Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo, och jag skulle döda för en liten Welshponny, men tyvärr kommer jag nog aldrig bli tillräckligt kort och lätt för att faktiskt kunna rida en igen. :angel:

@Nixehen, försök att ta det lugnt och vila ordentligt den här veckan nudå. Har förstått att du har mycket att tänka på och att det är mycket som pågår i ditt liv just nu och att det kanske inte är så lätt att slappna av, men försök. Inget blir bättre av att man dessutom är riktigt sjuk. Hoppas det vänder för dig snart! :(

Hmm, vet inte vad jag ska tänka om dagens vägning, neråt på vågen igen, mycket även denna gång. Anorexin är glad och dansar omkring i mitt inre men den lilla biten friska jag inombords börjar bli lite oroad, inte för dagens vikt i sig för den är fortfarande hög utan för att jag bara är några kilon från gränsen för LPT och dit vill jag ju inte. Det kommer nog ta jätte lång tid att komma dit om jag ens gör det för ämnesomsättningen sänks ju mer och mer när man går ner i vikt så då tappar man i vikt långsammare. Sen går det ju alltid att fuska lite med vikten till en viss gräns så det verkar som jag väger mer när jag väger mig på psyk vilket jag kommer att göra om jag hamnar i en sådan situation, allt för att jag ska klara mig hemma. Men den där gränsen är ju satt av en anledning och det är att det är fara för ens liv så därför är det ju inte bra att gå ner så långt och därför ska jag INTE gå ner till de vikterna. JAG vill inte,det är bara anorexin som vill det.

Jag är bara lite orolig att inte kunna sluta gå ner i vikt när jag bestämmer att jag ska det. Och orolig för att jag har tänkt att när jag når en viss vikt ska jag stå still där men jag vet ju inte hur man står still i vikt, jag vet att det "bara" är att äta lika mycket som man gör av med men jag är ju van att antingen äta för lite eller ta näringsdrycker för att gå upp i vikt. Har inte lika stor erfarenhet av att stå still i vikt.

Men jag ska klara det här på egen hand, jag är stark, jag har tagit mig igenom problem tidigare. Jag ska lita på mig själv och kämpa på.

Haft mycket ångest idag så har umgåtts med både mamma och pappa och känner mig trots viktnedgången väldigt, väldigt stor. Dumma tankar och känslor. Dom ljuger ju bara för mig.

Idag kom jag och sambon ut på en kortare promenad på 2,9 km. Sambon är förkyld så vi tog det lugnt. Dock var det perfekt att köra lite hemmaträning efteråt när jag redan var uppvärmd så det blev lite crunches och plankan samt att jag stretchade alla ömma och stela muskler ordentligt. Bara det är ett träningspass för sig.

I morgon ska jag vandra från 20.00 till klockan 01.00 :)

@Qelina, det låter inte som att du är i närheten av att bestämma dig för att inte gå ner mer.

Jag kan lova dig att livet kommer vara bättre när du har en hälsosam vikt. Du kommer inte vara det minsta tjock vid en hälsosam vikt. Bara jävligt mycket piggare och gladare. Du dödar dig själv nu. Långsamt, men effektivt. Och med tanke på hur långt det gått så är det inte säkert det är så långt kvar. Du måste äta!!

Jag säger som @snow - lägg in dig!

Rekommenderar Malin Rönnquists blogg och instagram återigen. Hon valde livet.
Kram!

Hmm, vet inte vad jag ska tänka om dagens vägning, neråt på vågen igen, mycket även denna gång. Anorexin är glad och dansar omkring i mitt inre men den lilla biten friska jag inombords börjar bli lite oroad, inte för dagens vikt i sig för den är fortfarande hög utan för att jag bara är några kilon från gränsen för LPT och dit vill jag ju inte. Det kommer nog ta jätte lång tid att komma dit om jag ens gör det för ämnesomsättningen sänks ju mer och mer när man går ner i vikt så då tappar man i vikt långsammare. Sen går det ju alltid att fuska lite med vikten till en viss gräns så det verkar som jag väger mer när jag väger mig på psyk vilket jag kommer att göra om jag hamnar i en sådan situation, allt för att jag ska klara mig hemma. Men den där gränsen är ju satt av en anledning och det är att det är fara för ens liv så därför är det ju inte bra att gå ner så långt och därför ska jag INTE gå ner till de vikterna. JAG vill inte,det är bara anorexin som vill det.

Jag är bara lite orolig att inte kunna sluta gå ner i vikt när jag bestämmer att jag ska det. Och orolig för att jag har tänkt att när jag når en viss vikt ska jag stå still där men jag vet ju inte hur man står still i vikt, jag vet att det "bara" är att äta lika mycket som man gör av med men jag är ju van att antingen äta för lite eller ta näringsdrycker för att gå upp i vikt. Har inte lika stor erfarenhet av att stå still i vikt.

Men jag ska klara det här på egen hand, jag är stark, jag har tagit mig igenom problem tidigare. Jag ska lita på mig själv och kämpa på.

Haft mycket ångest idag så har umgåtts med både mamma och pappa och känner mig trots viktnedgången väldigt, väldigt stor. Dumma tankar och känslor. Dom ljuger ju bara för mig.
En vikt som är några kilon från LPT är inte hög.

Jag har ignorerat dina inlägg tidigare för jag blir arg när jag läser dem..(och för att jag antagligen inte låter trevlig i det jag svarar..) För i varje inlägg där du skriver om dig själv och din vardag så pratar du bort att du är sjuk, du verkar inte inse hur sjuk du faktiskt är och du tar inte till dig den hjälp som din familj, vänner och folk här på buke vill att du ska ha..
Du måste inse att Du är jättesjuk, Du måste inse att Du inte klarar detta på egen hand, Du måste inse att du inte är stark nog för att klara detta själv nu.. Du behöver hjälp, innan det är försent!

På tal om något helt annat än träning..

Grannen bredvid oss är nog full... igen. Höll på att dö av hjärtinfarkt för ett tag sen när hon antagligen ramlade i lägenheten. Hon är dessutom ute i gången och står och glor. Hon har tagit i vårat dörrhantag för att ta sig in igen utan att ramla omkull och min ångest är extrem. Jag gillar verkligen inte fulla människor som inte har någon som helst kontroll, jag är rädd att hon ska göra sig jätte illa. Vad gör man?

Jag behöver sova. Ska upp tidigt i morgon så jag hinner äta ordentligt innan jag ska till läkaren. Funderar på att ta en sömntablett ändå även fast de ger myror i benen :/

På tal om något helt annat än träning..

Grannen bredvid oss är nog full... igen. Höll på att dö av hjärtinfarkt för ett tag sen när hon antagligen ramlade i lägenheten. Hon är dessutom ute i gången och står och glor. Hon har tagit i vårat dörrhantag för att ta sig in igen utan att ramla omkull och min ångest är extrem. Jag gillar verkligen inte fulla människor som inte har någon som helst kontroll, jag är rädd att hon ska göra sig jätte illa. Vad gör man?

Jag behöver sova. Ska upp tidigt i morgon så jag hinner äta ordentligt innan jag ska till läkaren. Funderar på att ta en sömntablett ändå även fast de ger myror i benen :/
Ring polisen, låter ju som att fyllenivån på tanten kvalificerar sig för en LOB.

God morgon @Ackio !

Idag blir det eventuellt Tabata, om jag hinner. Det kommer bli tajt om tid så hinner jag inte blir det gym istället :)

Håller tummarna att du hinner :)
Själv cyklat min morgonrunda nu. Ska samla ork i benen att gå till gymmet. Får se vad man gör idag. Igår blev det 30 min arm och 10 min överkropp för benen var helt totalt i strejk :rofl:

God morgon! Har gått 55 min rask promenad i härligt soligt väder :) Nu frukost. Under dagen blir det ett tuffare yogapass samt ca 1,5 timme gräsklippning :angel:

@Qelina

Du är bara "lite orolig" över att inte kunna stoppa viktnedgången? Du VET att du inte kommer kunna sluta gå ner i vikt om du inte får behandling, det är bara sjukdomen som säger något annat för den tjänar på att du tror att du har kontroll. Som när du skulle börja springa och vi alla här inne skrek att "GÖR DET INTE" för vi visste att du hade inte kontroll, du bara trodde att du hade kontroll och det blev pannkaka av alltihop.

Du har tagit dig igenom sådana här "problem" förut? Nej, det har du inte. Du blev sjuk och sedan har du varit sjuk ända sedan dess. Du har inte tagit dig igenom det här förut. Du gick upp i vikt under en period, vilket antagligen räddade livet på dig den gången, men du har inte tagit dig igenom något. Att du inte klarar det här själv är så uppenbart att det gör rent ut sagt ont att se. Anorexin är helt obesegrad när det gäller kampen er två emellan. Du vinner små slag emellanåt, som att du lyckades sluta med löpningen (det var enormt bra gjort), men vad gäller kriget i stort så är du inte ens nära.

Och lägg av med det där "nu kommer viktminskningen gå långsammare för ämnesomsättningen går ner, jag har fel på sköldkörteln bla bla bla". Viktminskningen kommer gå långsammare för snart finns det inget kvar att förbränna. Kroppen är inte gjord för att leva på luft och att äta upp sig själv inifrån som sjukdomen just nu tvingar din kropp till att göra.

Fan vad förbannad jag blir, och ledsen, och uppgiven. Jag vill inte att du ska vara sjuk! :(

Kan man inte träna så får man väl åtminstone försöka äta vettigt trots allt annat skit i livet.
Frukost; Melon & Mango
IMG_20150609_103453_zpsyvakq0lx.jpg

Kan man inte träna så får man väl åtminstone försöka äta vettigt trots allt annat skit i livet.
Frukost; Melon & Mango
IMG_20150609_103453_zpsyvakq0lx.jpg

Mums! Jag gjorde också fruktsallad här om dagen med vattenmelon, mango, ananas och banan. GOTT. :d

KL

Jobbade sen kväll igår och tiiiidig morgon idag med att fågelskåda. :love: Var uppe vid fyra och vaknade med fåglarna. Gud så underbart! Solen skiner och det har varit vindstilla så alla förutsättningar på topp. I vanlig ordning vet jag inte hur långt jag gått men nöjer mig med att jag rört på mig ordentligt. :)

Har försökt äta bra men det har varit lite svårt under förutsättningarna. Tror dock jag är på rätt väg och jag har inte ätit godis på resan för att hålla humöret uppe. :up: Det känns lite som när jag slutade med kaffe. Man inser att man kan få energi från andra saker, som mat till exempel. ;) Känns fint!

@Nixehen Amen jag dööör vad gott! Måste nog slinka iväg och köpa frukt alltså. Mmmm!

Håller fullständigt med @Tassetass i allt hon skriver. Tyvärr tror jag även att din skräck för att bli inlagd @Qelina bottnar i att du inte vill bli frisk. Du vill inte börja äta normalt och uppnå en frisk vikt (läs: "bli tjock"). Du skriver i varenda inlägg att du vill hålla en vikt som anorexin bestämmer. Jag vet att du skrivit hur fruktansvärt vården behandlar anorexipatienter; och jag kan köpa att vården av svårt sjuka anorektiker kanske inte är trevlig alla gånger - men det otrevliga drabbar framför allt din anorexi. Du måste släppa taget om den, inte krama den och vårda den. Det är dags för det nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 993
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar