Ja, vi fick inte ner mer än typ 6,5 kg i våra väskor när vi snabbpackade (vi proppade ju inte helt fullt så hade såklart gått att få ner mer, men det var ju ingen avancerad packning nu ) så det blev så mycket! Var nog lagom. Vi gick en sväng i skogen i lite kuperad terräng, det blev ju inte väldigt mycket jobbigare än vanligt men lite tog det nog ändå Märktes mest i men den branstaste uppförsbacken. Känns som en bra grej att köra på i fortsättningen!
Det enda jag tyckte var jobbigt var att båda väskorna skavde lite... Vid ländryggen liksom. Vänjer man sig eller är det väskorna som har dålig passform då? Har fortfarande rött märke och vi var bara ute i 6 km liksom. Om vi går i flera timmar sen så lär jag garanterat få sår...
Vad tråkigt att ryggsäcken skavde! Har jag nog aldrig varit med om på ländryggen, men jag provade många nyligen sm skavde mot armarna när jag rörde på dem. Är det sådana väskor med midjeband? Vissa saker vänjer man ju sig vid och om ryggsäcken är ny kan det ju vara lite stel. Ni får gå lite mer och testa?