Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
75 min yoga avklarat. Jag blir alltid så besviken när jag går på yogan på gymmet. Den är seg som sirap, jag är kall hela passet eftersom vi knappt rör på oss så att strecka ut musklerna gör ont och funkar liksom inte. Värdelöst!
Kalium och natrium ser till att det finns en elektrisk spänning i kroppens celler. Det är livsfarligt om det inte fungerar. Utöver att hjärtat lägger av kan det bl.a. leda till stroke. Jag önskar att du kunde förstå det. Det är alla gånger värt att ligga på sjukhus en period för att det ska rättas till, än att du ska fortsätta som du gjort innan och ytterligare rubba det hela.Vet du mycket om den obalansen? Kan det komma helt plötsligt att hjärtat bara lägger av eller märker man av innan att det är något som är fel? Vad jag läst är det väldigt farligt, det finns många som dör av den där obalansen. Oftast drabbar det dom som kräks och har bulimi men jag har varit sjuk så länge och är i så allvarlig svält att jag fått det här tillståndet i alla fall, tydligen kan anorektiker som varit sjuka länge drabbas av det. Det är super svårt att ta in att min kropp är i svält, att den i princip är döende. Jag vet inte vad jag vill, jag vill ha hjälp men vill inte gå upp i vikt, jag vill våga äta mer, våga vila om jag är trött och ha en bra relation med min kropp, maten, vikten och aktivitet. Den hjälpen jag får nu är vägningar, koll av blodtryck och puls och att jag får hämta ut medicinerna på psyk för att de inte litar på att jag inte tar livet av mig om jag har tabletterna hemma. Hur hamnade jag här? Den duktiga, driftiga tjejen som skulle börja plugga efter gymnasiet och nu står jag här 8 år efter studenten och är fortfarande lika sjuk.Känner mig sjukt värdelös och svag
Idag är ytterligare en dag av hemsk kroppsuppfattning. Känner mig helt enorm och känner mig inte alls bekväm i kroppen. Vill inte äta, har promenerat 3 timmar och 10 minuter så lite har jag ju rört på mig även om jag latat mig däremellan
Jag har kvällsmelliset kvar att äta, har tagit lugnande tabletter för att komma ner i varv och kunna äta. Men det kommer bli en kamp.
Försöker fokusera på hundarna och att jag måste ta hand om dom, ska kanske köpa en till hund, en vuxen hund på 3 år, en omplaceringshund. Han kan knappt sitt eller något kommando så vi har lite att träna på (läs massor, det är som att ta sig an en valp fast han är rumsren, men det känns som att det är precis ett sådant projekt jag behöver. Speciellt nu när skolan är slut och det är sommar uppehåll på hundkurserna. Det kommer ju inte bli mer promenader för att jag har två så jag gör inte av med mer energi. Har tänt träna agility med den nya hunden i höst om jag lyckats få vardagslydnanden att fungera. Det är en sheltie så tror det passar bra Ska ha honom på prov en eller ett par gånger för att se hur han passar i min vardag,
Vet du mycket om den obalansen? Kan det komma helt plötsligt att hjärtat bara lägger av eller märker man av innan att det är något som är fel? Vad jag läst är det väldigt farligt, det finns många som dör av den där obalansen. Oftast drabbar det dom som kräks och har bulimi men jag har varit sjuk så länge och är i så allvarlig svält att jag fått det här tillståndet i alla fall, tydligen kan anorektiker som varit sjuka länge drabbas av det. Det är super svårt att ta in att min kropp är i svält, att den i princip är döende. Jag vet inte vad jag vill, jag vill ha hjälp men vill inte gå upp i vikt, jag vill våga äta mer, våga vila om jag är trött och ha en bra relation med min kropp, maten, vikten och aktivitet. Den hjälpen jag får nu är vägningar, koll av blodtryck och puls och att jag får hämta ut medicinerna på psyk för att de inte litar på att jag inte tar livet av mig om jag har tabletterna hemma. Hur hamnade jag här? Den duktiga, driftiga tjejen som skulle börja plugga efter gymnasiet och nu står jag här 8 år efter studenten och är fortfarande lika sjuk.Känner mig sjukt värdelös och svag
@zassoo Alltså vi gör ju solhälsningar men det är väldigt bra luftkonditionering i rummet så jag tror att det bidrar till att musklerna inte blir varma, för rummet är kallt och det drar lite. Och allt är sååååå långsamt!
Det låter inte skönt! Vad är det som har hänt med ögat? Lycka till idag iallafall!Gissa vem som pajat ögat totalt sisådär en vecka innan käkoperationen? Jo jag Måste till tingsrätten innan jag kan få det fixat dock. Måtte jag överleva denna dag, suck.
Sår på hornhinnan. Har en ögonsjukdom som gör ögonen både extra ömtåliga och smärtkänsliga. Det börjar med att det känns som att man typ har ett hårstrå eller liknande i ögat, sedan börjar det skava mer och mer och hugger till ibland. Till slut kan man inte titta och är extremt ljuskänslig. Jag är strax före den nivån så jag hoppas verkligen att jag tar mig hem och tar mig igenom tingsrättsförhandlingarna innan det ballar ur Tack!Det låter inte skönt! Vad är det som har hänt med ögat? Lycka till idag iallafall!
Tingsrätten handlar om ett ärende från när en snubbe sprang in på jobbet och sade att han skulle hämta sin familj och skjuta alla om vi inte betalade en biljett till hans hemland. Smart att säga sådant på en polisstation haha. Förhoppningsvis är det snabbt avklarat!@LindgrenV Åh vad trist! Hoppas det ordnar sig allting. Vad handlar tingsrättsförhandlingarna om förresten? Och käkoperationen? Känner att jag inte hänger med alls här! Antar att käkoperationen handlar om ditt bett som du pratat om förut? Jag fick ju också erbjudande om käkoperation (+ tillhörande tandställning i ett par år) när jag fortfarande var under 20 men jag fegade ur och tackade nej...
Tingsrätten handlar om ett ärende från när en snubbe sprang in på jobbet och sade att han skulle hämta sin familj och skjuta alla om vi inte betalade en biljett till hans hemland. Smart att säga sådant på en polisstation haha. Förhoppningsvis är det snabbt avklarat!
Käkoperationen är sista korrigeringen av mitt underbett, ska bli superskönt att få det gjort! Är jätteglad över att jag tackat ja. Mamma har samma bettfel och gjorde som du och tackade nej, det ångrar hon idag tyvärr :/
Vilka snygga bilder du tar! Riktigt inspirerande!Den här veckan är jag trööött, men jag kämpar på ändå. Idag ser det äntligen ut att bli bra väder dessutom och jag har nog fått mig sju timmar sömn så nu tror jag att det håller på att vända
Igår tränade jag överkropp, ganska kort pass med mest axlar. Det kändes mest bra att jag tog mig iväg och fick röra på mig lite. Sen när jag kom hem så lagade jag lite matlådor och tog bilder som jag tänker plåga er med
Det blev hokifiléer och potatismos med rökt lax och salladslök.
Och så åt jag mer av min nya sockerfria jordgubbssirap