett par veckor med någon jäkla virusinfekion på lungor och luftvägar - jag andas genom ett sugrör så snart jag gör något mer ansträngande än att ligga på soffan. Och stundvis även då... Men eftersom jag är (för) jävligt envis så hasar jag mig ut på promenader i allafall - vilket alltid slutar med att jag däckar i feber ett par timmar efteråt, MEN då har jag iallafall redan rört på mig = 1-0 till mig. :D

Jag hoppas att det snart går över, för jag vill TRÄNA. Saknar att simma, vill ta nya tag på gymmet och cykla ut i det vackra vädret så långt som knäna håller... Dessutom saknar jag att jobba. Jag blir på riktigt helt gale av att sitta här hemma, utan att kunna göra istortsett NÅGONTING (förutom att virka.. jag och mina galna projekt alltså - just nu virkar jag pixlar för glatta livet. eh.. ja..) och helt jävla ensam med mina egna tankar och all jäkla ångest och sorg. Bläää!

Ja.. det är helt enkelt sjukt synd om mig just nu. ;):D:down:

Körde 40 min på gymmet idag förresten. Dropset på biceps och triceps, kunde knappt lyfta vattenflaskan sen :D
Tog mig plats bland de fria vikterna för att använda kabelmaskinen också, här ska tränas höfter! Grabbarna där kollade lite tveksamt på mig, men jag sket fullständigt i det för jag var helsäker på vad jag höll på med :)

Idag är en utmanande dag av flera skäl, för det första vägde jag 4 hg mer idag än igår, men jag försöker komma ihåg att vikten växlar och att det är normalt och att jag inte sätter igång och paniker och dra ner på maten direkt utan har lite is i magen och ser hur det ser ut på måndag. Men jag känner mig mycket tjock.

Nummer två är att jag inte har några jeans som passar.De jag brukade ha är på tok för stora, hänger som säckar på mig och jag ser hemskt ful ut. De minsta jag har passar men jag får panik när de sitter åt så som jeans brukar göra för jag gillar inte att känna av min kropp.

Nummer tre är att jag därför för en period framöver tror att jag ganska ofta kommer ha leggings och kjol eller tunika, men jag skäms för att visa mina ben i leggings, det känns så naket. Folk stirrade på mig när jag var ute och mamma sa att det är för att jag är så otroligt tunn och mager nu, benen är som fågelben och sjukgymnasten sa att det bara är skinn och ben. Jag var ledsen och frågade mamma om alla stirrade för att jag är så tjock för jag tolkar det alltid så men hon sa att det var helt tvärtom.

Nummer fyra är att jag nu trots 4 hg mer på kroppen ändå ska äta mina knäckebröd fast jag inte vill och ångesten äter upp mig. Jag kan inte tänka för långsiktigt utan måste ta en måltid i taget så nu tänker jag att jag ska klara det ikväll och sen tar jag ett nytt beslut varje dag om jag ska äta eller inte. Jag gillar inte känslan av att inte ha kontroll men om jag tänker att det är jag som aktivt väljer att äta det finns det ju alltid samma val att inte göra det och det gör mig lugn.

Nummer fem som är jobbigt idag är att det blir två dagar på utflykt och då ska jag klara av att både sitta still massor i en bil och äta mat.

@_Charlotte_ Det var verkligen bra för mig att du skrev ut hur du tänkt äta när du var borta en dag. Jag ska iväg på hundtävling imorgon hela dagen och det enda jag tänkt ta med mig är ett eller två äpplen och en termosmugg med te, och det är alltså för en hel dag. Inser när jag läser det jag skrivit och jämför med det du skrev att ett äpple för en hel dags utflykt är i absolut minsta laget. Skulle du skrivit att du skulle äta bara ett äpple på en hel utflykt skulle jag ju reagerat jätte starkt så egentligen borde jag ju försöka tänka likadant om mig själv.
Hade jag varit iväg en heldag hade jag haft med mig följande:

Ordentligt med vatten
Kvarg blandad med hallon till frukost (om jag inte kan äta frukost hemma), tar inte så mycket plats
Matlåda (!) till lunch, troligtvis en pastasallad eller liknande
Matlåda till middag, kan bestå av t.ex. en baguette med fyllning, pannkakor eller något annat som kan ätas kallt om det inte finns tillgång till matuppvärmning
Två frukter, en müslibar och ett paket russin
En cola zero eller motsvarande dricka

För lite perspektiv.

Idag är en utmanande dag av flera skäl, för det första vägde jag 4 hg mer idag än igår, men jag försöker komma ihåg att vikten växlar och att det är normalt och att jag inte sätter igång och paniker och dra ner på maten direkt utan har lite is i magen och ser hur det ser ut på måndag. Men jag känner mig mycket tjock.

Nummer två är att jag inte har några jeans som passar.De jag brukade ha är på tok för stora, hänger som säckar på mig och jag ser hemskt ful ut. De minsta jag har passar men jag får panik när de sitter åt så som jeans brukar göra för jag gillar inte att känna av min kropp.

Nummer tre är att jag därför för en period framöver tror att jag ganska ofta kommer ha leggings och kjol eller tunika, men jag skäms för att visa mina ben i leggings, det känns så naket. Folk stirrade på mig när jag var ute och mamma sa att det är för att jag är så otroligt tunn och mager nu, benen är som fågelben och sjukgymnasten sa att det bara är skinn och ben. Jag var ledsen och frågade mamma om alla stirrade för att jag är så tjock för jag tolkar det alltid så men hon sa att det var helt tvärtom.

Nummer fyra är att jag nu trots 4 hg mer på kroppen ändå ska äta mina knäckebröd fast jag inte vill och ångesten äter upp mig. Jag kan inte tänka för långsiktigt utan måste ta en måltid i taget så nu tänker jag att jag ska klara det ikväll och sen tar jag ett nytt beslut varje dag om jag ska äta eller inte. Jag gillar inte känslan av att inte ha kontroll men om jag tänker att det är jag som aktivt väljer att äta det finns det ju alltid samma val att inte göra det och det gör mig lugn.

Nummer fem som är jobbigt idag är att det blir två dagar på utflykt och då ska jag klara av att både sitta still massor i en bil och äta mat.
När jag vaknade igår morse vägde jag en viss summa, på kvällen vägde jag ett kilo mer. Sedan gick jag på toaletten och vägde lite mindre. I morse vägde jag något hg mer igen, sedan gick jag och klippte håret och vägde plötsligt 3hg mindre. Jag har alltså under ett dygn pendlat upp och ned, fram och tillbaka på ett spann på 1,5 kg.

Tänkte att det kanske kunde ge lite perspektiv åt vikten också.

(Jag väger mig inte så ofta normalt sett men vet att det ser ut så, så gjorde det i praktiken för att visa för dig)

Läs ditt inlägg igen. Dina minsta jeans är de enda som passar för de andra är förstora. Dina jeans motsvarar barnstorlekar.

Om ditt svar på den ekvationen är "tjock" så kommer du ha väldigt fel enligt facit!

90 minuter promenad idag. Efter en timme stannade vi i mataffären för att köpa toapapper och bananer. Där begick en yngling misstaget att cirka trettio centimeter från mig bröla "FITTA", helt oprovocerat. Jag fick - något provocerad - flipp. Och skällde ut honom. Sista 30 minuterna hem powerwalkade jag så att min (långbenade) man kommenterade att det gick oväntat fort. Tänk vad man kan ha adrenalinpåslag till :D

Ilska är väldigt bra överlag för att orka köra hårdare när man tränar :D Väldigt bra för att styra om starka känslor till något konstruktivt :)

Idag har jag gjort lite bra saker! :)
Varit hos läkaren med mina knän, fortsatt till röntgen med samma knän, varit en kort runda på gymmet och sen shoppat en pulsklocka! :)
Blev en Garmin Forerunner 210. Hade hellre köpt 220, men 210 var så billig så det fick bli den :p

Härligt! Kul med pulsklocka :) Hur gick det hos läkaren, kunde de se något på röntgen?

Jag vet inte om någon noterat min bortavaro, men nu är jag (förhoppningsvis) tillbaka. Livet har tagit några rejält omskakande svängar med mig, men nu står jag väl någorlunda på fötterna igen..
Med träningen är det sämre dock.. först psykiskt dåligt mående i kubik och nu ligger jag sjukskriven sedan ett par veckor med någon jäkla virusinfekion på lungor och luftvägar - jag andas genom ett sugrör så snart jag gör något mer ansträngande än att ligga på soffan. Och stundvis även då... Men eftersom jag är (för) jävligt envis så hasar jag mig ut på promenader i allafall - vilket alltid slutar med att jag däckar i feber ett par timmar efteråt, MEN då har jag iallafall redan rört på mig = 1-0 till mig. :D

Jag hoppas att det snart går över, för jag vill TRÄNA. Saknar att simma, vill ta nya tag på gymmet och cykla ut i det vackra vädret så långt som knäna håller... Dessutom saknar jag att jobba. Jag blir på riktigt helt gale av att sitta här hemma, utan att kunna göra istortsett NÅGONTING (förutom att virka.. jag och mina galna projekt alltså - just nu virkar jag pixlar för glatta livet. eh.. ja..) och helt jävla ensam med mina egna tankar och all jäkla ångest och sorg. Bläää!

Ja.. det är helt enkelt sjukt synd om mig just nu. ;):D:down:

Kul att se dig här igen :) Mindre kul med infektionen dock, fy så jobbigt! Vet du vad det beror på? Eller framför allt, hur du blir av med det :p Förstår att du klättrar på väggarna, ta det lugnt med promenaderna ändå (vet att det suger!) för du blir nog kvitt sjukdomen snabbare då. Hoppas det ger med sig snart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 992
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar