Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili, hoppas du kan slappna av och bara njuta, njuta och njuta av den här resan. Du förtjänar det verkligen!

@Nixehen, åh, jag lider verkligen med dig. Men som redan skrivits, är det inte bättre att hitta en lugnare aktivitet så du inte förlänger sjukdomstiden? Att inte kunna andas ordentligt är ju faktiskt riktigt läskigt. Hoppas det löser sig med allt och att du snart mår bättre, både fysiskt och psykiskt. Stor kram!

Grattis @Qelina, en fjärdeplats är ju kanonbra!

Det slutade med att jag överdoserade min medicin och stannade hemma. Inga farliga mängder men tillräckligt för att göra mig staaaaabiiiil som ett godståg och sluta panika över saker. Härligt bortdomnad och typ.. känslokall..

Åh vilken skillnad det var att rida med riktiga skor och shortchaps! Som en pånyttfödelse. :D Vilken skön känsla det var att rida nu. Det var så himla länge sedan jag hade något sådant, det kändes nästan som fusk haha. Idag uteritt, i morgon tänker jag bränna en massa fett på ridbanan! :D Ser verkligen fram emot att sitta och trimma lite.

Sen en liten promenad och två timmars fågelskådning. När jag kom hem tog jag en promenad på 1,6 km till. :) Middag blev pastasås med kronhjortskav och champinjoner, och efterrätt blev fruktsallad (mango, ananas, banan, melon) med lite glass och vispgrädde. :d Så grymt gott!

Jag äter och äter och äter, tittar på serier och går en halvtimmes promenad någon gång om dagen.

Och rasar 0,5-1 kg om DAGEN sedan en vecka tillbaka.

Tur att jag har mycket att ta av :nailbiting:

@Qelina jag var på bröllop igår:) tabata är ett intervallpass på 30 min där du kör 20 sek stenhårt, 10 sek vila, 20 sek stenhårt och så vidare. Kan vara både styrka och kondition. Superjobbigt men min kropp gillar det!:)

Längesen jag uppdaterade nu. Tränar sen en månad tillbaka efter Olga Rönnbergs mammaträningsbok och gillar den mycket! Känns att jag blivit starkare redan. Har minskat några cm här och där och vikten ligger på 78,5 kg mot 80 kg som jag startade på för en månad sen. Helt okej egentligen. Promenerar mycket och rider 4 dagar i veckan. Har inte sprungit på ett tag pga förkylning men tänkte ta en liten tur idag :)

Måste ta tag i att äta mindre socker bara.....

Ätit en gofrukost idag! Åh, jag kommer nog vara mätt hela dagen:D Vet inte hur den blir träningsmässigt men njutningsmässigt kommer den blir bra! Vi ska på bio ikväll, SPY ska vi se :)

Idag är sista dagen på min första vecka. Ska cykla, vara banbyggare under hoppträningarna, klippa gräsmattan och med tur hinna en kort sväng till gymmet med innan de stänger. Känner mig rätt stolt över min första vecka. Den har varierats av promenader, cykelrundor, gymmet och det har var mer än nog. Träningsvärk och matt i musklerna :)

Idag är första dagen utan hosta, jag ser ljuset i tunneln! (nå, den här tunneln.) Jag hoppas att läkaren tycker att jag får jobba igen imorgon, att hon tror att smittorisken är över - jag behöver det. Behöver få jobba, komma tillbaka i normala gängor och hitta en vardag - och mig själv!
Jag vill fokusera på träning, hälsa och på att forma det liv jag vill ha. Så nu vill jag bara bli frisk så att jag kan sätta igång och träna igen... Just nu äter hela min tillvaro mig inifrån (då alldeles bortsett från sjukdomen). Det är rent vidrigt. En vidrig känsla att inte riktigt våga gå ut, att få ont i magen när telefonen ringer. Att inte veta om jag är bevakad.. antar att det är helt enligt önskemål dock.. :(

Nu är jag på väg hem från min häst och tjejen som provred var suverän. Lugn, positiv och seriös. Så nu är det bestämt att någon dag de kommande veckorna flyttar hästen till henne. En sten har lyfts från mina axlar. Men jag har svårt att slappna av innan kontraktet är skriver och hästen på plats. Har varit med om så mycket nu så har svårt att lita helt på människor. Men ska försöka slappna av.

Lite besviken på mig själv för mamma och pappa ville att jag skulle ta med lunch i bilen men eftersom det inte är en trygg plats, ingen trygg mat och fel tid så gick det inte. Jag låtsades äta i baksätet när de körde men rörde egentligen inte maten alls. Länge sen jag lurades så men klarade inte av situationen. Ska äta nu om en liten stund istället så utan mat blir jag inte. Men känna inget bra att luras :/

Här har vi en trött zass efter en heldag igår - jag blev nämligen bortrövad på möhippa! :D

Sambon fick med mig till stan och när vi gick där på Plantagen och strosade i godan ro och tittade på blommor så hoppade det helt plötsligt fram ett helt gäng människor jag känner, med kameror och heliumballonger i form av en ko och en gris :laugh: Verkligen en överraskning!

Vi åkte i alla fall iväg och gick en höghöjdsbana! Jätteroligt! Lite nervöst i början förstås men för mig gick det ganska snabbt över. Efteråt ångrade jag lite att jag inte valde den högre höjden med lite svårare hinder, men å andra sidan hade jag kanske inte vågat klättra så högt upp på en gång :p Men det var jättekul! :) Sen hade de gjort lunchmackor som vi åt där, innan vi åkte hem till mig. Där blev det femkamp och kubb, följt av tacos till middag och sen sällskapsspel och tårta. Så mysig dag och jag insåg hur fina vänner och familj jag har :love:

Idag blir det betydligt lugnare, jättelång sovmorgon och sambon och jag har ätit tacosrester framför en massa avsnitt av big bang theory. Ska i alla fall försöka få med honom på en kort springtur senare, vi bestämde det i fredags men nu försöker han krångla sig ur det :p

Här har vi en trött zass efter en heldag igår - jag blev nämligen bortrövad på möhippa! :D

Sambon fick med mig till stan och när vi gick där på Plantagen och strosade i godan ro och tittade på blommor så hoppade det helt plötsligt fram ett helt gäng människor jag känner, med kameror och heliumballonger i form av en ko och en gris :laugh: Verkligen en överraskning!

Vi åkte i alla fall iväg och gick en höghöjdsbana! Jätteroligt! Lite nervöst i början förstås men för mig gick det ganska snabbt över. Efteråt ångrade jag lite att jag inte valde den högre höjden med lite svårare hinder, men å andra sidan hade jag kanske inte vågat klättra så högt upp på en gång :p Men det var jättekul! :) Sen hade de gjort lunchmackor som vi åt där, innan vi åkte hem till mig. Där blev det femkamp och kubb, följt av tacos till middag och sen sällskapsspel och tårta. Så mysig dag och jag insåg hur fina vänner och familj jag har :love:

Idag blir det betydligt lugnare, jättelång sovmorgon och sambon och jag har ätit tacosrester framför en massa avsnitt av big bang theory. Ska i alla fall försöka få med honom på en kort springtur senare, vi bestämde det i fredags men nu försöker han krångla sig ur det :p

Åååh vad mysigt det lät! Vilken fin möhippa. :) vilken toppenhelg!

Har sprungit med sambon nu! Vi körde intervaller/fartlek hela vägen, blandat springa och gå. 5,2 km på 38 minuter, tyckte vi var jätteduktiga! :bump: Är stolt över sambon som följde med ut, jag vet att han har svårt att motivera sig men han körde på hela vägen och verkade rätt taggad mot slutet :) Själv tyckte jag det var rätt jobbigt, det märks att jag inte sprungit alls många gånger i år :p Men två gånger denna veckan är jag mycket nöjd med. Nu lite yoga för att runda av träningsveckan :up:

Jag har inte gjort något seriöst i träningsväg sen förra fredagen förutom dagvandring med nattvandrarna då, dessutom har jag satt i mig pizzor, kebabtallrikar, chips och annat skräp så just nu är jag lite besviken på mig själv men samtidigt behöver alla en paus någon gång. Imorgon ska iväg till mamma och pyssla lite med hästen och kanske om jag orkar ta mig en promenad på de fina skogsvägarna de har. Jag kanske till och med orkar pallra mig upp på travaren och rida en sväng men det bror på vädret. Men annars är jag just nu rätt lat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 992
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar