Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gameday! Och vi vann! Woop woop! :D Och jag missade mål.. :meh: haha.. tar igen det nästa match! :up:
Mötte laget som ligger sist i serien och som inte har vunnit någon match alls, vore pinsamt att förlora mot dem.. Fult spel (och fula spelare..) :angel: Hade en skitkul köttbulle som "min gubbe", hon blev SÅ arg varje gång jag tog bollen från henne och sprang i väg.. :laugh:
Jag har varit igång hela dagen (jobb 4.20-15 sen direkt iväg till matchen och spelade nog 70 av 90min iaf!) :up: Min soffa är sköööön! Haha! Sova gott i natt ja! :p

Här har vi en trött zass efter en heldag igår - jag blev nämligen bortrövad på möhippa! :D

Sambon fick med mig till stan och när vi gick där på Plantagen och strosade i godan ro och tittade på blommor så hoppade det helt plötsligt fram ett helt gäng människor jag känner, med kameror och heliumballonger i form av en ko och en gris :laugh: Verkligen en överraskning!

Vi åkte i alla fall iväg och gick en höghöjdsbana! Jätteroligt! Lite nervöst i början förstås men för mig gick det ganska snabbt över. Efteråt ångrade jag lite att jag inte valde den högre höjden med lite svårare hinder, men å andra sidan hade jag kanske inte vågat klättra så högt upp på en gång :p Men det var jättekul! :) Sen hade de gjort lunchmackor som vi åt där, innan vi åkte hem till mig. Där blev det femkamp och kubb, följt av tacos till middag och sen sällskapsspel och tårta. Så mysig dag och jag insåg hur fina vänner och familj jag har :love:

Idag blir det betydligt lugnare, jättelång sovmorgon och sambon och jag har ätit tacosrester framför en massa avsnitt av big bang theory. Ska i alla fall försöka få med honom på en kort springtur senare, vi bestämde det i fredags men nu försöker han krångla sig ur det :p

Åh vad fint! Låter verkligen som att de planerat en perfekt möhippa för dig! :)

Igår åt jag mycket godis och popcorn på bio så idag blir det skönt att äta mindre och vettigare:D Idag börjar även friskis och svettis utegympa som jag ska gå på :)

Tjoho, det går bra nu! Tjejen som ska ha min häst har fått tag på en hästbuss så det blir redan nästa vecka som pållen flyttar till henne. Jag är nervös för hur allt ska gå eftersom min häst är väldigt känslig och har lite svårt för vissa saker men tjejen är väldigt hästvan, positiv,lugn och verkar otroligt snäll så jag hoppas allt kommer gå bra.

Sen har jag precis fixat med min dator med hjälp av pappa, jag har trott att min dator varit döende i flera år och sista tiden har den varit otroligt, omöjligt seg så jag hade gett upp hoppet om den. Men nu är den snabb som vinden och allt bara flyter på efter att vi återställt allt och rensat och installerat om alla program till grunden. Där sparade jag de 10 000 kr en ny mac kostar:bump: Och så fick jag en spontan förmiddag med pappa också vilket var mysigt:love:.

Ikväll ska jag till stallet och planen är att vi ska börja galoppera nu i veckan och jag hoppas det blir lite galopp redan idag. Jag äääälskar att galoppera, jag blir som ett litet barn på julafton:D

Ny vecka, nya tag. Förra veckan blev lite sisådär i och med att hästen tog det lite lugnt efter tävling och en väldigt aktiv vecka innan det, var ny på betet och jag uppå det satt med tentaplugg upp i halsen. Det blev i alla fall fyra ridpass (måndag, onsdag, fredag och lördag) och 16 km powerwalk, så det får jag vara nöjd med.

Det bästa med den här dagen är att tentaresultatet kommit upp (tortyr att behöva vänta hela helgen med att få veta om vi klarat det eller inte, när man fått veta det direkt vid de tidigare tentorna :p), och jag klarade den med en hyfsad marginal. :bump: Nu är det sista grupparbetet kvar som visserligen är inlämnat sen flera veckor tillbaka, men som vi inte fått veta resultatet på än. Riktigt, riktigt surt att behöva komplettera det nu i efterhand eftersom samarbetet i gruppen fungerat så dåligt och knappast lär fungera bättre under sommaren när folk jobbar och är upptagna med annat, men det är ju åtminstone inget jag kan plugga på innan jag fått veta resultatet, så nu tänker jag strunta i skolan den här veckan. :angel:

Är galet nervös nu för jag ska till psyk på vägning snart. Fattar inte varför jag blir så nervös men det är som att jag ska bedömas på något vis, och på ett sätt är jag rädd att de inte kommer bry sig om mig om jag inte går ner i vikt.. Att de inte kommer lyssna på mig om jag står still eller går upp i vikt. Och för min egen del vet jag att jag får hemsk ångest om jag inte gått ner i vikt. Går jag ner för mycket så det blir inläggning och det är hemskt speciellt nu när det snart är sommar. Så det är jobbigt på alla plan med vägningarna.

Planerna för helgen gick åt skogen då jag fick jobba istället. Men igår startade jag i alla fall dagen med en underbar sväng i skogen på en liten mini-nordis (148 i manken), verkligen underbart, och jag trivs ju så bra på ponny också. Hade gladeligen kapat av en decimeter eller två på längden och ett gäng kilon och harvat runt på en c-ponny resten av mitt liv! :D

Nu blir det snart lunch och sedan en promenad! :bump:

Igår jobbade jag hela dagen plus hade jouren i min brf med gräsklippning, ogräsrensning och andra trädgårdssysslor i flera timmar. Rörde säkert på mig en del men hade egentligen gärna hunnit med en löptur, dock blev det sent och jag var trött när jag kom hem. Säkert hade tröttheten att göra med att jag hade ngt i kroppen för idag har jag ont i huvudet och fryser = nedbäddad i soffan :(

Jag har i alla fall hört av mig till min massör idag, behöver verkligen gå igenom hela kroppen.. Inte varit sedan i början av året och känner mig spänd precis överallt, till och med ansiktsmuskulaturen..

Slut på gnällinlägg nu :up:

Ny vecka, nya tag. Förra veckan blev lite sisådär i och med att hästen tog det lite lugnt efter tävling och en väldigt aktiv vecka innan det, var ny på betet och jag uppå det satt med tentaplugg upp i halsen. Det blev i alla fall fyra ridpass (måndag, onsdag, fredag och lördag) och 16 km powerwalk, så det får jag vara nöjd med.

Det bästa med den här dagen är att tentaresultatet kommit upp (tortyr att behöva vänta hela helgen med att få veta om vi klarat det eller inte, när man fått veta det direkt vid de tidigare tentorna :p), och jag klarade den med en hyfsad marginal. :bump: Nu är det sista grupparbetet kvar som visserligen är inlämnat sen flera veckor tillbaka, men som vi inte fått veta resultatet på än. Riktigt, riktigt surt att behöva komplettera det nu i efterhand eftersom samarbetet i gruppen fungerat så dåligt och knappast lär fungera bättre under sommaren när folk jobbar och är upptagna med annat, men det är ju åtminstone inget jag kan plugga på innan jag fått veta resultatet, så nu tänker jag strunta i skolan den här veckan. :angel:

Grattis! Hoppas grupparbetet går bra också :)
Väntar också tentaresultat i dagarna, vore superskönt att bli godkänd så man får ta sommarlov på riktigt!

@Kiwifrukt Grattis till tentan! :) Jag väntar på att min uppsats ska bli slutligen godkänd, så drygt när man inte har något plugg att göra men ändå inte kan ta sommarlov på riktigt :p

@Wega Vad mysigt! Jag gillar också ponnys bättre har jag kommit fram till, jag önskar mig en connemara :love:

@Mulberry Krya på dig!

Idag är jag riktigt nöjd med träningen :) Började med 5,3 km promenad på förmiddagen, sen på eftermiddagen nu så blev det först 20 min yoga och sen 25 min styrketräning för överkroppen. Ett cirkelpass med 7 övningar, 45 s arbete och 15 s vila, 2 min vila mellan varje varv och 3 varv. Jobbigt!

Tack @zassoo och @Mulberry, jätteskönt att tentan i alla fall är ur världen. Men precis som zassoo tycker jag det är lite småtråkigt att ha grupparbetet hängande över mig fortfarande, det hade varit skönt att kunna sätta punkt för den här kursen och städa bort lite kurslitteratur. :p

@Wega, ponnyryttare har roligare, det bestämde jag för flera år sen och vägrar gå tillbaka till stor häst. :angel:

Typ knapp.
Sommarvädret tog slut lika fort som det kom, och egentligen lämpar sig den här temperaturen betydligt mer för träning och motion. Men jag har mördande huvudvärk, och känner verkligen noll och åter noll motivation för att gå ut överhuvudtaget. Till stallet måste jag ju, och jag gruvar mig redan för det. Ont i huvudet är verkligen pest. :(

Ny vecka och jag kommer behöva känna mig fram. Imorgon ska jag till gymmet och få ett rehabprogram för mig fot. I övrigt ska jag känna efter om det är värt att pusha mig själv till träning, eller om jag kommer ta död på eventuell motivation genom att göra något som borde vara roligt men som inte är det.

Har haft en upp och ner helg med en härlig fredag på Sweden Rock och en tung söndag med ett avsked jag inte vill.

Nu ska jag till stallet och rida dressyrprogram - hej prestationsångest. Som tur är ska jag ha världens kanske mysigaste häst :love::love::love: så jag hoppas han kan locka fram lite livsglädje.

Ny vecka och jag kommer behöva känna mig fram. Imorgon ska jag till gymmet och få ett rehabprogram för mig fot. I övrigt ska jag känna efter om det är värt att pusha mig själv till träning, eller om jag kommer ta död på eventuell motivation genom att göra något som borde vara roligt men som inte är det.

Har haft en upp och ner helg med en härlig fredag på Sweden Rock och en tung söndag med ett avsked jag inte vill.

Nu ska jag till stallet och rida dressyrprogram - hej prestationsångest. Som tur är ska jag ha världens kanske mysigaste häst :love::love::love: så jag hoppas han kan locka fram lite livsglädje.

Vad bra med rehabprogram, så kanske du kan få lite ordning på foten :) Angående övrig träning - gör bara det du känner för. Spela roll om det är en promenad, springa tre gånger uppför en backe, två armhävningar eller försöka lära dig att stå på händer. Och känns det inte bra så avbryt. Ta hand om dig! Och lycka till med ridningen ikväll! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 993
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar