Har du problem med biopolär sjukdom? Tänker på att du skriver att du kommer bli manisk? Eller menar du manisk fast ur ett mer allmänt perspektiv? Om du är bipolär är det ju jätte viktigt att ta hand om sig, följa rutiner, äta, sova, vila, motionera och allt det där för att bygga en stabilare grund att stå på så man inte faller in i varken maniska eller depressiva skov. Det är jätte viktigt.Mätte mig i morse och upptäckte att senaste månde känslokaos har satt sina spår.. totalt +15cm på 9 mätpunkter. Och jag känner mig så fruktansvärt äcklad av mig själv.. Och eftersom jag känner mig själv så innebär det att jag kommer sluta äta och bli manisk igen.. Vilket just nu känns som en toppenbra idé, "För kan jag inte träna så ska jag fan inte äta heller."
Och jag vet precis känslan av att känna sig äcklig och värdelös för att man gått upp i vikt eller blivit större, jag kämpar med de tankarna dagar då jag väger 1 hg mer än dagen innan eller om jag inte går ner i vikt som jag vill. Men varken du eller jag är äckliga, ingen annan ser det fast det känns så.
Skickar all pepp jag kan till dig och hoppas du får må bättre snart. Inget kommer bli bättre för att du slutar äta. Jag har en tanke om att jag mår bättre och att livet är lättare att hantera när jag svälter mig, går ner i vikt eller håller en låg vikt. För mig känns det självklart att det är så. Men frågar man min omgivning så ser de inte på det likadant, jag är inte samma pigga, alerta, roliga, aktiva, pratsamma, smarta tjej när jag svälter mig som när jag äter i alla fall lite mer, även om jag aldrig haft normalvikt har jag ju vägt mycket mer än nu. Det jag ville ha sagt med detta är att tanken om att allt blir bättre om du slutar äta är helt fel. Jag önskar så mycket att jag kunde börja äta mer igen.