Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte den där typen som gullar med alla bebisar som kommer i närheten och tycker att de är det sötaste som finns, utan snarare tvärtom, men @Tassetass, din dotter var verkligen sjukt söt!

Dagens ridpass kan nog hamna överst i kategorin sämst någonsin. Sjukligt missnöjd. Jag red i fredags, då gick det jättebra, sen har vissa yttre faktorer gjort att jag inte har ridit någonting i helgen och jag vet ju att hon blir lite fånig av att stå, men två dagar har hon stått förut och nu går de trots allt ute om nätterna, så hon står inte inne i boxen och samlar energi. Idag fick vi sällskap av medryttaren, förutom ett möte med en lastbil nästan omgående (som dock gick bra) kom vi iväg och red väl 20 minuter ungefär. Sen kom det en buss, och hästen fick panik. Jag redde dock upp det hela, så jag kände mig nöjd över det, när nästa otäcka sak attackerade min stackars häst. Ett får! (För att ni verkligen ska förstå hur INTE rädd min häst är för får egentligen, så har hon gått i samma hage som får både hos uppfödaren och senare.) Hon tvärvände och stack hem, och fick med sig den andra hästen som inte riktigt verkade förstå varför de sprang, men sprang ändå.

Arg som ett bi hoppade jag av och ledde henne en bit, lyckades efter mycket om och men ta mig upp och rida på en bit. Hon slappande av lite när vi kom in i skogen, men reagerade för de allra mest konstiga saker som hon aldrig reagerat för förut. Att det sen kom en bil i hög fart precis vid det läskiga fåret på tillbakavägen var verkligen bara droppen. Jag kunde i alla fall rida sista biten tillbaka, vi var väl ute i en och en halv timme och det blev nog ungefär 50/50 på hur mycket jag red och hur mycket jag gick. Det är varmt att gå 45 minuter med säkerhetsväst, hjälm och jacka, kan jag upplysa om.

Nu hoppas jag bara att hästskrället fick ur sig den här energin idag, och lugnar ner sig igen, för det som har varit skönt med henne är just att hon inte bryr sig om såna här saker (mer än bussen då, den var rätt väntat att hon skulle reagera på).

40 min promenad, 2 timmars lydnadsträning och en smoothie senare sitter jag i solen och väntar på att sambon ska bli klar hos läkaren :) sen ska jag ut och springa!

11312022_826323047436310_1150800960_n.jpg

Middagsdags igen! Helt vegetariskt denna gång :d
Brödet är hembakat med soltorkade tomater och oregano :love:
Salladen består av salladsblandning, rödlök, tomat, mozzarella, melon, gurka, champinjoner och hemgjord aioli.
Grytan är en hemgjord indisk tjottafräs, med qourn och cashewnötter. Själva såsen består av framför allt krossade tomater mixade med cashewnötter och indiska kryddor. Supergott!

Salladen består av salladsblandning, rödlök, tomat, mozzarella, melon, gurka, champinjoner och hemgjord aioli.
Grytan är en hemgjord indisk tjottafräs, med qourn och cashewnötter. Själva såsen består av framför allt krossade tomater mixade med cashewnötter och indiska kryddor. Supergott!
Ser gott ut! Har du något recept?

Jag behöver också ta en packningspromenad! Det får nog bli en sån till helgen. :) Hur mycket packar ni?

Vi ska bara ha jättelätt packning när vi går upp för berget, ska försöka begränsa det till max ca 6 kg, så vi tänkte väl inte gå så hardcore på packningen under promenaderna heller. Men kanske lite tyngre än så bara för att få in känslan :p Haha kändes nästan fjantigt nu när jag skrev om det, så lite packning! Men vet inte vad som är rimligt att köra på nu när vi går hemma, 10 kg kanske? Du då?

Blir ingen jympa idag för halsen gör ont :( Alltid när jag besökt Sthlm är det samma sak! Tänkte att jag bara tar en promenad idag, jag vill inte riskera att bli sjuk såhär tätt inpå resan!

Blir ingen jympa idag för halsen gör ont :( Alltid när jag besökt Sthlm är det samma sak! Tänkte att jag bara tar en promenad idag, jag vill inte riskera att bli sjuk såhär tätt inpå resan!
Usch, krya på dig! Jag har säkert läst det tidigare, men var är det du ska resa?

Dagens ridpass kan nog hamna överst i kategorin sämst någonsin. Sjukligt missnöjd. Jag red i fredags, då gick det jättebra, sen har vissa yttre faktorer gjort att jag inte har ridit någonting i helgen och jag vet ju att hon blir lite fånig av att stå, men två dagar har hon stått förut och nu går de trots allt ute om nätterna, så hon står inte inne i boxen och samlar energi. Idag fick vi sällskap av medryttaren, förutom ett möte med en lastbil nästan omgående (som dock gick bra) kom vi iväg och red väl 20 minuter ungefär. Sen kom det en buss, och hästen fick panik. Jag redde dock upp det hela, så jag kände mig nöjd över det, när nästa otäcka sak attackerade min stackars häst. Ett får! (För att ni verkligen ska förstå hur INTE rädd min häst är för får egentligen, så har hon gått i samma hage som får både hos uppfödaren och senare.) Hon tvärvände och stack hem, och fick med sig den andra hästen som inte riktigt verkade förstå varför de sprang, men sprang ändå.

Arg som ett bi hoppade jag av och ledde henne en bit, lyckades efter mycket om och men ta mig upp och rida på en bit. Hon slappande av lite när vi kom in i skogen, men reagerade för de allra mest konstiga saker som hon aldrig reagerat för förut. Att det sen kom en bil i hög fart precis vid det läskiga fåret på tillbakavägen var verkligen bara droppen. Jag kunde i alla fall rida sista biten tillbaka, vi var väl ute i en och en halv timme och det blev nog ungefär 50/50 på hur mycket jag red och hur mycket jag gick. Det är varmt att gå 45 minuter med säkerhetsväst, hjälm och jacka, kan jag upplysa om.

Nu hoppas jag bara att hästskrället fick ur sig den här energin idag, och lugnar ner sig igen, för det som har varit skönt med henne är just att hon inte bryr sig om såna här saker (mer än bussen då, den var rätt väntat att hon skulle reagera på).
Jobbigt med hästar som inte är trafiksäkra :down: Låter ändå som att du gjorde det bästa av situationen (och fick en massa extra motion :p)

Ooooh, ser ju sjukt gott ut! (och snygg bild/upplägg ;))

Jag har noll aning om vad jag ska äta i veckan. Hjälp? Är ensam hemma tills onsdag och sen har vi skinkstek och hel kyckling i frysen att kalasa på, men det är ingen mat jag lagar till bara mig. Blir en rejäl köpesallad till lunch idag, men sen då? :p Är sugen på en mycket nyttig vecka då jag tycker mig se liiiite skillnad mot tidigare på kroppen och det vore ju kul om det fortsatte!

Jag röstar för fisk! Gott och nyttigt! Typ antingen nån slags tomatbaserad soppa med lax o torskfilé/torskrygg, eller lax i ugn med ugnsrostade rotfrukter. :d

Jag känner mig alldeles för sliten för att bara vara måndag :cautious: Sov väldigt konstigt, mardröm efter mardröm och vaknade svettig flera gånger. Sen upp innan fem, jobba, köra benpass och efter det försöka halvspringa hem i hagel och spöregn med två stora paket i famnen också. Jag var ganska redo att bara bädda ner mig i närmaste soffa när jag kom hem, men då tog jag tag i att städa, diska och tvätta. Nu sitter jag äntligen och myser under en filt med grekisk yoghurt, torkade gojibär, honung och jordgubbssirap. Här stannar jag nog resten av kvällen :D

Jag känner mig alldeles för sliten för att bara vara måndag :cautious: Sov väldigt konstigt, mardröm efter mardröm och vaknade svettig flera gånger. Sen upp innan fem, jobba, köra benpass och efter det försöka halvspringa hem i hagel och spöregn med två stora paket i famnen också. Jag var ganska redo att bara bädda ner mig i närmaste soffa när jag kom hem, men då tog jag tag i att städa, diska och tvätta. Nu sitter jag äntligen och myser under en filt med grekisk yoghurt, torkade gojibär, honung och jordgubbssirap. Här stannar jag nog resten av kvällen :D

Alltså, sjukt hurtigt gjort att vara klar med så mycket vid den här tiden, duktigt! :)
(Btw, jordgubbssirap? Verkar fett gott)

Själv är jag rätt trött i benen efter att ha jobbat idag (mina knän har liksom fortfarande inte återhämtat sig, så himla störigt!), och sitter o väntar på att dra till pole-studion för kurs-start på nya nivån. Lite pirrigt faktiskt! :)

Jobbigt med hästar som inte är trafiksäkra :down: Låter ändå som att du gjorde det bästa av situationen (och fick en massa extra motion :p)

Haha, ja man ska ju se något positivt i allt, så motion var vad jag fick. Det var bara det att medryttaren var superförkyld, så jag hade räknat med en ganska lugn utritt i skritt, och här hemma blåste det rejält kallt, så jag hade byltat på mig. Jag flöt nästan bort där jag gick i mina icke så gångvänliga ridstövlar. :p

Hästen är ju bara fem år, och har väl aldrig riktigt fått någon hyfsad chans att bli riktigt trafiksäker, det är mest där skon klämmer. Hon var dessutom med om en riktigt läskig händelse i trafiken som fyraåring som fortfarande sitter kvar hos både henne och mig, men idag var det ungefär 10 % trafiken och 90 % allting annat som var fel, man måste väl ha såna dagar också antar jag.

Nåväl, nu har jag varit ute och gått 5,5 km och avreagerat mig lite. Men vädret får faktiskt ta och bestämma sig snart, för det var samma problem här, först fryser jag och sen blir jag alldeles för varm. Ska det inte vara sommar snart?

@zassoo Intressant läsning, och skönt att allt gick så bra!

@Tassetass Herregud vilken söt liten flicka! Vissa bebisar är sötare än andra, och jag tycker definitivt att din tillhör den kategorin!

@Kiwifrukt Usch vilket jäkla skitpass det låter som, rent ut sagt! Hoppas verkligen att det var en engångs-företeelse och att damen skärper till sig lite i framtiden! Hon kan inte vara i någon form av trotsålder eller någon tröskel i utvecklingen liksom, som gör att hon beter sig lite?

@LindgrenV Härligt med matinspiration, fortsätt gärna dela med dig! :)

Vi ska bara ha jättelätt packning när vi går upp för berget, ska försöka begränsa det till max ca 6 kg, så vi tänkte väl inte gå så hardcore på packningen under promenaderna heller. Men kanske lite tyngre än så bara för att få in känslan :p Haha kändes nästan fjantigt nu när jag skrev om det, så lite packning! Men vet inte vad som är rimligt att köra på nu när vi går hemma, 10 kg kanske? Du då?

Jag som inte är så van eller vältränad just nu kan tycka att 8-6 kg är alldeles tillräckligt! Jag gick 12 km i halvtuff terräng (mycket upp och ner på stigar) med 8 kg och var väldigt trött efteråt. Det är helt klart ett lätt sätt att göra promenaden mer krävande på även om man inte lassar på så mycket. :)

Idag har jag gymmat för första gången på 1,5 veckor - fick tips av en kompis att man kan träna gratis i en vecka på Nordic Wellness här i stan och bestämde mig för att utnyttja detta. Men alltså herregud vad svag jag kände mig, det känns som att jag har tappat jättemycket på de här tio dagarna verkligen! :( Kan det stämma, eller är det bara kroppen som är lite ovan?

Körde överkroppspass med fokus axlar och rygg men orkade inte alls lika mycket som vanligt, framförallt inte när det kom till axlarna. Det sänkte mig lite faktiskt, men jag försökte hålla de negativa tankarna i styr och det var trots allt riktigt skönt att köra lite "riktig" styrketräning igen. Jag var alldeles slutkörd efteråt och musklerna sved rejält och länge. Den känslan har jag saknat!

Jag som inte är så van eller vältränad just nu kan tycka att 8-6 kg är alldeles tillräckligt! Jag gick 12 km i halvtuff terräng (mycket upp och ner på stigar) med 8 kg och var väldigt trött efteråt. Det är helt klart ett lätt sätt att göra promenaden mer krävande på även om man inte lassar på så mycket. :)

Ja, vi fick inte ner mer än typ 6,5 kg i våra väskor när vi snabbpackade (vi proppade ju inte helt fullt så hade såklart gått att få ner mer, men det var ju ingen avancerad packning nu :p) så det blev så mycket! Var nog lagom. Vi gick en sväng i skogen i lite kuperad terräng, det blev ju inte väldigt mycket jobbigare än vanligt men lite tog det nog ändå :) Märktes mest i men den branstaste uppförsbacken. Känns som en bra grej att köra på i fortsättningen!

Det enda jag tyckte var jobbigt var att båda väskorna skavde lite... Vid ländryggen liksom. Vänjer man sig eller är det väskorna som har dålig passform då? Har fortfarande rött märke och vi var bara ute i 6 km liksom. Om vi går i flera timmar sen så lär jag garanterat få sår...

Jag röstar för fisk! Gott och nyttigt! Typ antingen nån slags tomatbaserad soppa med lax o torskfilé/torskrygg, eller lax i ugn med ugnsrostade rotfrukter. :d

Äsch nu hann jag ju handla innan jag såg det där. :P Jag är lite dålig på att äta fisk... kanske får nog av dem i teorin på jobbet. Haha. Släng gärna in om du har något bra recept! Fisksoppor är jag dålig på.

Det blev istället vegetarisk lasagne idag med spenat, riven zucchini, valnötter och färskost. :d Sen får det bli lite hederlig husmanskost med kycklinggryta och korv stroganoff! I morgon blir det lång heldag i fält (i regn, buhu) och tillhörande pizza eller motsvarande. Sen ska jag rida. Så nu vilar jag i förskott. :p

Usch, krya på dig! Jag har säkert läst det tidigare, men var är det du ska resa?

Inte lätt att hålla reda på allt ju :) Vi ska till Malaysia.

Det var nog inte världens smartaste att gå rask promenad med 6 kg packning heller, även om det inte är lika jobbigt som en jympapass så gör halsen lite ondare nu. Ska bli gott och lindrande med lite varm soppa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 369
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar