Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni några tips på jättejätteenkla maträtter förresten? Sånna som inte kräver någon hjärnkapacitet alls i stort sett?
Jag visste faktiskt inte att de där små sekunderna spelade så stor roll. Tråkigt att det inte gick bra idag men så är det ju ibland, nästa gång kanske du klarar mer än du trott iställetBläääää, sprang precis första intervallpasset sedan förra veckans sjukdom och det gick skit. Planen var att springa 3 km i 4:15 min/km och därefter 5x1 km i ett något snabbare tempo. Det sket sig redan från start: pulsen flög i taket, det blåste motvind och benen kändes sirapssega. Slutade med att jag gav upp och sprang alla intervaller i 4:20 tempo, även de som skulle gått snabbare. Orkade bara inte. Jaja, om inte annat så kändes detta som min lägstanivå och jag skulle vara hyfsat nöjd om jag höll detta tempo på måndagens millopp. Funderar på att köra ett 5 km-lopp som går i min stad imorgon kväll, kanske har kroppen vaknat till liv då och jag kan få en något bättre känsla?
(Info till alla icke-löpare i tråden som kanske tycker att skillnaden mellan 4:15 och 4:20-tempo verkar vara minimal: fem sekunder på en kilometer är en hel evighet i löpning, särskilt om man ligger kring ett tempo som är nära ens mjölksyratröskel. Några sekunder för snabbt och kroppen bara dör, medans man i några sekunder långsammare tempo hade kunnat nöta på ett bra tag.)
Nej, inget planerat. Bara nyfiken
Ditt fiskrecept får nog bli middag här!
@Kiwifrukt Usch vilket jäkla skitpass det låter som, rent ut sagt! Hoppas verkligen att det var en engångs-företeelse och att damen skärper till sig lite i framtiden! Hon kan inte vara i någon form av trotsålder eller någon tröskel i utvecklingen liksom, som gör att hon beter sig lite?
Sådär ja, dagens vårdcentralsbesök avklarat och det verkar vara ansträngningsastma som bråkar. Så på fredag ringer läkaren/sköterskan upp mig för att berätta hur det blir med inhalator. Den ska jag sen testa under en period, och sen återkomma för att se om det blivit någon skillnad. Ska bli intressant! Vore skönt att kunna springa utan andnöd
Kul! Hoppas du gillar det. Har varit standard hemma hos oss i många år men det blir ju lite urtjatat till slut Mer detaljerat recept finns här: http://kryddburken.se/2007/05/23/fisk-i-ugn-med-gronsakstacke/
Jag har ju testat det där receptet ett par gånger efter tips från dig och det är verkligen jättegott! Måste göra det igen snart, tror jag har en torskfilé i frysen
Vet du mycket om den obalansen? Kan det komma helt plötsligt att hjärtat bara lägger av eller märker man av innan att det är något som är fel? Vad jag läst är det väldigt farligt, det finns många som dör av den där obalansen. Oftast drabbar det dom som kräks och har bulimi men jag har varit sjuk så länge och är i så allvarlig svält att jag fått det här tillståndet i alla fall, tydligen kan anorektiker som varit sjuka länge drabbas av det. Det är super svårt att ta in att min kropp är i svält, att den i princip är döende. Jag vet inte vad jag vill, jag vill ha hjälp men vill inte gå upp i vikt, jag vill våga äta mer, våga vila om jag är trött och ha en bra relation med min kropp, maten, vikten och aktivitet. Den hjälpen jag får nu är vägningar, koll av blodtryck och puls och att jag får hämta ut medicinerna på psyk för att de inte litar på att jag inte tar livet av mig om jag har tabletterna hemma. Hur hamnade jag här? Den duktiga, driftiga tjejen som skulle börja plugga efter gymnasiet och nu står jag här 8 år efter studenten och är fortfarande lika sjuk.Känner mig sjukt värdelös och svag@Qelina Rubbad natrium-kaliumbalans är väldigt farligt, du måste ta det här på allvar nu! Jag blir på allvar rädd att din kropp kommer lägga av snart, snälla ta hjälp av sjukvården! Exakt vad du väger är inte det viktiga i dagsläget utan det du måste fokusera på är att du måste lappa ihop din trasiga kropp innan den faller i bitar. Du är sjuk, livshotande sjuk. Jag vet att du inte vill läggas in men jag tror ärligt talat inte att du fixar att komma ur detta själv. Du har bara en kropp, man kan bryta benen men det går att laga. Går hjärtat sönder är det kört, det är inte säkert att det går att göra någonting och då är livet förbrukat. Jag kanske låter dramatisk men jag önskar så att du kunde ha ihjäl dina demoner och laga kroppen medan tid ännu finns. Kram.