Det jag fetmarkerade i din text är nog boven i dramat för min del. Förra sommaren snittade jag tio timmar/dag på jobbet fem dagar i veckan från midsommar till halva augusti, och eftersom jag i vanliga fall kan planera mina dagar lite som jag själv vill var det stora problemet att jag satt "fast" på jobbet i så många timmar och inte kunde göra någonting vettigt, ens om det inte kom något folk. Inomhusjobb dagtid gör ju även att soltimmarna blir reducerade.
Ett annat problem är att jag har hästen så långt hemifrån (dock betydligt närmare i år än förra året, så det är en fördel), men med en timmes bilresa, hästskötsel, ridning (om så bara en halvtimme-40 minuter) och så dusch på det får man gå upp svintidigt för att hinna vara på jobbet i tid, och det finns inte på min världskarta, tyvärr. Så då blev det ridning på kvällen, efter klockan åtta p.g.a. att jag inte var hemma från jobbet före sju och sen bilresan på det, och då var jag hemma runt tio = ingen ork att göra någon annan form av träning. Och de där lediga dagarna är det ju så himla mycket annat man vill och behöver göra.
I år är ju dock jobbsituationen högst oklar, och hästen är som sagt flyttad närmare hemmet, så jag hoppas att det kan underlätta lite. Och en fördel är ju att man tappar matlusten lite i värmen, så det inte blir lika mycket onyttigt. Å andra sidan väger nog mitt horribla glassberoende över så det blir nog inte så himla nyttigt i alla fall, jag levde på glass förra året.
Ok, det låter det ju verkligen inte optimalt för uppladdning..
Har du det mindre hektiskt resten av året? Det där schemat låter ju ohållbart och då är jag ändå ganska duktig på att vara tidsoptimist själv..