Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Creps med champinjonstuvning:love:

Alltså... Jag har aldrig förstått mig på crêpes. :p men tack för tipset ändå!

@Nixehen ja det är gott! Velar just nu mellan att göra något sådant (nyttigt alternativ) eller renskav med champinjoner och matlagningsgrädde med pasta till (det onyttiga alternativet)...

Sitter för övrigt i stallet och tycker att regnet kan sluta ösa ner nån gång. :cool:

Jag sitter här och funderar på att ge mig ut på en minivandring idag. Packa ryggsäck till mig och packväskor till hunden och bara gå bort all ångest. Jag vet att det egentligen är typ det dummaste jag kan göra just nu med det här skiten i lungorna, men jag klarar inte av att hantera den här enorma ångesten. Jag gör inte det. Känner mig så sjukt ensam och värdelös... Har mest tänkt att liksom inte insett ur jäkla ensam jag är här tidigare, nog har jag känt mig ensam liksom - men mest intalat mig att det är inbillning. Eller självvalt. Och jag har ju haft Honom.
Nu har jag ingen.
Det är jag och hunden. Långdragen sjukskrivning så att jag inte ens träffar mina tanter på jobbet. Utan det är jag, hunden och all ångest. Och jag bara orkar inte.. :(

Så.. får se om jag vårdar mitt psyke idag och misshandlar kroppen istället..

Förlåt för allt negativt i det här inlägget.

Blir inget berg för vår del... Som jag laddat! Och tränat! :(

Borneo drabbades av ett kraftigt jordskalv precis vid berget igår. Stackars människor blev strandsatta uppe på toppen och jag tycker synd om hela befolkningen i närområdet, Malaysia är ju överlag inte särskilt drabbat av jordskalv så beredskapen är nog ganska dålig och turismen (bland annat berget) drabbas ju hårt. Boendet på 3500 är skadat och avstängt, berget anses vara farligt att vistas på eftersom de vanliga vägarna är blockerade av stenras och det finns lös sten överallt.

Så himla tråkigt. Resistenta bakterier, jordskalv, ihållande åskoväder och regn under samtliga veckor vi ska vara där (trots att det SKA vara den torra delen av året) och jag som fortfarande inte är frisk - resan känns sådär-rolig just nu :(
Men nää vad trist! Och oerhört tragiskt för samtliga inblandade såklart! Jag är sämst på att hantera besvikelser så jag förstår verkligen att det är tungt, stor kram till er! Förhoppningsvis så verkar det sämre än vad det faktiskt är för er del - man vet ju liksom inte förrän man är där så försök att bibehålla positiviteten även om jag förstår att ni är grymt besvikna. Och träningen har ju varit något bra i alla fall, trots att du inte får användning av den på samma sätt som du tänkt. Men du njöt ju av att komma igång igen och vi har alla bevittnat vilken enorm skillnad det gjort på din kropp, så försök att tänka på det som en positiv faktor i alla fall.

Jag sitter här och funderar på att ge mig ut på en minivandring idag. Packa ryggsäck till mig och packväskor till hunden och bara gå bort all ångest. Jag vet att det egentligen är typ det dummaste jag kan göra just nu med det här skiten i lungorna, men jag klarar inte av att hantera den här enorma ångesten. Jag gör inte det. Känner mig så sjukt ensam och värdelös... Har mest tänkt att liksom inte insett ur jäkla ensam jag är här tidigare, nog har jag känt mig ensam liksom - men mest intalat mig att det är inbillning. Eller självvalt. Och jag har ju haft Honom.
Nu har jag ingen.
Det är jag och hunden. Långdragen sjukskrivning så att jag inte ens träffar mina tanter på jobbet. Utan det är jag, hunden och all ångest. Och jag bara orkar inte.. :(

Åh kära du vad jag önskar att jag kunde hjälpa dig på något vis, det gör mig så ont att höra hur du mår! Som zassoo sa så låter det som att din sjukdom kräver att du vilar istället för att ge dig ut och gå, men jag förstår ju att det är femtontusen gånger lättare sagt än gjort. Kan det hjälpa om du försöker göra något annat aktivt som inte är lika ansträngande? Baka? Laga mat? Något som känns värdefullt men som ändå inte misshandlar din kropp liksom...

N
Blir inget berg för vår del... Som jag laddat! Och tränat! :(

Borneo drabbades av ett kraftigt jordskalv precis vid berget igår. Stackars människor blev strandsatta uppe på toppen och jag tycker synd om hela befolkningen i närområdet, Malaysia är ju överlag inte särskilt drabbat av jordskalv så beredskapen är nog ganska dålig och turismen (bland annat berget) drabbas ju hårt. Boendet på 3500 är skadat och avstängt, berget anses vara farligt att vistas på eftersom de vanliga vägarna är blockerade av stenras och det finns lös sten överallt.

Så himla tråkigt. Resistenta bakterier, jordskalv, ihållande åskoväder och regn under samtliga veckor vi ska vara där (trots att det SKA vara den torra delen av året) och jag som fortfarande inte är frisk - resan känns sådär-rolig just nu :(
Nej vad tråkigt! :( hoppas ni får en jättefin resa ändå.

Dålig motionsdag för mig igår men hade en superdag ändå med studentfirande, familj och god mat och dryck.
Idag sov jag till 12(!) och känner mig riktigt utsövd för första gången på länge :up: I motionsväg blir det nog promenad och ev. en löptur beroende på hur kroppen känns från igår :)

Hej hopp! Precis hemkommen efter dagens rallylydnadstävling:banana: Vi kom hem lite tidigare än jag trodde så det är skönt. Hunden var en riktig pärla, han var fantastisk idag:love:. Jag gjorde ett stegfel som fick oss att ramla ner från andra plats till att bara bli fyra. Men det var 23 tävlande så 4:a är ju inte jätte dåligt men jag är så arg på mig själv som missade en så enkel grej. Samtidigt tänker jag att jag borde vara nöjd för man tävlar ju för sin egen skull och jag och hunden hade roligt, det var en klurig bana med mycket att tänka på och trots det gick det ju helt ok och jag och hunden hade en fantastisk kontakt, samarbete och glädje i det vi gjorde och efteråt fick vi massor av beröm av domaren så det var jätte roligt:banana::bump:

Dålig motionsdag för mig igår men hade en superdag ändå med studentfirande, familj och god mat och dryck.
Idag sov jag till 12(!) och känner mig riktigt utsövd för första gången på länge :up: I motionsväg blir det nog promenad och ev. en löptur beroende på hur kroppen känns från igår :)
Det är bara hälsosamt att ha dagar man inte tränar och att kunna göra avsteg från sina vanliga träningsrutiner om det är något särskilt man vill göra som med studentfirandet till exempel så jag skulle inte kalla det en dålig motionsdag utan en helt vanlig dag med lite extra festligheter :) Skönt att du fick sova ut, det är alltid uppskattat. Det ska jag göra på måndag har jag planerat :p

Nu har jag ingen.

Be inte om ursäkt! Jag har vräkt ur mig så mycket i den här tråden, kanske mer än jag vill egentligen men vi finns här för att stötta varandra. Jag kan förstå dina känslor och tankar, kan själv känna så ibland och det är hemskt jobbigt och tungt att bära på. Tur att vi har våra hundar, vet inte vad jag skulle ta mig till utan min hund. Tror på allvar att jag inte hade levt nu om inte han fanns, han har räddat mig på alla sätt det går att rädda någon på. Ta hand om dig och kämpa på. Jag tänker på dig.

@cili Njut av resan och försök släppa allt som händer här hemma
@Emtherlia Bra jobbat med träningen, ska du på fest sen? Vad är tabata egentligen? (slö, orkar inte googla :p)
@cherie Tråkigt med berget men tur att du inte var där och skadades. Hoppas du hittar energi att ladda om och ta nya tag och njuta av resten av resan utan för mycket oro

Dubbelt, men fortsätter svamla på här. ;)

Igår flyttade jag tillbaka hästen på sommarbetet (har gått i en annan hage ett par dagar), och det blev en ridtur på kanske 20 minuter. Eftersom jag inte fick med mig bilen i första vändan ihop med hästen, fick jag sen powerwalka tillbaka (i de otroligt bekväma ridstövlarna) för att hämta den, gick väl något fortare, kanske 15 minuter?

Idag har jag ridit 40 minuter i tryckande värme, både jag och hästen höll på att flyta bort. Red först 20 minuter lite mer dressyrinspirerat på en oanvänd äng bredvid betet och red sen ut 20 minuter ensamma för att försöka vänja oss vid det också. :)

Kommer vara full rulle imorn så jag skriver nu att det är GAMEDAY imorn! :D
Bortamatch och jag ska jobba 11,5h först.. :yuck: Men det ska bli kul med match! Möter laget som är sist i tabellen..

Hej och hå, jag kommer inte kunna gå imorrn! Det blev ett dressyrpass på typ 30 min på en mycket trevlig liten herre. :) Lite slingrig och dan så jag har fått jobba med rumpa/insida lår väldigt mycket. Sen åkte vi på hopptävlingar och gick i måååååååånga trappor :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 992
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar