Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sover ca 11 h per natt och har börjat piggna till nu. Äntligen!
Idag har jag solat på altanen, härmat er i tråden och ätit fruktsallad till lunch samt varit på en 75 min massage som var så välbehövlig. Trött och öm nu efteråt men snart är jag nog som ny igen
Jag kämpar med att stå emot mitt tristessätandesug...
Jag gav efter, men åt en nektarin så det var iaf inte snask! En gyllene medelväg typ.Kämpa, kämpa! Jag känner tyvärr igen mig, försöker aktivera mig så gott jag kan istället för att gå i köksskåpen och rota Går rätt så bra just nu dock. Heja dig!
Jag gav efter, men åt en nektarin så det var iaf inte snask! En gyllene medelväg typ.
Jag gav efter, men åt en nektarin så det var iaf inte snask! En gyllene medelväg typ.
En nektarin är väl jättebra! För mig är frukt "ok" i rätt stora mängder men alla är vi olika
Jag är också en tristess- (och känslo-)ätare, så jag vet hur svårt det är. Försöker tänka att jag egentligen är lite hungrig och tar en frukt/knäckebröd/nötter istället, det brukar fungera hyfsat. Men ibland är det bara lösgodis som hjälper
Det är ett bra val ja! Det dåliga är att jag inte klarar av att stå emot så jag går upp ur sängen 22:30 för att äta den där nektarinen, när jag lika gärna skulle kunna låta bli och bara sova istället...En nektarin är väl jättebra! För mig är frukt "ok" i rätt stora mängder men alla är vi olika
Jag är också en tristess- (och känslo-)ätare, så jag vet hur svårt det är. Försöker tänka att jag egentligen är lite hungrig och tar en frukt/knäckebröd/nötter istället, det brukar fungera hyfsat. Men ibland är det bara lösgodis som hjälper
Det är ett bra val ja! Det dåliga är att jag inte klarar av att stå emot så jag går upp ur sängen 22:30 för att äta den där nektarinen, när jag lika gärna skulle kunna låta bli och bara sova istället...
Börjar allvarligt fundera på om operation är ända utvägen för mig... Visst, nu tränar jag inte så mkt och står still i vikt, men det är verkligen ketos på shakes + träning som ska till för att vågen ska röra sig, och jag vet inte om jag har den mentala styrkan till det längre...?
Jo jag får försöka med tandborstning tror jag.Jag förstår, det är ju då inte exakt vad du äter utan beteendet och känslorna kring det som är problemet. Borsta tänderna brukar funka rätt bra för mig, för då smakar allt ändå äckligt (Det får förstås inte gå för lång tid efter tandborstningen)
Jag har ju ingen aning om hur du brukar äta, men har du testat att skriva matdagbok? Det kanske finns någonting du kan förändra som du inte tänker på. Och lägga till mera träning om det går. Om absolut ingenting fungerar är ju operation ett alternativ, men tänk över det noga.
Hur gick det med PTn förresten?
Mätte mig i morse och upptäckte att senaste månde känslokaos har satt sina spår.. totalt +15cm på 9 mätpunkter. Och jag känner mig så fruktansvärt äcklad av mig själv.. Och eftersom jag känner mig själv så innebär det att jag kommer sluta äta och bli manisk igen.. Vilket just nu känns som en toppenbra idé, "För kan jag inte träna så ska jag fan inte äta heller."
Jo jag får försöka med tandborstning tror jag.
Har inte testat matdagbok för jag har bra koll ändå. Problemet är helt enkelt när jag är ensam på kvällen. Jag blir åttråkad. Ett tag funkade det att gå och lägga mig tidigt men inte nu längre, jag måste bryta beteendet igen. Funderar på om det kan ha att göra med när concertan slutar verka kanske, det kan vara värt att ta upp med läkaren nästa gång!
Har inte hunnit träna med henne än, gamla gymkortet går ut 28/6 och jag har inte råd att ha dubbelt så det blir först nästa månad. Och på sommaren ligger ju det mesta lågt...
Det jag har bestämt mig för är att ta föräldraledigt en månad i sommar. Jag har massvis av dagar att ta av och känner att jag behöver en paus från allt vad jobbsökande och coacher heter efter den här våren!
Det är ett bra val ja! Det dåliga är att jag inte klarar av att stå emot så jag går upp ur sängen 22:30 för att äta den där nektarinen, när jag lika gärna skulle kunna låta bli och bara sova istället...
Mätte mig i morse och upptäckte att senaste månde känslokaos har satt sina spår.. totalt +15cm på 9 mätpunkter. Och jag känner mig så fruktansvärt äcklad av mig själv.. Och eftersom jag känner mig själv så innebär det att jag kommer sluta äta och bli manisk igen.. Vilket just nu känns som en toppenbra idé, "För kan jag inte träna så ska jag fan inte äta heller."
Tack!Straffa inte dig själv så hårt. Du gjorde ett bra val med tanke på situationen du var i, tycker jag. Av mig får du en klapp på axeln istället!