Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen väder så att man kan vara ute i linne och kortare byxor! :up: Har byggt klart kiosken och två odlingslådor, nu ska jag bygga några fler så att dagis kan få lite jordgubbar :)

Hej tråden!

Igår hade jag min examensbal och idag har jag så ont i fötterna (och huvudet :angel:) att jag inte kommer att pallra mig i närheten av ett gym faktiskt. Planen med 7 träningspass innan resan gick alltså lite i stöpet, men jag tröstar mig med att det blev massor av hård träning förra veckan och att jag kommer att kunna träna i alla fall lite grann under resan. Och jag kände mig fantastiskt fin under hela kvällen igår och var mycket bekväm med min kropp ser ut, så det är nog inte helt ute med mig trots allt :)

10603561_10153025272520677_6271411033454814944_n.jpg

60 minuter yoga - jobbigt! Speciellt med min rätt rejäla träningsvärk :angel: Chaturanga var helt omöjligt att göra :p (samma rörelsemönster som armhävningar i princip) Men ett stärkande pass för hela kroppen. Nu väntar jag på att min lax ska bli klar i ugnen så att jag kan fylla på med energi, måste ju orka klippa gräset också :cautious:

Åt för mycket mjölkprodukter så min mage är kaos idag. Kan inte äta någonting för då får jag springa fjorton gånger på toaletten :arghh:

Har således fått i mig några skedar chokladpudding idag. Thats fun.

Hej tråden!

Igår hade jag min examensbal och idag har jag så ont i fötterna (och huvudet :angel:) att jag inte kommer att pallra mig i närheten av ett gym faktiskt. Planen med 7 träningspass innan resan gick alltså lite i stöpet, men jag tröstar mig med att det blev massor av hård träning förra veckan och att jag kommer att kunna träna i alla fall lite grann under resan. Och jag kände mig fantastiskt fin under hela kvällen igår och var mycket bekväm med min kropp ser ut, så det är nog inte helt ute med mig trots allt :)

10603561_10153025272520677_6271411033454814944_n.jpg
Gud vad fin du är :love: Och grattis till examen!

Jag är stolt över mig själv idag, jag klarade en svår utmaning! Jag hade besök vid den tiden jag brukar äta och klarade inte att äta då eftersom det blev för jobbigt, direkt kom tankarna om att det var lika bra att hoppa över den måltiden helt men eftersom jag kunde resonera med mig själv om att allt jag får i mig är bra så åt jag maten efter att besöket gått trots att det gick emot allt anorexin sa:banana:.

Träffade en gammal klasskompis som var ute med familjen och gick och alla såg så fräscha och snygga ut, som alltid. Jag såg mig själv genom deras ögon och såg en sliten tjej i mjukiskläder som var allt annat än pigg och fräsch. Var tvungen att gå efter ett tag för jag var så yr och illamående av att bara stå upp. Och jag skämdes så mycket och oroade mig så mycket för att de skulle se att jag var sjuk. Jag vet inte om det går att se, andra säger att det syns på mig men jag ser det ju inte. Alla i den familjen jag mötte är så perfekta och lyckade och jag är ett totalt misslyckande i jämförelse. Jag vill inte vara hon som alla tycker synd om, som alla ser är sjuk och den som inte kommer någonstans i livet. Får försöka se till att inte fortsätta vara den personen, jag vill också utstråla energi, glädje och friskhet.

Gräsklippningen tog två timmar, trött tjej nu! Med skav i handflatorna :p

Det blir mycket fysisk aktivitet nu när jag är ledig (idag fyra timmar: pw, yoga, gräsklippning), måste påminna mig själv om att ta det lite lugnt eftersom jag ju precis har kommit igång igen. Har fortfarande träningsvärk i benen O_o

Gräsklippningen tog två timmar, trött tjej nu! Med skav i handflatorna :p

Det blir mycket fysisk aktivitet nu när jag är ledig (idag fyra timmar: pw, yoga, gräsklippning), måste påminna mig själv om att ta det lite lugnt eftersom jag ju precis har kommit igång igen. Har fortfarande träningsvärk i benen O_o

Trädgårdsarbete är så sjukt bra vardagsmotion!
Har också träningsvärk sedan min ogräsrensning i måndags :up:

Sover ca 11 h per natt och har börjat piggna till nu. Äntligen!
Idag har jag solat på altanen, härmat er i tråden och ätit fruktsallad till lunch samt varit på en 75 min massage som var så välbehövlig. Trött och öm nu efteråt men snart är jag nog som ny igen :)

Klev upp 4 idag efter på tok för lite sömn, jobbade, brände sönder ryggen i solen och tog en promenad på 7km. Maten har eh, varit 50/50 med nyttigt och inte så nyttigt :angel:. Nu ska jag och min svidande rygg ääääntligen få lägga oss i sängen och sova, som jag längtat!

Här äts det som aldrig förr. Och så tränar jag ungefär noll.
En sväng på gymmet för överkroppen igår iaf...
Hoppas få svar från läkaren om knäna imorn.
Vill typ höra 'ingen fara, här har du starkare värktabletter, träna på". :p

Jag vet att du skrivit hur fruktansvärt vården behandlar anorexipatienter; och jag kan köpa att vården av svårt sjuka anorektiker kanske inte är trevlig alla gånger - men det otrevliga drabbar framför allt din anorexi.

Måste bara kommentera det här. Jag tror verkligen inte att vården behandlar just anorexipatienter så himla mycket värre än "oss andra". Jag har varit inlagd ibland tillsammans med anorexipatienter, i tre olika landsting, och nej, det har aldrig varit så. Men det kan nog upplevas så, när inte anorexin får bestämma. Och sjukvården vet mycket väl om att anorexipatienter har massa knep för att "komma undan" med mindre mat. @Qelina själv skrev ju t.ex. om hur hon lurade sina föräldrar att hon åt i baksätet.

Därmed inte sagt att vårdpersonal inte kan vara jävlig, det vet jag mycket väl. Men jag köper inte att de är jävligast just mot anorexipatienter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 993
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar